Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon blir det vilodag till förmån för midsommarfirande. Hur ska ni fira midsommar?

Min tanke är att jag ska hinna med en promenad innan kl 13:00 då vi ska till vänner och fira med lunch, lekar, fixa midsommarstång/kransar, grillning och bad. Det ska bli 27 grader:eek: här, typ första gången ever på midsommarafton!

Min tanke är att jag ska hinna med en promenad innan kl 13:00 då vi ska till vänner och fira med lunch, lekar, fixa midsommarstång/kransar, grillning och bad. Det ska bli 27 grader:eek: här, typ första gången ever på midsommarafton!

Här också, jag kan nästan räkna de midsomrar vi inte suttit och huttrat i vinterkläder framåt kvällen på ena handen, så varmare temperaturer är väldigt välkomna.

Jag firar midsommar på jobbet. 15.40-03.00 :p
Hade velat komma ut och gå eller något innan, men jobbade inatt och nu är soffans dragningskraft för stark. Så jävla trött.

Glad midsommar! Jag hade tänkt springa en sväng idag men det är så jäkla grått och trist och tungt i luften. Så jag tränade ett pass med Fitness Blender istället (de gör träningsvideos på youtube), svettigt! I eftermiddag/kväll ska vi till makens familj och grilla, det blir väldigt lugnt och skönt.

Hej och glad midsommar! :) Är på landet och har spenderat dagen vid torpet där vi lassat gamla brädor på släpvagn och kört bort. Sen har jag städat verandan och tvättat av dörr och ett fönster, börjar få ordning på ett ställe iaf! Måste få bort allt byggdamm och skit och städa, våra nya fönster och dörr ser inte så glada ut... sen körde jag åkgräsklippare hela trädgården också. :D Har hunnit med grillat, prosecco och en tupplur med.

I morgon blir det mer firande med släkten, då ska jag bara slappa hela dagen. :) Var nästan olidligt att jobba idag då vi fick mycket regn i natt och nästan 30 grader varmt idag, så fuktigt och otroligt svettigt! Hoppas ni andra har det gött och inte lider av trafikkaosen i Södertälje och malmö. :)

Det blev 3km på 15,35min innan ikväll.. efter att jag ridit pålle i äckelvärmen, duschat av honom (och som han njöt! :heart) sen fodrat alla hästarna och skiftat 2 däck på gamla bilen..

Jag var helt ensam i skogen.. :D det var jobbigt då det är ganska kvavt här idag och jag sprang på i ett bra tempo :) Jag funderar på att prova ett kompressionsskydd för min ena vad.. känns som att den behöver lite hjälp på traven både före, under och efter löpning.. någon som har erfarenhet av och kan rekommendera något specifikt märke? :)

@WS6 Jag har kompressionsstrumpor från Gococo, men jag har aldrig testat nåt annat så har inget att jämföra med. Jag är nöjd i alla fall, sen vet jag inte hur mycket effekt de faktiskt har.

Eller det kanske inte var vad du menade med "kompressionsskydd"? Jag hade tights förut från 2XU men de tyckte jag bara var som jävligt tighta tights.

@WS6 Jag har kompressionsstrumpor från Gococo, men jag har aldrig testat nåt annat så har inget att jämföra med. Jag är nöjd i alla fall, sen vet jag inte hur mycket effekt de faktiskt har.

Kompressionsstrumpor är ju också ett alternativ ja! :up: Hade bara vadskydd i skallen.. Får kika på det också! Tack! :)

Det blev faktiskt ett par kilometer promenad igår, visserligen i ett extremt långsamt tempo både på grund av små barn och värmen, men ändå. Någon form av rörelse.

Igår monterade jag elektrodplattor och körde tens i benet. Då kunde jag gå bättre (tack gode gud för rejäl pulsbredd). Det verkar ha varit positivt, för idag går jag rätt bra även utan tensapparaten. Ska inte säga för mycket dock, det är ju inte ens lunchtid än och det brukar bli sämre ju mer jag rör på mig. Men jag njuter av det hela så länge, och funderar över om jag kan cykla med tensapparaten igång :angel:

Igår gick jag 6 km innan firandet och idag gick jag 7,5 km för att hämta bilen:p Fortfarande asvarmt.

Igår var det strålande solsken hela dagen vilket resulterade att jag plockade av mig finklänningen och satt i bikini typ hela firandet:D Kan hända att jag bränt mig lite...:o

Det blev inget regn utan solen har värmt hela dan. Idag paddlade jag för första gången i öppet vatten, utan att ramla i! Max var inte till hjälp för att lyckades nästan välta kajaken när han försökte klättra upp :p
IMG_20160625_122608.jpg

Igår blev det en spontantur till min kära syster, drinkar och grill och många skratt! Stannade över så på morgonen tog jag en liten nätt joggingtur för nöje och njutnings skull, i skog och längs hamnen. Väldigt trevligt!

Sedan begav vi oss på en spontanare till Gekås också, shit vad mycket folk det var! Dock väldigt nöjd med att jag hittade en tunn vindväst som jag hade gått och tänkt vore bra att ha, och nu har jag det :)

Slapp dag igår med en kort promenad bara a ca 2 km och sedvanligt spring och fix inför middagen, så jag stod nog på benen nästan hela dagen ändå. :)

Nu har jag två veckor till semester och bara två dagar som jag är borta i fält. :) Eftersom jag ska renovera, fixa o greja en massa på semestern har jag bestämt mig för att hinna med 2 gympass per vecka, dvs 4 pass innan semestern. Utöver stallfix och eventuella hästpromenader och fältjobb. En bra kickstart inför kommande fysiska arbete så jag inte går direkt från stillasittande vid skrivbordet till att arbeta fysiskt hela dagarna. Framförallt behöver jag väcka överkroppen lite. Kunde ju ha börjat med detta tidigare men det har helt enkelt varken funnits ork, tid eller motivation! Sen får vi se vad som hinns med och orkas med utöver renovering i sommar. Hästen ska ju få lite uppmärksamhet också. :)

Denna veckan har inte träningen blivit alls som jag tänkte mig. Ett cykelpass, en ridlektion och idag en löprunda. Det är ju bättre än inget, men jag hoppas kunna få till mer träning nästa vecka

Ätit sååå mycket gott under helgen! Och har planer på att sluka det sista av glassen nu ikväll så jag inte frestas under veckan, jag kan nämligen inte ha goda saker liggande....

Idag har jag slitit med golvlister i köket och är äntligen klar! Ska bara köpa lite latexfog och fixa de sista små skavankerna. Svettigt var ordet,mycket pga ilska och frustration över bitar som inte passade när jag hade tänkt fel med vinklarna, haha. Och nu på kvällen var jag och en kompis ute och gick i 1,5h i skogen - hunden hade massa fästingar på sig när vi kom tillbaka så nu känns det som det kryper på hela mig även om jag har synat kroppen från alla vinklar jag kan och duschat. Lömska små kryp :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka