Var är "här"?![]()
Kalmar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är "här"?![]()
Åh, jag är sugen på att hänga på!
Mitt problem är de dagar jag jobbar kväll dock. Då är jag ju bara ledig åtta timmar och eftersom de åtta timmarna infaller efter nattpasset så ägnar jag mig enbart åt sömn när jag är ledig...![]()
Kör några knäböj varje gång du är inne på toa. Säg att du kör 10 st, och går på toa fem gånger på en dag, det måste ju räknas som en aktivitet?Åh, jag är sugen på att hänga på!
Mitt problem är de dagar jag jobbar kväll dock. Då är jag ju bara ledig åtta timmar och eftersom de åtta timmarna infaller efter nattpasset så ägnar jag mig enbart åt sömn när jag är ledig...![]()
Vänta tills du tar examenVisst är det galet?! Bara ett år kvar innan jag är klar, och jag kan mindre än någonsin![]()
Det är lite det som är charmen känner jag, att man aldrig blir stående i samma hjulspår allt för länge.Vänta tills du tar examenskämt åsido, det är ett yrke där man aldrig blir helt fullärd
jag fick nyss lära mig att man kan få en skada på korsbandet om man knuffar upp en skoter när man översträcker knäna.
Mycket viktig frågaDet är lite det som är charmen känner jag, att man aldrig blir stående i samma hjulspår allt för länge.
Ska komma ihåg det på torsdagens tenta, att i anamnesen fråga om knäpatienten knuffat skoter. På det lite mer seriösa planet undrar jag hur i hela friden jag ska lära mig allt det här. Diagnostisering utifrån bara anamnes, välja rätt kompletterande tester för att kunna spika den tänkta diagnosen, differentialdiagnoser och hur jag vet att det inte är en av dom, behandling i olika faser för den aktuella diagnosen - för hela jäkla kroppen på en gång. Kommer helt klart behöva repetera det här i sommar för att det ska fastna på riktigt.
25 år gammal (snart 26), jobbar som sjukgymnast uppe på nordpolen typ. Sysslar mest med löpning och skidåkning. Har när jag var yngre tävlat i det och orientering. Har gjort 2 svenska klassiker och siktar på en till, mest troligt börjar jag med den nästa år
Ska springa Stockholm maraton om 4 dagar och Helsingborg maraton i september.
Mina mål:
- en mara under 4h (siktar på nånstans 4.10-15 på lördag)
- klara en chin utan avlastning
- springa en mil under 50 min
- klara armgång så jag klarar bananjakten på boda Borg och så att jag kan anmäla mig till toughest![]()
Jag är också klen när det gäller armarna! Tydligen finns det olika alternativ i toughest så alla ska kunna genomföra den, jag får sätta mitt hopp till detJag vill också göra en toughest någon gång, men jag är så klen så jag vågar inte ha det som mål![]()