Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har luggit hemma i soffan i två dagar, sjuk IGEN (!). Nu orkar jag inte vara sjuk längre för den här gången så imorgon går jag till jobbet. Dåligt med motion, men å andra sidan har jag inte fått i mig någon mat heller så det går väl på ett ut...
Nu måste jag fråga vilken stad du kommer från. Luggit används ju inte på så himla många ställen :D
Och krya på dig!

Ett 500 reps pass med maken avklarat :D Fy fan vad jag är dålig på armhävningar. Lätt klenast i axlar och bröst och lätt starkast i ben.

Nu ut i ösregnet och natta hästar sen blir det varma smörgåsar :)

@Mumfie Alltså, pokémon appen verkar ju rolig. Men jag tvivlar på att den finns i/för Djibouti :(

-----

Kände mig lite lagom kaxig i morse när jag cyklade till jobbet, det blåste rätt rejält så det kändes inte så varmt. Tänkte att det här var ju rätt chill. När jag gick ut från jobbet vid 17.30 var det som att gå in i en vägg. Ni vet känslan när man sitter i solen och känner att näe, nu är det nog dags att leta upp lite skugga... så kändes det. När jag var i skuggan.

@Mumfie Alltså, pokémon appen verkar ju rolig. Men jag tvivlar på att den finns i/för Djibouti :(

Du kan ju alltid prova, om du googlar lite kan du nog hitta någon guide på hur man laddar ner ett annat lands version. Däremot är väl inte chansen jättestor att det finns Pokémon och annat utplacerat där ;)

Jag har luggit hemma i soffan i två dagar, sjuk IGEN (!). Nu orkar jag inte vara sjuk längre för den här gången så imorgon går jag till jobbet. Dåligt med motion, men å andra sidan har jag inte fått i mig någon mat heller så det går väl på ett ut...

Fasen vad segt! Något som spökar? Stress, infektion...

Du kan ju alltid prova, om du googlar lite kan du nog hitta någon guide på hur man laddar ner ett annat lands version. Däremot är väl inte chansen jättestor att det finns Pokémon och annat utplacerat där ;)

Just nu funkar inte internet på min telefon, så jag får testa imorgon på jobbet. Sannolikheten att det finns något här är väl inte jättestor, nej.... Så jag får se om det känns värt det.

Fasen vad segt! Något som spökar? Stress, infektion...

Denna gången tror jag det är stress, känns inte som att det hör ihop med tidigare tillfällen. Hoppas att det ger med sig ordentligt iaf, förhoppningsvis blir jag av med all skit när det är dags för semester!

Jobbigt att renovera! :p Det blir många knäböj, trappsteg och mycket helkroppsarbete. Vilken energi jag har när jag slipper jobba. :D Igår kväll stack jag ut och joggade på kvällen för första gången på några år. :up: Orkade inte gå tillbaka och forsätta efter middagen idag så tog istället ett litet tömkörningspass på ridbanan med hästen. Det gick superbra och jag är så nöjd med denna dag. :love: Nu är jag trööött och tar nog lite sovmorgon i morgon.

Jag försöker fortfarande komma in i rutinerna, kommer väl ha gjort det lagom till att praktiken är slut och jag blir ledig igen :laugh::D Det finns inte så mycket energi över på kvällarna, men jag försöker hålla i yogan i alla fall. Och så promenerar jag ju 50-60 minuter om dagen till och från bussen så det går ingen nöd på mig egentligen. Skulle behöva springa betydligt mer innan O-Ringen... :crazy: Men ute är det fullt med äckliga flugor :wtf: Så det blir inte så mycket av den varan.

Har i alla fall provat att stå upp och jobba på kontoret, vi har såna där fiffiga höj- och sänkbara skrivbord :up: Det är rätt skönt faktiskt, även om fötterna blir trötta efter ett par timmar.

Cyklade en mil igår igen. Tog en paus på mitten för att låta benet återhämta sig lite (samt att jag köpte mig en poncho, eftersom det började ösregna och jag inte har några stänkskärmar). Total cykeltid (exkl. paus) blev då 38 minuter. I det ingår två trafikljus som tog en liten stund vardera.
Jag är alltså inte så vansinnigt långt ifrån de tider jag brukade ha förut. Milen brukade gå på ungefär en halvtimme om jag inte behövde korsa allt för många vägar (9 km rakt genom Gbg centrum brukade också ligga däromkring i tidsåtgång).
Smärtan kvarstår dock. Att råka växla när det är vänsterbenet som trampar gör fantastiskt ont (det blir ju en duns i det då), samma sak när jag åker i hål/knölar/trottoarkanter, och uppförsbackar är inte direkt det skönaste jag vet. Men på plan mark märks det inte av så mycket alls längre :up:.

Kollade igenom endomondos lista över sporter och såg nu att det fanns flera nya där. Bland annat canicross running, var det inte du som höll på med sånt @fryckan ?
Dumt bara att det inte finns plats för fler sporter i tidsutmaningen :( Men det kanske vore nåt att stoppa in i kilometerutmaningen?

Kollade igenom endomondos lista över sporter och såg nu att det fanns flera nya där. Bland annat canicross running, var det inte du som höll på med sånt @fryckan ?
Dumt bara att det inte finns plats för fler sporter i tidsutmaningen :( Men det kanske vore nåt att stoppa in i kilometerutmaningen?
Jajamän det gör jag :D Jag har en hund som springer framför mig ibland i alla fall :p
Ska kika på vad som är nytt så kan jag lägga till dem i utmaningen :)

Vaknade i morse och kände ingen träningsvärk från igår men jag börjar känna av den nu :D

Började dagen med en ridtur ihop med min vän som har sin häst på bete här. Vi skrittade mest men jag jobbade även tölten lite då han var så himla pigg och behövde få jobba lite. Lite kort galopp uppför en backe blev det också och det gör att mina lår och magmuskler får jobba :D

Ska ut och gå sen med familjen. Ungarna ska få cykla och vi föräldrar går. Sen blir det nog en pw med hunden senare idag :) Mer träning än det blir det inte idag utan jag följer min plan för den här veckan. I morgon är det löpning igen:up:

Jag har skrittat ut pålle 1h + ridit ett bra dressyrpass med ena bonushästen idag.. :)
Hade planerat att springa, men jag är kass i magen av okänd anledning.. :cautious: :(
Funderar däremot på att cykla och posta ett brev, det påverkar inte magen lika mycket som löpningen..
Sen är det jobb i natt så lite powernapping ska jag också få till ^^

Känner mig lite off, lite yrschlig och dan, var lite trött på gymmet igår också.

Så istället för träning före häng och mat med vänner går jag rakt på hänget :D Och håller en tumme för att lite go' mat och något alkoholhaltigt får mig på banan igen.

I måndags körde jag löppass och sen hade min kompis ett brutalt MRL-pass så jag har så ont i låren idag. Men löpning stod på schemat så jag fick vagga till gymmet :p
Sprang på löpband 5x1000 m och var dyblöt av svett efteråt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10