Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas att det går på hemförsäkringen, men lär ju inte få ut i närheten av vad den kostade ny. Det var ju inte bara cykeln heller, den hade dyra pedaler och sånt på också.
Just nu vill jag bara lägga mig i en hög och grina. Jag skulle ju slippa stress från och med idag, inte öka på den ännu mer.

Berätta det för försäkringsbolaget och säg vad du lagt till på cykeln och till vilket värde. De beräknar värdeminskningen jämfört med nypriset så har du inte haft cykeln särskilt länge får du åtminstone tillbaka mer än om du hade haft den i något år. Har du kvitton på tilläggen så ska väl det inte vara nåt problem tycker jag. Hoppas det går bra!

Inte för att det hjälper, men jag blir också rasande å dina vägnar @cili :rage::rage::rage:

Nu har jag inte haft möjlighet av flera skäl att transportcykla till tåget, men det avskräcker också en hel del att man ska gå och vara rädd för att någon djävel ska komma och stjäla cykeln mitt på dagen. Vilket stör mig enormt, eftersom det är lite av poängen med att cykla att den ska funka som transportmedel och gå att ställa från sig. Har lust att göra den strömförande på något sätt som komplement till lås. :devil:

Berätta det för försäkringsbolaget och säg vad du lagt till på cykeln och till vilket värde. De beräknar värdeminskningen jämfört med nypriset så har du inte haft cykeln särskilt länge får du åtminstone tillbaka mer än om du hade haft den i något år. Har du kvitton på tilläggen så ska väl det inte vara nåt problem tycker jag. Hoppas det går bra!
Jag hittar inte kvitton på nånting :(
Själva cykeln kan jag eventuellt få kvittokopia på där jag köpt den, skulle ringa igen imorgon när chefen där skulle vara på plats.

@Sleepan @Lillgrådis @fryckan
Det är alltså nån jävla dumjävel som klippt upp låset, mitt i stan, mitt på dagen när det är som mest folk som vistas där.
Är inte ett dugg hoppfull över att den ska dyka upp igen. MEN det är en rätt ovanlig modell och färg eftersom den bara sålts en säsong och bara i en enda butikskedja. Så ser jag en sån som stämmer in på det jag hade på den i övrigt så ska jag fan se till att få den tillbaka, oavsett hur många timmar jag kommer behöva vänta p.g.a. lågprio-fall.

Jag hittar inte kvitton på nånting :(
Själva cykeln kan jag eventuellt få kvittokopia på där jag köpt den, skulle ringa igen imorgon när chefen där skulle vara på plats.

När jag anmälde en stulen cykel hade jag inget kvitto, fick uppge ett ungefärligt inköpspris som jag knappt mindes. I mitt fall var den inte värd nånting pga sin ålder och efter avdrag för självrisken var det inget kvar. Så det kan gå utan kvitto, men antar att de vill ha kvitto på dyrare saker. De måste ju kunna få fram det där du köpte den, om du betalade med kort eller faktura så defintivt.

Det är alltså nån jävla dumjävel som klippt upp låset, mitt i stan, mitt på dagen när det är som mest folk som vistas där.
Är inte ett dugg hoppfull över att den ska dyka upp igen. MEN det är en rätt ovanlig modell och färg eftersom den bara sålts en säsong och bara i en enda butikskedja. Så ser jag en sån som stämmer in på det jag hade på den i övrigt så ska jag fan se till att få den tillbaka, oavsett hur många timmar jag kommer behöva vänta p.g.a. lågprio-fall.

Man blir så jävla arg alltså! Lovar att hålla utkik jag med! Kram!

Ska ut och springa en kort runda men är så opepp och trött! Kan knappt gå pga träningsvärk sedan gårdagen:rofl: Så det lär inte bli min bästa runda:angel:

Man blir så jävla arg alltså! Lovar att hålla utkik jag med! Kram!
Ja ser du en likadan med metallpedaler som är vanliga på ena sidan och click på andra, samt pyttesmå vita skrapmärken rakt ovanifrån på styret så är den garanterat min, och då ska den hem till varje pris :devil:

Då var det slutcyklat för min del. Nåt jävla kukarsle tyckte att min cykel inte skulle vara min längre, när jag ställt den i stan under EN TIMME medan jag åt lunch (givetvis låst!).
Cykeln som var anledningen till att mina knän för en gångs skulle fungerar som dom borde. Och att köpa en ny finns inte på kartan, det har jag inte råd med förrän typ nästa årsskifte när jag kunnat spara ihop en slant igen (har ju inte ett öre in nu under sommarlovet). Kul. Jätte. Skulle kunna flå den jäveln som tog den, med smörkniv!

Jag hade blivit galen. Att folk ska ha så sabla svårt att skilja på egna och andras grejer.

Min mammas partners cykel blev stulen men hon anmälde det inte ens för hon tänkte att det var meningslöst och cykeln var relativt gammal. Sen gick det några veckor så ringde polisen och frågade om hennes cykel blivit stulen :D. Hon hade tydligen registrerat den i nåt register när den köptes och polisen hade hittat den tillsammans med massa andra stulna grejer så de fattade ju att även den var stulen. Nu är den hemma igen :up:.

Vad hade du för lås?

Min mammas partners cykel blev stulen men hon anmälde det inte ens för hon tänkte att det var meningslöst och cykeln var relativt gammal. Sen gick det några veckor så ringde polisen och frågade om hennes cykel blivit stulen :D. Hon hade tydligen registrerat den i nåt register när den köptes och polisen hade hittat den tillsammans med massa andra stulna grejer så de fattade ju att även den var stulen. Nu är den hemma igen :up:.

Vad hade du för lås?
En sån där tjock vajer. Fattar inte varför dom skulle ta just min, det fanns ju massor med cyklar där som hade supertunna vajerlås. Eller ja, dom borde ju givetvis inte tagit någon cykel alls, men rent egoistiskt hade jag hellre sett att nån annans försvann.

En sån där tjock vajer. Fattar inte varför dom skulle ta just min, det fanns ju massor med cyklar där som hade supertunna vajerlås. Eller ja, dom borde ju givetvis inte tagit någon cykel alls, men rent egoistiskt hade jag hellre sett att nån annans försvann.

Aha, undrade om de hade klippt en bygel :nailbiting:. Hade också vajer till min gamla men när jag köpte ny cykel köpte jag rejäla abus bygellås, använder två stycken för jag hoppas att det ska göra det så jävla omständligt att de inte tar just min cykel. Här uppe tror jag inte risken är så stor iofs (i alla fall inte jämfört med städerna), men i Uppsala var jag ständigt nojig för det.

Då var det slutcyklat för min del. Nåt jävla kukarsle tyckte att min cykel inte skulle vara min längre, när jag ställt den i stan under EN TIMME medan jag åt lunch (givetvis låst!).
Cykeln som var anledningen till att mina knän för en gångs skulle fungerar som dom borde. Och att köpa en ny finns inte på kartan, det har jag inte råd med förrän typ nästa årsskifte när jag kunnat spara ihop en slant igen (har ju inte ett öre in nu under sommarlovet). Kul. Jätte. Skulle kunna flå den jäveln som tog den, med smörkniv!

Fan vad jag hatar folk som inte förstår att hålla sig undan andras saker. Hittar du den jäveln så håller jag i medan du går på hen med smörkniven.. :rage: Du kan inte få tag på någon billig ersättningscykel fram till du har råd att köpa något vettigt? Hoppas du får ut något på försäkringen iaf.

Jag har precis laddat ner endomondo till nya telefonen och ska ut och springa en liten runda för första gången på evigheter. Hittade ett program som börjar rätt softa så tänkte försöka följa det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka