Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varning för nördinlägg ;)

Jag skaffade Pokémon go nu på morgonen och jag vill redan ut och promenera!! Lite kortfattat är det en mobilapp som går ut på att man ska fånga Pokémon som gömmer sig i världen. För att hitta dem behöver man ut och röra sig i olika miljöer. Vilket betyder att det är ett spel där man måste motionera. Helt perfekt :D På lunchen ska jag gå ut en timma och gå, och jag ska försöka hinna ut ikväll efter stallet också. Och imorgon, och iövermorgon, och i överövermorgon och.. :D:D:D
Ooh, jag är så sugen på att skaffa det! Men jag är rädd för att det kommer ta över min varddag :angel: Kul att se att det kommer spel som är både roliga och att man blir mer hälsosam på köpet :up:

Starkt! Styrketräning är så kul :love:

Tack!

Och ja det ÄR roligt! Trodde väl aldrig jag skulle stå och lyfta skrot framför en spegel men nu kan jag ju inte riktigt låta bli, haha. Så tacksam över min duktiga kollegor på jobbet, får både sällskap, kunskap, muskler och många skratt! Och denna tråden med massa härlig inspiration!

Ooh, jag är så sugen på att skaffa det! Men jag är rädd för att det kommer ta över min varddag :angel: Kul att se att det kommer spel som är både roliga och att man blir mer hälsosam på köpet :up:

Det är klart du ska skaffa det! Vem behöver inte lite Pokémon i världen? :love: Dessutom uppmuntrar det till motion och att upptäcka nya vägar (*host* gå vilse *host*) :bump:

Skön träningsvärk i rumpan sen igår :p Fick ett bra tips att göra höftlyft med ett ben i taget när man värmer upp inför ett benpass, det ska aktivera musklerna och göra att man lättare får kontakt med dom under passet. Verkar fungera bra, har lite svårt att gå normalt... :angel:

Tack!

Och ja det ÄR roligt! Trodde väl aldrig jag skulle stå och lyfta skrot framför en spegel men nu kan jag ju inte riktigt låta bli, haha. Så tacksam över min duktiga kollegor på jobbet, får både sällskap, kunskap, muskler och många skratt! Och denna tråden med massa härlig inspiration!
Haha, förstår känslan, jag var likadan! :D Det måste vara ovärderligt att ha såna personer omkring en, som kan pusha en och lära en på rätt sätt från början

Det är klart du ska skaffa det! Vem behöver inte lite Pokémon i världen? :love: Dessutom uppmuntrar det till motion och att upptäcka nya vägar (*host* gå vilse *host*) :bump:
Och jag som har världens sämsta lokalsinne :o men man kanske ska prova... bara några dagar :angel:

Och jag som har världens sämsta lokalsinne :o men man kanske ska prova... bara några dagar :angel:

Haha jag har inget lokalsinne alls! Jag går vilse överallt. Delvis därför jag hatar att besöka nya stall eller tom. kompisar, för jag går vilse även inomhus :rofl::down:

Haha jag har inget lokalsinne alls! Jag går vilse överallt. Delvis därför jag hatar att besöka nya stall eller tom. kompisar, för jag går vilse även inomhus :rofl::down:
Haha, jag känner igen mig alldeles för väl, jag hittade inte ut från min brors trappuppgång sist jag var där :angel:

Haha, påminner mig om när min före detta stallkompis skulle visa mig ridvägar när jag och ponny var nya i stallet förra vintern. De gånger vi hittade rätt var nästan enbart för att jag hade ridit där med någon annan tidigare, för hon har universums sämsta lokalsinne. Flera gånger följde vi en stig som hon "hade ridit massvis med gånger innan", som slutade med att vi inte hade en aning om vart vi var eller hur vi skulle ta oss därifrån. Sa jag att hon hade BOTT där (inte bara haft häst där) i flera år? :rofl:

Pojkvännen var inne på att skaffa den appen, men backade när han såg att den kostade tio kronor och jag helt stensäkert sa "du kommer ju inte gå ut och röra på dig ändå" :angel: .
Dääääremot är jag lite sugen på att skaffa den själv. Kan man cykla runt och jaga pokemons?

Antingen har alla mina byxor töjt ut sig, eller så har jag faktiskt blivit mindre. :eek:
Ridbyxorna var en ganska stor 36-a från början, men nu känns det som om jag måste börja använda rem i både dem och i ett par jeans som jag inte använt sen förra sommaren. Jag ser mer ut som :eek::confused::bump:, men det är väl bara att tacka och ta emot. Och hoppas att det inte bor ett lömskt monster i tvättmaskinen som krymper brallorna.

Antingen har alla mina byxor töjt ut sig, eller så har jag faktiskt blivit mindre. :eek:
Ridbyxorna var en ganska stor 36-a från början, men nu känns det som om jag måste börja använda rem i både dem och i ett par jeans som jag inte använt sen förra sommaren. Jag ser mer ut som :eek::confused::bump:, men det är väl bara att tacka och ta emot. Och hoppas att det inte bor ett lömskt monster i tvättmaskinen som krymper brallorna.

Så har jag också känt på ett par plagg. Eller så har dom töjt sig :D

Pojkvännen var inne på att skaffa den appen, men backade när han såg att den kostade tio kronor och jag helt stensäkert sa "du kommer ju inte gå ut och röra på dig ändå" :angel: .
Dääääremot är jag lite sugen på att skaffa den själv. Kan man cykla runt och jaga pokemons?

Hmm.. Appen har inte kommit ut i Sverige än och i de andra länderna är den gratis (men finns köp i appen). Däremot finns det ett Pokedex för Pokemon Go som kostar 10kr. Inte den ni råkat kolla på? :)

Okej, Pokémon go är superkul! Jag är redan beroende :D På lunchen gick jag ut och promenerade runt i en timme med den, aldrig har en lunch varit så rolig och gått så fort! Förutom motionen så blir det lite historia också, då de flesta pokestops är historiska platser, skulpturer osv som man nu får lära sig namn på och dylikt. Jättekul!

För att hålla mig lite mer till ämnet (men det är ju faktiskt motion :p) så har jag skaffat en kaloriräkningsapp. Inte för att räkna kalorier för att gå ner i vikt, utan för att se till att jag får i mig ordentligt och bra mat. Jag äter dåliga luncher, så det måste jag kompensera på andra sätt. I appen får man betyg på sina måltider, och det är jättekul och motiverande! Igår fick jag A på min frukost (kokta ägg, danskt rågbröd med skinka), A på de olika sakerna i min lunch (naturell yoghurtkvarg och en banan) men totalt ett B eftersom jag åt för lite, A för middagen (varmrökt makrill och dillstuvad potatis) och så ett A på mellanmål; Frukt! Jättemotiverande verkligen, jag vill få A på allt! :D

Hmm.. Appen har inte kommit ut i Sverige än och i de andra länderna är den gratis (men finns köp i appen). Däremot finns det ett Pokedex för Pokemon Go som kostar 10kr. Inte den ni råkat kolla på? :)
Ah, det förklarar saken (jag såg inte alls, han var inne i appstore på sin egen mobil). Hur får man tag i den i Sverige om man har en android?

Ah, det förklarar saken (jag såg inte alls, han var inne i appstore på sin egen mobil). Hur får man tag i den i Sverige om man har en android?

Det ska släppas i Sverige inom de närmsta dagar och ska då finnas till android. Orkar man inte vänta finns det alltid sätt (:angel:) men jag har iPhone och vet inte om det går att göra på samma sätt på android.

Det ska släppas i Sverige inom de närmsta dagar och ska då finnas till android. Orkar man inte vänta finns det alltid sätt (:angel:) men jag har iPhone och vet inte om det går att göra på samma sätt på android.
Jag kan allt vänta, benet är inte igång än i alla fall ;)

PT-pass idag!

Benböj, bänkpress och armhävningar (...) där vi jobbade med tempo, räkna till fyra på vägen ner och till två på vägen upp. Fy fan vad jobbigt! Därutöver gjorde vi lite axelpress och bröstpress med hantlar.

Det här är sista veckan i "bryta ner muskler"-blocket (heter något finare som jag inte minns) och efter nästa vecka, som är vilovecka, kommer vi börja jobba mot max i en repetition. :bump:

Jag har luggit hemma i soffan i två dagar, sjuk IGEN (!). Nu orkar jag inte vara sjuk längre för den här gången så imorgon går jag till jobbet. Dåligt med motion, men å andra sidan har jag inte fått i mig någon mat heller så det går väl på ett ut...

Jag är inte alls pepp på att jobba igen nu. Det hade visst varit fullständigt kaos där idag, och dessutom är jag stressad av att ponny är skadad. Känns hemskt att inte kunna åka dit förrän på kvällen, även om hon absolut inte är halt eller verkar ha ont, hon är bara understimulerad och har tråkigt efter två planerade vilodagar och två ofrivilliga. Men det gör ändå ont i matte-hjärtat att inte kunna åka dit. Inte kan jag skicka någon annan heller, för svullnaden/överbenet/vad det nu är syns knappt om man inte vet precis hur hennes ben ser ut annars.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10