Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fullständig knock out! Sovit i 18 timmar. Vaknade av internationella blodvågen, typ. Sedan hämtat på förskolan och tittat på My Little Pony i tre timmar. Blev bjuden på falafeltallrik men höll på att dö efter att ha ätit hälften, fick bara inte ned mer. Kom hem och tog bilen till affären eftersom frivilliga sjöräddningssällskapets förråd sinat. Stod och lurade på godiset en stund men mådde bara illa av lukten så var uppenbarligen inte sugen. Blev minimorötter och loka. Kassörskan packade min påse åt mig samtidigt som hon blippade varorna, vilket nästan fick mig att gråta. Kravlade mig tillbaka i sängen igen och har laddat upp med loka, morötter, datorn och en bok. Jag tänker inte röra mig en meter!

Samtidigt som jag lider så var det nog ändå rätt bra timing. Jag har jobbat för mycket, sovit för lite och inte haft tid att varva ned. Så nu blir jag liksom tvingad att ta det lugnt och pausa knoppen ett tag. Hjärnan är nöjd trots att kroppen har ont!
 
Haha, vilken dag! :rofl: :wtf: Jag har fortfarande bara sovit 3,5h.. fullt ös precis hela dagen.. helt slut nu!
Häst 1 var helt skruvad i boxen och skötte sig först efter att hon fått trava av sig lite energi.. häst 2 skötte sig över förväntan, det brukar vara hon som är koko.. :p Och pålle fick jogga i ridhuset då det hann att bli alldeles för mörkt och dimmigt ute, men han var nöjd och kändes fin! :)

Var en rolig fotbollsträning ikväll om än lite ruggig och kall, det var skönt med en VARM dusch och lite hallon/lakritsglögg när jag kom hem! :love: Nu ska jag snart krascha i säng!

Over and out!
 
Hallå, kommer in ny i tråden och lite OT, men jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med mitt problem.

Jag VÅGAR inte gå och träna. Jag vet inte vad de är som tar emot. Men jag skulle gissa på social fobi och att jag i grunden känner mig dåligt tränad. Jag mår verkligen skit över att jag inte kan ta tag i att bara gå och träna.

Jag vill träna för att bli starkare och kunna bli bättre i sadeln. Det finns flertalet gym och olika träningsanläggningar i närheten men jag känner mig inte mer eller mindre trygg på någon utav dem. Jag har inga vänner som jag kan träna med i närheten och den ända jag har att följa med är min sambo (vilket går mer eller mindre bra, han är inte så träningsbiten heller). Jag lever ett ganska upptaget liv med Universitetsstudier, jobb samt flera hästar i tävling jag ägnar också många timmar per dag med att pendla. Så att träna är inget jag kommer kunna göra på fasta tider.

Mitt mål är väl egentligen att ta tag i att börja träna mig själv iallafall 3 dagar i veckan. Men hur ska jag våga ge mig ut? Hur bär man sig åt? Kanske man ska kontakta en personlig tränare nu i början? För jag har ingen aning om vad jag ska göra på ett gym.
Även jag skyr gym som pesten!!! Men tycker alltid att PT eller sjukgymnast gör det lite lättare :), så hade jag haft ekonomi till det hade jag nog kanske tagit 2 PT-pass i veckan i ett par veckor eller så, och senare uppföljning, för att kicka igång mig!

Hehe jag är en mkt kass beachis!! All time fat och en konditionsbrist av sällan skådad slag hehe. Har inte kommit tillbaka sedan jag överbelastade ena knät i november förra året, det var dumt att trappa upp från två mil i veckan till 5 mil i veckan på några månader hehe, men kan nu springa i alla fall 3 km varannan dag utan att få smärtor efteråt.

Drar jag till med längre rundor kommer dock tendiniter både i fötter och knän :(. Borde verkligen träna benstryka men hatar som sagt gym, så försöker öka löpningen miniminilite varje vecka och därigenom förhoppningsvis lyckas blidka senor och leder! Tror egentligen inte att det finns något fysiskt fel i dem, de har aldrig varit svullna eller så, men min smärtkänslighet är nog uppreglerad pga tidigare överansträngning. Jaja!!!! 3 smärtfria km varannan dag är i alla fall trevligare än min tidigare morgonhälta :angel: och till våren får jag kicka igång min kassa cykel också!
 
Hallå, kommer in ny i tråden och lite OT, men jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med mitt problem.

Jag VÅGAR inte gå och träna. Jag vet inte vad de är som tar emot. Men jag skulle gissa på social fobi och att jag i grunden känner mig dåligt tränad. Jag mår verkligen skit över att jag inte kan ta tag i att bara gå och träna.

Jag vill träna för att bli starkare och kunna bli bättre i sadeln. Det finns flertalet gym och olika träningsanläggningar i närheten men jag känner mig inte mer eller mindre trygg på någon utav dem. Jag har inga vänner som jag kan träna med i närheten och den ända jag har att följa med är min sambo (vilket går mer eller mindre bra, han är inte så träningsbiten heller). Jag lever ett ganska upptaget liv med Universitetsstudier, jobb samt flera hästar i tävling jag ägnar också många timmar per dag med att pendla. Så att träna är inget jag kommer kunna göra på fasta tider.

Mitt mål är väl egentligen att ta tag i att börja träna mig själv iallafall 3 dagar i veckan. Men hur ska jag våga ge mig ut? Hur bär man sig åt? Kanske man ska kontakta en personlig tränare nu i början? För jag har ingen aning om vad jag ska göra på ett gym.
Till att börja med, välkommen till tråden :)
Jag känner igen mig så väl i det du skriver, det tog flera månader för mig att våga börja träna på gym. Det kändes extremt svårt, för mig var det mest att jag trodde att jag skulle känna mig totalt malplacerad, inte veta hur man använder maskinerna, bryta alla oskrivna "gymregler", att jag skulle vara för svag och dålig för att vara där osv. Den dåliga nyheten är att det antagligen kommer att kännas så de första gångerna, men det går också över otroligt fort!

Några tips som gjorde det enklare för mig var att gå med någon åtminstone den första gången. På så sätt behöver du inte själv försöka hitta var allting står/omklädningsrum osv. Personlig tränare skulle förstås vara jättebra, men jag personligen var för snål och blyg för det, så jag såg till att göra mängder av research innan jag började. Jag kollade upp vilka övningar jag borde köra och hur man utför dom, och gjorde ett träningsschema så att jag inte behövde stå där vilsen och inte veta vad jag skulle göra. I början gick jag under tider när gymmet var som mest tomt, det underlättade något enormt. Då kunde jag gå runt och prova olika maskiner och övningar utan att behöva känna mig utstirrad.

Den goda nyheten är, att nu är gymmet som mitt andra hem. Det har hjälpt mig något otroligt med min självkänsla och självförtroende både inne på gymmet och utanför. Jag skulle aldrig tveka längre att gå in på ett fullproppat, okänt gym och köra ett träningspass. Det hade varit otänkbart för två år sen. Det bästa med att gå på gym är också att du behöver inte vara social om du inte vill, du kan köra sitt race med hörlurar i, det är ingen som kommer att tycka att det är konstigt - alla är fokuserade på sin egen träning.
Hoppas att du kan ta dig över den där första tröskeln och prova, du kommer snart att känna dig trygg :)
 
Även jag skyr gym som pesten!!! Men tycker alltid att PT eller sjukgymnast gör det lite lättare :), så hade jag haft ekonomi till det hade jag nog kanske tagit 2 PT-pass i veckan i ett par veckor eller så, och senare uppföljning, för att kicka igång mig!

Hehe jag är en mkt kass beachis!! All time fat och en konditionsbrist av sällan skådad slag hehe. Har inte kommit tillbaka sedan jag överbelastade ena knät i november förra året, det var dumt att trappa upp från två mil i veckan till 5 mil i veckan på några månader hehe, men kan nu springa i alla fall 3 km varannan dag utan att få smärtor efteråt.

Drar jag till med längre rundor kommer dock tendiniter både i fötter och knän :(. Borde verkligen träna benstryka men hatar som sagt gym, så försöker öka löpningen miniminilite varje vecka och därigenom förhoppningsvis lyckas blidka senor och leder! Tror egentligen inte att det finns något fysiskt fel i dem, de har aldrig varit svullna eller så, men min smärtkänslighet är nog uppreglerad pga tidigare överansträngning. Jaja!!!! 3 smärtfria km varannan dag är i alla fall trevligare än min tidigare morgonhälta :angel: och till våren får jag kicka igång min kassa cykel också!

Fast det finns ju en hel del övningar du kan göra i samband med löpningen för att stärka/träna/förebygga :) Man behöver inte knalla iväg till gymmet alla gånger! :up:
 
Ikväll har jag tänkt gå på Crossfit. Det var inte igår... Kommer bli för jävla jobbigt!
Hur gick det? Kunde du gå dagen efter?

Nu har jag provat chiapudding.. det var intressant.... Mycket underlig konsistens men smaken blev helt okej. Men jag känner mig inte det minsta mätt efteråt? Känns inte som det räcker som ett eget mål...
Idag blir det ridning på schemat! Vad ska ni göra?
 
Puuust! Har flyttstädat vårt rum här i England hela morgonen. Hemresa till Sverige "för gott" på måndag morgon och det ska bli sååå skönt.
Oj vad fort tiden har gått! Jag tyckte precis att du flyttade dit! Ska du hämta tillbaka hästen när u kommer hem eller väntar du lite?
 
Jag vet inte om det är okej med en sån här fråga, men jag hoppas det!

Lunch på stan, hur tänker ni då? Jag har inte ätit lunch (eller något annat förutom fika, faktiskt) på stan på evigheter, och jag har lite svårt med det där med portionsstorlek och så. Visst får man ofta "för mycket" mat när man köper på café och liknande? Vad för typ av lunch är bäst att köpa?
 
Jag vet inte om det är okej med en sån här fråga, men jag hoppas det!

Lunch på stan, hur tänker ni då? Jag har inte ätit lunch (eller något annat förutom fika, faktiskt) på stan på evigheter, och jag har lite svårt med det där med portionsstorlek och så. Visst får man ofta "för mycket" mat när man köper på café och liknande? Vad för typ av lunch är bäst att köpa?

Det absolut enklaste är t.ex. sallader där man själv väljer ingredienser eller snabbmatskedjor där allt redan är kaloriräknat. Annars gäller väl de "vanliga" råden som gäller: hellre kokt potatis än gratäng, hellre hel köttbit än någon form av färs, dvs maträtter där det inte finns en massa dolda kalorier.

Men om det är så ovanligt att du äter ute skulle jag, om jag var du, bara ta det jag ville ha och njuta. Vad man gör emellanåt har ingen effekt på vikten, det är vad man gör till vardags som räknas.
 
Jag vet inte om det är okej med en sån här fråga, men jag hoppas det!

Lunch på stan, hur tänker ni då? Jag har inte ätit lunch (eller något annat förutom fika, faktiskt) på stan på evigheter, och jag har lite svårt med det där med portionsstorlek och så. Visst får man ofta "för mycket" mat när man köper på café och liknande? Vad för typ av lunch är bäst att köpa?

Säger som tassen, njut om det är fåtal gånger det händer. :) Men generellt, i min stad, är det mycket buffé på lunchen. Så man kan styra och lassa på mest sallad som man så vill det. Personligen vill jag dock inte betala närmare 100 kr för lite skuren tomat och gurka. ;) På ett ställe i stan ingår våfflor, grädde och sylt som efterrätt så det är väl tur att jag sällan orkar gå dit. :p
 
Jag föll visst ur rejält. Vill definitivt inte stå ens i närheten av en våg just nu, för jag har ätit på tok för mycket chips, godis och pizza den senaste tiden. Nu är det skärpning som gäller. Praktikperioden är över, tuff kurs i skolan är över, nu jäklar är det dags för gymmet på allvar igen.
Har alldeles nyss klickat hem en träningsdagbok, så jag ska kunna skriva upp vikter och repetitioner på mina pass och följa utvecklingen på ett smidigt sätt. Och så ska jag skärpa till mig med maten, såklart. Pojkvännen kommer hit efter julafton och stannar i ca 10 dagar, då ska jag definitivt se till att vi kommer ut och rör på oss ordentligt. Är det dåligt väder så finns det ett gym i byggnaden där jag bor, så vi inte ens behöver kliva utanför ytterdörren (att jag bara varit där inne, för att kolla runt, enda gång sen jag flyttade hit i juli är nästan skamligt).
 
Jag har visst trillat ur tråden lite grann igen, har lite svårt att hitta tid till Buke i vardagen tyvärr. Men nu är jag i Sverige på jullov, efter att ha klämt in en weekend i London innan jag åkte där jag bland annat hann med en fika med @snow . Hon var mycket längre än jag förväntat mig (fast jag är å andra sidan knappt en tvärhand hög, så...) men annars väldigt trevlig och vi snackade bort typ 2,5 timmar! :D

I träningsväg har jag inga höga ambitioner nu över julhelgerna, men jag var och red i morse i alla fall vilket känns rejält i musklerna redan nu. Hoppas på bidrag till PT sessions i julklapp, så jag kan komma igång lite med det igen efter nyår.

Hur tänker ni andra ang. träning såhär under julen?
 
Jag hade tänkt träna när jag åker till teneriffa på torsdag, men nu har jag legat i feber sen i lördags så jag får nog skrota de planerna :down:
 
@Mineur Haha, jag kanske borde ha förvarnat om att jag är lång och kan vara pratig i rätt sällskap? :D Vi hade nog lätt kunnat tjattra i 2,5 timmar till. Till de som undrar så är Mineur ungefär som man förväntar sig: söt, smart och mycket socialt skillad.

Ang frågan så kommer jag träna som vanligt eller kanske t.o.m något mer under julen. Har ådragit mig en lätt förkylning så den måste gå över innan jag kör för fullt... Men träning är ju ett av mina större intressen så det är typ det jag gör när jag är ledig :). Tråkigt bara att vädret är som det är; jag hade gärna åkt skidor och skridskor.
 
Jag har så mycket träningsvärk. Haha.
Crossfit igår (andra gången den här månaden :p) och det känns idag.

Annars äter jag för mycket godis och tränat för lite. Det jag gick ner när jag var sjuk är nästan tillbaka, men planen är att verkligen ta tag i det igen efter alla helgerna.
Nu väntar ju lite lopp samt ett bröllop nästa år så det är liksom bara att köra på! :)

Imorn är det jobb som gäller. Sen väntar fortsatt julfirande med resten av familjen, samt sambon som firat med sin familj idag.

God Jul på er!
Hoppas ni haft en jättefin dag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
63 097
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp