Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh, tack :love:
Jag läste om din skada för några sidor sedan, tycker så jäkla synd om dig :( Vet ju hur vansinnigt ont det kan göra om de råkar bita en när man leker, och hunden som bet dig lekte ju inte direkt..
Hoppas verkligen att det läker utan men!
Jag är mest orolig för hur jag kommer reagera nästa gång en okänd hund kommer springande mot mig. Det är ju liksom inte helt ovanligt att man blir utskälld av en lös hund på en skogsstig, men de allra flesta står ju still och bara låter illa. Har aldrig tidigare varit rädd, är ju liksom uppvuxen med hundar av allehanda raser (som både studsar, lek-biter och skäller), men nu blir ju utgångsläget inte riktigt samma.
Tänker i alla fall inte lägga ner utomhusträning av den här anledningen. Det får ni i tråden tjata om ifall det kommer en dag då jag velar ;)

Jag är mest orolig för hur jag kommer reagera nästa gång en okänd hund kommer springande mot mig. Det är ju liksom inte helt ovanligt att man blir utskälld av en lös hund på en skogsstig, men de allra flesta står ju still och bara låter illa. Har aldrig tidigare varit rädd, är ju liksom uppvuxen med hundar av allehanda raser (som både studsar, lek-biter och skäller), men nu blir ju utgångsläget inte riktigt samma.
Tänker i alla fall inte lägga ner utomhusträning av den här anledningen. Det får ni i tråden tjata om ifall det kommer en dag då jag velar ;)

Ja, men det förstår jag...
Inte konstigt om du skulle reagera annorlunda om du mötte en lösspringande hund nu, med den erfarenheten i bagaget :crazy:

Vi lovar att peppa dig!

Promenad till och från utegymmet, ca 3,3 km, och drygt en timmes träning där. Hade maken och dottern med en stund eftersom jag (a) inte är vig/stark nog att komma under och lyfta den tyngre stocken som används för knäböj själv och (b) för kort för att få ner den tyngre latsdragsstocken. :D Är mitt i mensen och är, som alltid under den perioden, rätt så orkeslös. Blev ändå ett okej pass, framförallt så blev det av!

Utritt på drygt en timme med två stallkompisar idag. Min häst chockade alla och gick först vid flera tillfällen, när de andra blev rädda för något osynligt spöke i vägkanten. Jag var nog mest i chock av alla. Med andra ord är hon nästan förlåten för att hon snedtände och skulle slå ihjäl kompisen när vi var nästan hemma, ston...

Tömkörning och ca 4,8 km totalt promenerat idag. Både plus och minus med passet, drygt när man känner sig klyven och inte kan fokusera mest på det positiva. Mental träning nu! Liten dipp pga hunger, allt känns trots allt bättre nu med mat i magen. Men helt klart nåt jag måste jobba mer på, måste se det positiva framför det negativa!

Är supersugen på att styrketräna men hinner aldrig! Ikväll ska jag njuta av en kväll hemma med lite städ, uppackning och ny packning. I morgon bär det av igen för midsommar. :p Är aldrig stilla känns det som! Vet inte hur man gör längre när man är hemma. :p
Har iaf fixat asnajs mat (från igår). Grillad kyckling med sallad på melon, jordgubbar och fetaost. :d Igår med dadlar och mango till efterrätt. Idag har jag gjort rawbollar på dadlarna, kokos, havregryn, kaffe och kakao till efterrätt. :d och så blir det mer mango, det var 10 kr styck på ica! Dags att fixa bra matvanor igen trots resor. No excuses!

Intervall Flex var asjobbigt! :D Gillar det passet, man får lite av allt. Jättehärligt att träna ute på gräset i kvällssolen :) Intervallerna utmanade både styrka och flås, riktigt bra träning! Promenad dit och hem.

Jag börjar äntligen kunna gå runt mer hemma nu. Ute är det fortfarande kryckor som gäller, och ibland behövs även smärtstillande. Det är fult, långsamt och rätt obehagligt, men det börjar åtminstone gå åt rätt håll, äntligen!
Ska till VC och få såren omlagt idag, då ska dom även ta ställning till om det blir förlängd antibiotikakur (har haft feber tis+ons samt helt våldsam smärtnivå i tisdags). Själv är jag mest intresserad av att se hur stora såret ser ut den här gången, om det gått ihop något sen i måndags.

Jag vågar för övrigt knappt erkänna hur ofta jag tänkt tanken att montera nya pedalerna på cykeln, sätta cykelsko på högerfoten, klicka fast den i pedalen och cykla runt lite med vänsterbenet hängande :angel: Men jag har hejdat mig, för jag tror inte att jag skulle kunna stanna på ett säkert sätt

Fortsätter med mina uppdateringar. Såren ser bättre ut, men svullnaden är värre. Stenhårt och fult är det. Och gult. Penicillinkuren är förlängd med en vecka och jag ska sitta med benet i högläge och röra passivt på foten.
Jag vill bara ut och cykla järnet, lyfta tunga grejer på gymmet och teknikträna mina knäböj :rage:

Jag fick lite motion idag ändå - ofrivilligt. Ni vet när man kommer till stallet och hästen ligger ner och man hinner tänka i ungefär tre sekunder att "åh vad söt hen är" innan man inser att något är fel? :( Det var iallafall tre väldigt söta sekunder, innan det blev en massa inte lika gulligt promenerande. Nu mår hästis bra igen iallafall, vilket är huvudsaken. Och jag fick lite motion på köpet :idea:

Skickade nyss iväg ett mail till en PT. Känns för jävla dyrt och sådär, men jag tror jag behöver en skjuts framåt. Haha.

Idag har jag varit hos kiropraktor så jag borde inte träna på jobbet ikväll. Kanske nöjer mig med att gå på bandet..

Skrittat en timme uppsuttet, vi har haft nästan 30 grader idag och ingen vind (händer typ aldrig), så vi höll på att flyta bort redan när vi hämtade hästarna i hagen. Men det var en ny trevlig runda som kan passa oss bra med i princip ingen trafikerad väg alls, så den ska vi absolut rida fler gånger, och ponnyn fortsatte chocka genom att gå först i stort sett hela rundan.

Imorgon blir det vilodag till förmån för midsommarfirande. Hur ska ni fira midsommar?

Imorgon blir det vilodag till förmån för midsommarfirande. Hur ska ni fira midsommar?

Jag slutar 06, sen blir det gymmet en timme, hem och sova, motionera pålle när jag vaknar, sen hem och krascha i soffan tror jag.. :D
Jag har inte firat midsommar på jag vet inte när, jag brukar jobba.. jobbar sen lör och sön natt igen.. :p

Jag hade tänkt fira genom att springa en runda och sedan äta kladdkaka och glass. Nu fick jag frustrationsspringa igår och var inte helt återhämtad så det blir eventuellt bara soffa och glass idag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka