Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var uppe 06 och satt på pålle 7.15 i ridhuset (svalt på morgonen) han gick mycket bra till slut, lite tjafs men jag är nöjd med helheten! Efteråt fick han en mysig dusch och sen ut och rulla sig snygg! :p

Kl: 12 var det matchstart.. och jag är nog så nära död man kan vara utan att vara det.. SÅ . JÄVLA . VARMT! :wtf: Jag spelade 88 (fick andas i 2min för ljumske och vad krampade lite..) av 90min i 25graders värme, att vi hade en extra drickpaus i varje halvlek märktes knappt.. Och blåsor på fötterna ska vi inte snacka om bara.. Till råga på allt så förlorade vi med 3-1.. Jag är ändå relativt nöjd med min insats, jag spelade fram till vad som skulle kunnat bli (borde blivit) ett par mål, det andra laget hade turen på sin sida idag för vi var jämna rent spelmässigt! Foten höll och kändes bra iaf! :up:
Jag eftersvettas fortfarande (cyklade dit och hem också.. :p) men ska snart in i duschen och spola av mig, käka lite och sen ut och motionera sista hästen.. (är inte jättesugen faktiskt..) och på middag hos min bror ikväll.. (inte sugen på det heller direkt.. vill helst bara gå och sova..) :p

Over and out!

Rörelse efter bästa förmåga, försöka sträcka på ryggen istället för att böja den och stabilitetsträning. Det är vad jag lärt mig de senaste veckorna ;)
Beror ju dock lite på symptomen, eventuell utstrålning och sådant också. En tripp till en sjukgymnast/fysioterapeut låter som ett bra val.
Akuta åtgärden blev ryggläge men sen rörde jag mig bäst jag kunde. Och tro mig - ryggen var rak vid alla manövrar jag försökte mig på. :D Den var inte böjbar. ;) Nu ligger jag igen.

Jag tycker ändå att jag sköter det där med säkra lyft etc ganska bra, jag lyfter med benen istället för ryggen osv. Men det är klart, jag kastade dottern i luften några gånger i förrgår och saknar man stabiliserande muskler sliter det väl.

Det är ju verkligen en morot för att träna coremusklerna, att kunna leka obehindrat med dottern.

Har haft en superhärlig dag hittills! Utsläpp av hästar och stallfix, sen tömkörde jag hästen. Vi tog en runda i skogen själva för första gången. :love: Glömde såklart mobilen så jag vet inte vad jag har gått riktigt men hade gått 1,5 km före och rundan var nog ca 2 km. Fikade med en vän (frukt!), sen åkte jag och tvättade bilen så armarna fick jobba lite också. :D Vardagsmotion är grejen idag. Nu ska jag äta vattenmelon och fortsätta med mitt städande här hemma.

Ännu en varm dag och maken jobbar halv sex till halv sex, så jag och ongen stack ut till den fristad som är svärföräldrarnas ställe. Joggade en sväng när ongen sov förmiddag och har övrig tid hjälpt till med diverse trädgårdsarbete. Det vanligaste är att vi lämnar deras ställe i en salig röra, så det kändes bra att kunna förbättra statusen för en gångs skull. :D

Dock har nio timmar utomhus och lathet på solskyddssidan gjort att jag bränt mig nåt så in i bängen. :( Ser inte fram emot att känna hur det här utvecklas... (Ongen är dock helt obränd, trots att hon också varit ute hela dagen, och det är ändå det viktigaste.)

Idag har jag avklara mitt andra Stockholm marathon. Jag tyckte det gick bra ungefär halvvägs men sen tappade jag mycket och klarade inte att mentalt ändra på känslan att jag ville lägga mig ner och gråta. Tog mig i mål på 4.21.30 vilket är ungefär 1 min sämre än förra gången vilket suger men jag är glad att jag tog mig runt när kroppen kändes seg redan efter 15 km ungefär :)
Nu ska jag återhämta mig genom att hoppa på ett plan till Rhodos imorgon :D

En timmes ridning i alla tre gångarterna kan skrivas upp på dagens konto. Givetvis hängde regnet i luften när vi red iväg, för att sen spricka upp och bli varmt igen så jag höll på att flyta bort i jacka. Men det var det värt, hade jag struntat i jackan hade det säkert regnat hela tiden.

Idag har jag avklara mitt andra Stockholm marathon. Jag tyckte det gick bra ungefär halvvägs men sen tappade jag mycket och klarade inte att mentalt ändra på känslan att jag ville lägga mig ner och gråta. Tog mig i mål på 4.21.30 vilket är ungefär 1 min sämre än förra gången vilket suger men jag är glad att jag tog mig runt när kroppen kändes seg redan efter 15 km ungefär :)
Nu ska jag återhämta mig genom att hoppa på ett plan till Rhodos imorgon :D

Att klara ett marathon är faktiskt helt fantastiskt! Och en minut är ju ingenting; om du hade en dålig känsla idag så gjorde du ett kanonjobb som tog dig i mål på en så pass bra tid. Att åka till Rhodos låter som en utmärkt belöning! :)

Tack för alla gratulationer! :love:

Jag har haft en trevlig dag, ridning på förmiddagen och sen fick jag besök av delar av min familj på eftermiddag/kväll. Bakade rabarberpaj :D

Nu ska jag slänga mig i säng, klockan 7 imorgon bitti går bilen mot nordligare breddgrader för två dagar orientering. Jag packade ikväll, hade helt glömt bort det. En annan sak jag hade förträngt var att jag har ingen sovsäck, och vi ska sova i tält :banghead: Ibland är jag så fantastiskt osmart... Nåja, jag ska ta makens jättestora skoteroverall istället och sova i den :rofl: Jag känner mig totalt oplanerad, det är bara att hoppas att jag inte har glömt något jätteviktigt :p

Tack @snow :) jag vet egentligen att det är bra gjort men det känns så surt när jag lagt ner så mycket mer träning inför den här gången. Nåja om 3 månader ska jag springa i Helsingborg också, förhoppningsvis är kroppen med mig då istället :)

Jag sprang en terränghalvmarathon idag. Fortsatt fin känsla i benen och loppet flöt till stora delar himla smidigt trots att jag sprang i helt nya skor (!). Inte en blåsa eller skavsår efteråt så förhoppningsvis är detta årets fjällmaratonskor (Inov8 X-talon 212). Banan bestod av mycket myr så det var ett evig klafsande, men så ska ju ett riktigt terränglopp vara :).

Jag sprang en terränghalvmarathon idag. Fortsatt fin känsla i benen och loppet flöt till stora delar himla smidigt trots att jag sprang i helt nya skor (!). Inte en blåsa eller skavsår efteråt så förhoppningsvis är detta årets fjällmaratonskor (Inov8 X-talon 212). Banan bestod av mycket myr så det var ett evig klafsande, men så ska ju ett riktigt terränglopp vara :).

Hur är hälkappan på dom? Har fått problem med att jag får skav av alla hälkappor utom nike free. Läste att dessa skulle ha mjuk men förut hade jag ett par från new balance som hade mjuk (dvs ingen plastbit utan sån som går att skrynkla ihop liksom) men då var det istället nån tygbulle som skavde. Skattepengarna måste gå till nya skor, plåster och tejp och blodiga strumpor är vardagen just nu :(

Och hur är materialet? Funkar det att spola av värsta leran i duschen utan att det istället bara spolas in i skon? Har upptäckt att det är blött här.

Ljuvlig cykelkväll i går. Finns det några som kan ta sig till Ängelholm, så rekommenderas varmt min favorittur Lergöksrundan (ca 16 km). Lite skog, lite Rönne å, lite stad, lite uppförsbacke, lite nerförsbacke, lite Skäldervikens hamn, ibland smal skogsstig, oftast asfalt.
Skaumllderviken%20cykelvaumlgen_zpsnzbaywdd.jpg

Pyttebron_zpsfa1klqxo.jpg

Roumlnne%20aring%20utsikt_zpshlgfcssr.jpg

Alltså. De senaste dagarnas stalljobb med utsläpp, mockning och sånt plus tömkörning 2 km per dag har tagit ut sin rätt. :o däckade på soffan i några timmar tidigare och nu känner jag träningsvärken i magen, armar och ben. :p helt slut! Nu är det dock solläge istället för soffläge, med en glass, en dadel- och nötboll och lite vattenmelon.

Idag har min häst fått hoppa lite, dock med en annan ryttare. Jag gick med till paddocken och tillbaka, drygt en timmes promenad, och sen har jag släpat bommar och hinderstöd för glatta livet, så jag var nog nästan tröttare än ryttaren när vi var klara.

Vilken fantastiskt jävla dag!:love:

Vaknade kl 8 och tog en tur med båten till Skalleröarna som ligger under ölandsbron, det var nästan bleke och fantastiskt fint ute!

Sen handlade vi grillmat och begav oss till Öland för att grilla med några vänner. Strålande solsken och förbättrade brännan lite :D Efteråt tog vi en mjukglass och sen åkte vi hem och somnade supermätta:rofl: Vaknade efter nån timme och och tog då en promenad på 7 km.

Nu blir det slapp med en ny Beck-film och chips :)

Jag har också haft en underbar dag! Vi har äntligen fått sol och värme här med :love:

Började dagen med ridlektion på en glad och taggad häst. Vi red lite upphöjda bommar, vilket är så nära hoppning hopprädda jag brukar komma ;) Efter det hängde jag och sambon i parken och grillade en massa grönsaker och halloumi :d

Igår överaskade sambon mig med en fitbit(!) och enligt den har jag gått nästan 20 000 steg idag, det är iofs missvisande eftersom jag hade den på mig när jag red. Mer korrekt vore det med runt 12 000, men det är jag också väldigt nöjd med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur