Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, sist jag var där sprang vi MTB-stigarna vilka var lika roliga att springa som att cykla. Motionsspåren är fina men inte lika fina :).
Dom har MTB-lopp också förresten, men det kanske du visste? :)
Jag planerar att få till en Billingeklassiker, frågan är bara hur jag ska lyckas med skidorna när jag aldrig åkt längd förut (några få tillfällen med mamma när jag var sisådär 8 år räknas inte direkt)

Dom har MTB-lopp också förresten, men det kanske du visste? :)
Jag planerar att få till en Billingeklassiker, frågan är bara hur jag ska lyckas med skidorna när jag aldrig åkt längd förut (några få tillfällen med mamma när jag var sisådär 8 år räknas inte direkt)

Ja jag har cyklar Billingeracet! Det går i början av maj om jag inte minns fel och är så sagolikt vackert med alla vitsippor i skogen. Finns en depå i Öglunda(? tror jag det heter) som ligger helt otroligt fint i ett hav av vitsippor direkt efter en superrolig utförskörning. Uppförsbackarna i det loppet är dock inget att leka med, branta och långa.

Har du anknytning till Skövde?

Ja jag har cyklar Billingeracet! Det går i början av maj om jag inte minns fel och är så sagolikt vackert med alla vitsippor i skogen. Finns en depå i Öglunda(? tror jag det heter) som ligger helt otroligt fint i ett hav av vitsippor direkt efter en superrolig utförskörning. Uppförsbackarna i det loppet är dock inget att leka med, branta och långa.

Har du anknytning till Skövde?
Bodde där i 8 år :) Nu när jag flyttat ner hit till skaraborg igen bor jag i grannstan

Oj det är inte en variant på Leif Silberskys efternamn utan som du anade är det silverhimmel fast på engelska och och jag menar bara silverhimmel med mitt användarnamn och ingen person:) Hade inte en tanke på honom när jag valde mitt användarnamn.Undrar om det är fler som tänkt som du? borde jag byta användarnamn?

Haha jag tänkte faktiskt en gång att ditt namn hade uttalats typ Silbersky på spanska. Men tycker inte att du ska behöva byta för det. Jag trodde att ditt namn var Silversky, den svenska varianten :)

Kan vi inte göra en tävlingskalender för i år, som vi gjorde förra året?
Alltså en lista över de lopp/tävlingar vi planerar att delta i (behöver alltså inte vara hugget i sten!).
Ska du vara med i en tävling som redan finns i listan, lägg till ditt användarnamn. Vid två tävlingar på samma datum, skriv tävling nr 2 på en egen rad så blir det lättare att få en översikt, gör samma sak om du ska springa en annan distans än den som redan står. Datum, tävling, ort, ev sträcka + tävlingsform, användarnamn. Ja, ni ser ju systemet nedan :)

JANUARI

FEBRUARI

MARS

APRIL
25. Skövdeloppet, Skövde. 5 km löpning. cili

MAJ
11. Vårruset, Göteborg. 5 km löpning. cili

JUNI
1. Blodomloppet, Göteborg. 5 km löpning. cili

JULI

AUGUSTI
18. Blodomloppet, Jönköping. 5 km löpning. cili
22. Midnattsloppet, Göteborg. 10 km löpning. cili

SEPTEMBER

OKTOBER
10. Billingehusloppet, Skövde. 10,5 km löpning. cili

NOVEMBER

DECEMBER

Kul grej, måste kolla upp vad det finns för lopp här. Bra som motivation för träningen :up:

JANUARI

FEBRUARI
8. Engelbrektsloppet, Norberg. 60 km längdskidor (klassiskt). snow

MARS
3. Halvvasan, Oxberg-Mora. 45 km längdskidor (klassiskt). snow

APRIL

MAJ
11. Vårruset, Göteborg. 5 km löpning. cili, Sleepan, Ackio

23. Göteborgsvarvet, 21 km löpning.
Sleepan

JUNI

JULI

AUGUSTI
8. AXA Fjällmarathon, Vålådalen. 42+ km löpning. snow + snows pojkvän i lag
22. Midnattsloppet, Göteborg. 10 km löpning. cili, Sleepan

SEPTEMBER
5. Tjejmilen, Stockholm. 10 km löpning. Ackio
OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

Lite OT men jag är så sjukt effektiv när jag väl gör något, jag har ju asperger och kan hyperfokusera på något och verkligen gå in för det så det är inte bara negativa saker med asperger :D Jag har gjort klart en av veckans skrivuppgifter innan vi ens fått ut den på Firstclass, läraren berättade bara lite om den på träffen och jag skrev ihop allt redan idag och är klar innan de ens gett oss uppgiften, så typiskt mig :p

Nu återstår bara resten av allt vi ska göra, vi har fått ganska mycket men det känns så skönt att vara klar med den här första uppgiften. Kommer som alltid att vänta med att skicka in den för jag vill ofta gå in och ändra på saker och förbättra men kommer skicka in den om några dagar för om jag har den liggande klar kommer jag ändå aldrig bli nöjd utan bara ändra och vilja göra bättre och bättre hela tiden.

Angående aspergern har den ställt till det massor för mig senaste tiden. Jag hade fullkomlig panik över att helgen inte blev som de brukar vara. Jag tränade igår på den tiden vi brukar storhandla och därför var jag tvungen att handla idag istället och bara en sådan grej sätter igång massor av ångest hos mig för att mina rutiner bryts. Helt ärligt har jag haft ångest över det hela veckan och inte kunnat tänka på något annat, hade till och med svårt att fokusera på lektionerna. Så dumt men jag kan inte rå för det.

Blev "osams" med brorsan också för han har inte hört av sig till mig med att han ändrat planerna för idag. Vi skulle träffas vid 16 idag hemma hos mig men sen kom mamma och sa att brorsan bjudit hem dom till honom vid 17 och bjudit mig med tydligen. Men han hade inte hört av sig till mig om de ändrade planerna så jag hade ju planerat för hans besök. Jag ringde honom och frågade varför han inte hört av sig och att vi ju hade bestämt att ses och han förstod verkligen inte varför det var så viktigt att ringa innan och varför allt måste vara planerat och han förstår inte att det blir jätte jobbigt för mig när något ändras eller när jag inte har koll.

"Jag tränade igår på den tiden vi brukar storhandla och därför var jag tvungen att handla idag istället och bara en sådan grej sätter igång massor av ångest hos mig för att mina rutiner bryts." < KÄNNER IGEN DET DÄR! Jag blir panik om mina vanor flyttas om :( Sen kan jag deppa ner mig hur länge som helst över en sådan "struntsak" som ta stallet efter lunch i stället för på morgonen :(

@Qelina Det är tufft när andra runt om inte förstår en. Då man måste försöka kontrollera sig och förklara så de förstår men ibland går det inte att förklara. Folk runt mig förstår mig inte alls ibland :(

Bokade precis av dagens yogapass på gymmet. Halsen känns inte helt okej och jag har delvis tappat rösten, så det känns dumt att vara med där.
Tänkte köra lite yoga själv här hemma istället, för att försöka mjuka upp musklerna lite men utan att behöva stå en lång stund i lite mer krävande positioner. Och så behöver jag ju inte köra lika länge heller, när jag känner att det räcker för idag är det bara att rulla ihop mattan och placera mig i soffan igen. Det är själavård jag behöver idag, inte träna muskler.

Vet inte riktigt vad jag ska äta heller. Allt river i halsen och det enda jag är sugen på är chips :meh:

Bokade precis av dagens yogapass på gymmet. Halsen känns inte helt okej och jag har delvis tappat rösten, så det känns dumt att vara med där.
Tänkte köra lite yoga själv här hemma istället, för att försöka mjuka upp musklerna lite men utan att behöva stå en lång stund i lite mer krävande positioner. Och så behöver jag ju inte köra lika länge heller, när jag känner att det räcker för idag är det bara att rulla ihop mattan och placera mig i soffan igen. Det är själavård jag behöver idag, inte träna muskler.

Vet inte riktigt vad jag ska äta heller. Allt river i halsen och det enda jag är sugen på är chips :meh:

Känner mig inte heller helt ok i halsen, men hade ändå tänkt ha vilodag idag. Jag och sambon var iväg och köpte chips och vin, kändes som bra mat :angel: (Kommer äta riktig mat också) Hoppas på att må bättre imorgon då jag ska träffa instruktören på gymmet igen.

Låter skönt med lite mjukisyoga!

Äntligen varit i stallet igen, inte varit där sen förra helgen. :) Blir så nu tyvärr när det inte gått att rida på ridbanan på vardagskvällarna. Fick gå en massa i snön för att hästen inte ville bli fångad (ja hon är bombsäker men det är inte den gladaste hästen jag känner :p), sen red vi och sen hjälpte jag ägaren med hennes andra häst, vilket också blev lite av ett träningspass. Så nu är jag TRÖTT. Sådär gött trött som man är efter att ha jobbat ute och varit iskall och sen tagit en varm dusch... :love:

JANUARI

FEBRUARI
8. Engelbrektsloppet, Norberg. 60 km längdskidor (klassiskt). snow

MARS
3. Halvvasan, Oxberg-Mora. 45 km längdskidor (klassiskt). snow
8. Vasaloppet, Sälen-Mora. 90 km längdskidor (klassiskt). fryckan

APRIL

MAJ
11. Vårruset, Göteborg. 5 km löpning. cili, Sleepan, Ackio

23. Göteborgsvarvet, 21 km löpning.
Sleepan

JUNI
12-13. Vätternrundan, Motala. 300 km landsvägscykling. fryckan (hujedamig)

JULI
3. Vansbro Öppen älv. 3 km simning. fryckan
AUGUSTI
8. AXA Fjällmarathon, Vålådalen. 42+ km löpning. snow + snows pojkvän i lag
22. Midnattsloppet, Göteborg. 10 km löpning. cili, Sleepan

SEPTEMBER
5. Tjejmilen, Stockholm. 10 km löpning. Ackio
26. Lidingöloppet. 30 km löpning. fryckan

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

Jag hade tänkt åka ett långpass på skidor idag, när jag kommer fram inser jag att jag glömt min bricanyl så det blev bara 4,8 km i lugnt tempo :(

Dagens outfit:
10953985_10152813945266263_33692899024698164_n.jpg

Visst matchar jag mina kläder och utrustning bra? :p

Idag känner jag mig duktig!
60 min i bassängen (1500m) + 80min promenad med sambo & hund (~8km). Nu är jag faktiskt rätt mör och ser fram emot en kväll i soffan med serier på datorn, kyckling till kvällsmat och bara lugn och ro!
Tyvärr drar jobbet igång imorgon igen med 10dagar på raken, känns TUNGT men det får gå antar jag.

Hmm.. Undrar om man ska baka lite Memlor till ikväll kanske? (Muffinssemlor - aaaaaawesome!)

Köpte ju ett par nya skor igår men googlade lite idag och såg att de fanns 300 kr billigare på nätet så jag lämnade tillbaka dem igen:D så nu får jag snart hem ett par i vit/röd 300 kr billigare!

För de 300 handlade jag ett par puma-mjukis att ha till och från gymmet:) win-win!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka