Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träningen under veckan som gick blev ändå rätt bra, trots att maken jobbat sin sjudagarsvecka och det har varit midsommar.

- Två korta löppass.
- En jefla massa promenader.
- Två pass på utegymmet (imorgon PT-pass på vanliga gymmet som äntligen öppnar igen efter renoveringen).
- Ett yogapass.
- Lite simning.

Jag får säga att jag är rätt nöjd! :D

Peppade på att gå till gymmet efter jobb och handling idag och så var det stängt! Det är tydligen stängt under hela ramadan och med tanke på att jag inte märkt det förrän vi är tre veckor in i ramadan så säger det en del om min träningsmotivation den senaste tiden.... :meh:

Ingen träning på hela helgen! :down:
Åkte hem till färldrarna i Småland i torsdags efter jobbet och har sen dess, med undantag för dagens ridpass, rört mig lika mkt som jag på en dag. Dessutom gjort en massa avsteg från min Lchf-kost, så jag känner min uppblåst till max.
Imorgon tar jag nya tag igen, striktare kost och mer motion! :)

Helgens träning blev stallet och ridningen, för jag lyckades bli förkyld igen på midsommarafton... Börjar tröttna något vansinnigt på det här nu!

Annars har jag jobbat på brännan, druckit rosévin och ätit glass :D

Jobbat 12h och gymmat 1h armar/axlar/mage nu på morgonen.. måste man sova om man inte är trött? :D Ska ju snart upp och tvätta ändå.. :meh: :p

Igår började jag jobba, och varför inte bränna av ett tiotimmarspass redan första dagen, ett sånt där när man varken hinner äta eller dricka? Kan säga att jag var måttligt pepp på att åka och rida när jag kom hem vid halv åtta, men jag gjorde det, och det var skönt. En timmes ridning med blandade gångarter avslutade veckan.

Jag har träningsvärk i armarna av mitt kryckhoppande :rofl:
Upp och ner för trappor, runt i butiker, ute vid hamnen. Det blev en rätt lång bit igår.
Muskeln vill fortfarande inte. Den funkar till en början, men det krävs inte speciellt lång bit innan den tappar och så släpar tån i marken.

Men! Inatt har det blivit framsteg! Idag är första dagen då lindan runt benet åkt ner över natten, för att svullnaden minskat. Tidigare har den suttit lika hårt på kvällen som på morgonen.
Ska in och lägga om såren idag igen, så det ska bli spännande att se hur det ser ut där under nu när det känns bättre.

Från och med idag får jag lite rutiner igen, slut på ledigheten! Dags att börja praktisera :) Så nu får jag försöka skapa lite bra rutiner kring mat och träning igen. De senaste veckorna har jag bara kört lite freestyle, tränat mycket förvisso men utan direkt planering.

Från och med idag får jag lite rutiner igen, slut på ledigheten! Dags att börja praktisera :) Så nu får jag försöka skapa lite bra rutiner kring mat och träning igen. De senaste veckorna har jag bara kört lite freestyle, tränat mycket förvisso men utan direkt planering.
Det är så lätt att tappa rutiner så fort man är lite ledig! Särskilt kring (hälsosam) mat... :angel:

Dags att bege mig ut och testköra cykeln för första gången på nästan två veckor. En kilometer transportcykling är min plan. Det kan gå jättebra, det kan göra svinont, den som lever får se ;)

Var i alla fall på VC nyss och fick fina ord om benet. Såren har gått ihop tillräckligt för att få duscha utan att täcka över dom, svullnaden har gått ner och blivit mjukare. Inga direkta restriktioner för träning nu, mer än att jag inte får överdriva och ska anpassa mig efter eventuell smärta :bump:

Dags att bege mig ut och testköra cykeln för första gången på nästan två veckor. En kilometer transportcykling är min plan. Det kan gå jättebra, det kan göra svinont, den som lever får se ;)

Var i alla fall på VC nyss och fick fina ord om benet. Såren har gått ihop tillräckligt för att få duscha utan att täcka över dom, svullnaden har gått ner och blivit mjukare. Inga direkta restriktioner för träning nu, mer än att jag inte får överdriva och ska anpassa mig efter eventuell smärta :bump:

Woho! Najs! Håll dig lugn bara och överansträng dig inte nu ;) förstår att du är ivrig att röra på dig igen!

Har en skön måndag, lyssnar på peppig musik och har jobbat snabbare än förväntat. :D Unnar mig tidig hemgång, stall, lite stallshopping och ett gymbesök! Det är planen iaf. ;) Saknar min häst, hann knappt umgås förra veckan så nu är jag svulten på hästlivet! Sen ska jag även handla mat och försöka komma på lite vettiga saker att äta denna vecka. Idétorka deluxe... O_o

Woho! Najs! Håll dig lugn bara och överansträng dig inte nu ;) förstår att du är ivrig att röra på dig igen!
Ingen fara, benet känns som att det innehåller en oformlig betongklump så det är inte jätteskönt att röra på det :D
Tog mig dock runt totalt 1.99 km i sakta mak, och med ful position för att försöka undvika att böja knät mer än nödvändigt (det drar i såren då). Hade inte ens någon större lust att åka längre, för det är som sagt inte speciellt behagligt :p Men det ska väl släppa efterhand som muskelblödningen ger med sig (den har förmodligen avstannat nu, men det är ett rejält blåmärke där inne i benet)

Det blev ett jättehärligt midsommarfirande i helgen med gamla och nya vänner :love: Ätit och druckit gott men inget överdrivet, provade ny Ben&Jerrys igår, såååå god!
Imorse var jag tillbaka i gymmet, skönt att starta veckan med ett benpass. Även om jag inte har semester så finns det många möjligheter att hamna i "semester-läge" nu känner jag :p Har en vän på besök under veckan och till helgen reser jag och hälsar på min bror, plus alla högtider och events som löser av varandra. Det blir viktigt att lyssna på hunger-(eller kanske framför allt mättnads-)signalerna och hålla gymrutinen måndag-fredag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025