Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ställer ungefär 15 alarm på tre olika väckarklockor, med ungefär 5 minuters mellanrum. Så jag snoozar mellan 30 och 60 minuter, beroende på hur lång tid det tar innan jag tröttnar på att höra skiten :angel:

Skulle jag göra så skulle nog gubben ta ut skilsmässa med en gång :rofl: Han tycker jag är nog jobbig som snoozar så mycket på ett larm. Och så vill jag inte väcka ungarna i onödan ;)

Men i morse snoozade jag inte en enda gång! :banana: Jag stängde av den funktionen och la telefonen på byrån istället för på nattduksbordet. Hade tänkt mig upp kl 6 för att gå ut och gå innan dusch och jobb. Jag vaknade innan kl 6 av att det åskade som fasen! Hell no att jag går ut i det skitvädret. Gick upp och ställde om larmet till 6.30 och somnade om. 6.30 ringde klockan, jag gick upp och stängde av den, motstod frestelsen att gå tillbaka till sängen och gick direkt till badrummet för att duscha! Lite chockad själv men hoppas jag kan fortsätta såhär :) I morgon ska jag också upp tidigt för då ska jag på tävling med hästen.

Gym igår som planerat! Fick inse att jag verkligen slarvat med benträningen, usch vad svag jag var. En del träningsvärk idag men det kanske blir värre... Dock märktes det på uppvärmningen på crosstrainer att konditionen blivit bättre. :up:

I eftermiddag blir det massage och mina skulderblad ser fram sååå mycket emot det! Massören har ju tidigare beskrivit det som att mitt vänstra "sitter fast" och det känns verkligen så nu. Sen blir det perfekt med PT-träning i morgon!

Inte så beachigt igår heller för vi var tvungna att köpa regnkläder mm till ungarna så dom har på dagis. Vägrar dra massa ytterkläder fram och tillbaka varje dag :p När vi kom hem så var det dags att lägga barnen. Jag fick göra det själv för maken tog en promenad med hunden. Sen när han var tillbaka så tog jag en ridtur på unghästen. Det är det enda som är i närheten av beachigt igår :p Men vad glad jag är i den lilla hästen!

Idag ösregnar det men om det slutar till lunch så tar jag en lunchpromenad. Ikväll ska jag rida andra hästen en liten sväng och känna på honom inför tävlingen i morgon. Och så ska vi ställa iordning för tävlingen då det är min klubb som arrangerar.

Ändrade planer igen :banghead:
Ena ongen mådde dåligt och den andra var tvungen att få åka på sin sista dag på inskolningen på dagis=jag hann vara på jobbet i 30 min innan maken ringer hem mig. Har suttit hemma och jobbar idag och på lunchen passade jag på att rida för att spara tid ikväll :p

Så jag ska försöka ta en promenad eller om jag springer sen efter ungarna lagt sig. Lite pyssel på ovalbanan och sen packa mitt eget inför tävlingen är det som ska göras annars och jag tror jag snart jobbat klart för den här veckan :)

Dagens pass blev ett dressyrpass i paddocken. En av våra stallkompisar var där när jag kom, och det behöver både jag och ponny träna på. Att vara där inne samtidigt som någon annan (hon tycker fortfarande det är lite otäckt på framridningar, så såna här tillfällen är jättebra), och att de gick före oss så hon fick stanna kvar och fortsätta fokusera. Som väntat gick det ganska knackigt i början när det andra ekipaget var kvar, men jag är glad att jag ändå kunde vända det och få en fin känsla i slutet.

Aktiv fredag för många. :) :up:
Här blev det massage som start på helgen, helt ljuvligt! Funderar på att ta en till session nästa vecka om det finns tid för att verkligen få loss skulderbladet som fortfarande känns jobbigt. Får ju se till att spendera friskvårdsbidraget innan året är slut. :D
Sen stallet och promenad med hästen som blev längre än förväntat pga något dryg häst, blev nog runt 5 km i rätt rask takt. Vad man skulle kunna kalla ett grispass - det blev iaf gjort och avslutades jättebra. Sen var jag helt slut. :p

I morgon blir det utsläpp av hästar, kanske nån promenad med hästen och sen gym med PT!

Efter att ha kunnat börja gymma igen har min hjärna och kropp helt ställt om sig till ett hälsosammare tänk igen - lyxigt nog helt utan ens sug efter socker och sötsaker. :up:
Jag är igång igen med att räkna kalorier och känner inte att det är något direkt problem att hålla mig inom gränsen - snarare tvärt om. :up:

Alla dess månaders av stillasittande (och till viss del tröstätande) har återfört min kropp till ett hav av fluff och krympta muskler. Tragiskt! :down: Ställde mig på vågen på gymmet och ville gråta av siffran, samtidigt så har jag ju lärt mig genom åren att vikten inte är det huvudsakliga - så visst önskar jag att kilona försvinner nu på ett medgörligt sätt, men huvudsaken är att fluffet drar sig tillbaka och aldrig återkommer, så att kroppen kan bli fast och stark igen.
Ska ta tag i ett måttband här någon dag tänker jag mig och se svart på vitt hur mycket fluff det faktiskt tillkommit på dom här månaderna.. :nailbiting:

Köttade ett riktigt grispass på gymmet igår - stolt över det faktum att jag övervann tröskeln att gå dit själv (som ju fanns förut, försvann när jag tränade mycket och alltså nu återkommit) och att jag inte gick hem trots att jag där möttes av ett sådant där superslimmat, pyttelitet fitnesspar i typ 20-års åldern som får allt att se så jävla lätt ut - och mig att se ut som en elefant.. Men! Jag övervann det och körde mitt race. SATAN vad trött jag var i kroppen efter det, toppade passet med totalt 8,5km promenader med hund och pokemon-jakt. Kände mig -->:banana:

Vaknade så i morse med jordens dyngförkylning, ont överallt, halsen är svullen och röd och hela huvudet fullt av snor. Tack liksom. :rofl::down:

@Nixehen härligt att höra!!

Ska gymma om några timmar, försöker peppa mig. Är så trött efte den lite väl långa promenaden och massagen igår. Och träningsvärk i benen från gymmet i förrgår. Men det ska gå! :banana:

Även här blev det en aktiv fredag. Sprang runt dammen och körde lite styrka+rörlighet på förmiddagen, och på eftermiddagen blev det en ridtur och lite stalljobb. Fick låna en kbl-travare av en kompis. Kompisen önskade hjälp att hålla igång hästen så det blir förhoppningsvis mer ridning framöver.

Idag sprang jag en runda på förmiddagen. Såg en huggorm vid skidstadion och en tjäder uppe i skogen. Kände mig nöjd med att orka bra uppför alla backarna.
Har köpt nya knallröda löparskor eftersom mina Speedcross 3 var helt slut i sulan. Det blev Speedcross 4 och en halvstorlek större än jag haft tidigare. Haft lite problem med skoskav av senaste paret så nu testar jag lite mer utrymme. 4:an ska tydligen ha annat gummi i sulan för bättre grepp, får se om det blir någon skillnad. Enda gången jag egentligen har upplevt 3:orna som halkiga var på blöt engelsk asfalt så det har inte varit något större bekymmer tycker jag.
Ikväll ska jag käka kräftor och dricka öl:D

Idag blev det en aktiv vilodag. Vi har skrittat tillbaka hästarna till stallet, och det tog väl en kvart kanske, så inte alltför ansträngande, men jag har ändå suttit på henne.

Efter att ha kunnat börja gymma igen har min hjärna och kropp helt ställt om sig till ett hälsosammare tänk igen - lyxigt nog helt utan ens sug efter socker och sötsaker. :up:
Jag är igång igen med att räkna kalorier och känner inte att det är något direkt problem att hålla mig inom gränsen - snarare tvärt om. :up:

Alla dess månaders av stillasittande (och till viss del tröstätande) har återfört min kropp till ett hav av fluff och krympta muskler. Tragiskt! :down: Ställde mig på vågen på gymmet och ville gråta av siffran, samtidigt så har jag ju lärt mig genom åren att vikten inte är det huvudsakliga - så visst önskar jag att kilona försvinner nu på ett medgörligt sätt, men huvudsaken är att fluffet drar sig tillbaka och aldrig återkommer, så att kroppen kan bli fast och stark igen.
Ska ta tag i ett måttband här någon dag tänker jag mig och se svart på vitt hur mycket fluff det faktiskt tillkommit på dom här månaderna.. :nailbiting:

Köttade ett riktigt grispass på gymmet igår - stolt över det faktum att jag övervann tröskeln att gå dit själv (som ju fanns förut, försvann när jag tränade mycket och alltså nu återkommit) och att jag inte gick hem trots att jag där möttes av ett sådant där superslimmat, pyttelitet fitnesspar i typ 20-års åldern som får allt att se så jävla lätt ut - och mig att se ut som en elefant.. Men! Jag övervann det och körde mitt race. SATAN vad trött jag var i kroppen efter det, toppade passet med totalt 8,5km promenader med hund och pokemon-jakt. Kände mig -->:banana:

Vaknade så i morse med jordens dyngförkylning, ont överallt, halsen är svullen och röd och hela huvudet fullt av snor. Tack liksom. :rofl::down:

Heja dig!! :) :up:

Imorse red pålle och jag ett dressyrpass för tränaren, gick bra! Det tar sig och det är kul! Fina pålle! :love:
Sen motionerade jag bonushästarna, ena fick gå ett gymnastikhoppningspass och den andra hoppning med 120cm som högsta hinder, båda skötte sig! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka