Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde ett styrkepass utomhus idag, 500 repetitioner. Väldigt enkelt: välj 5 övningar som du gör 4 varv på vardera 40, 30, 20 och 10 repetitioner. Klart!

@Sleepan Vilket jävla svin!
Var med om samma sak en gång för många år sen. Kom cyklande lite försiktigt förbi en busshållplats eftersom det var massa ungar där (ca 10 år kanske), när en av dom plötsligt smäller till mig på rumpan. Hade det varit nu så hade han fått en rejäl utskällning, istället blev det ett "VAD GÖR DU?!" och cyklade snabbt därifrån. Helt galet att folk tar sig sånna friheter, att man inte ens ska kunna ta sig förbi någon utomhus mitt på dagen.

Jag ångrar mig. Hade sprungit ungefär 1,5 km när en man på cykel cyklar förbi mig och ger mig en jävla smäll på häcken. Känner mig så SJUKT kränkt. Och kom av mig helt. Så nu går jag och lipar istället. Känner mig inte som den tuffa polis jag stundtals kan vara, utan som en liten, arg tjej. Jävla, jävla man! Världens sämsta signalement med. Annars kunde vi ju försökt hitta honom när vi jobbar...

Gud så jävla vidrigt. Förstår att du mår dåligt, jag hade verkligen mått piss efter något sådant :( :yuck:

Alltså dela en flaska rödvin med en fin vän är ju nåt av det underbaraste :love:

@cili: Fy vad tråkigt med cykeln! :( :(

Jag har fått hem mina joggingskor! Skickade tillbaks ett par förra veckan som var typ 1/2 strl för små och köpte sedan dessa istället. Var ute en premiärtur i morse, så himla KUL :bump: Tar det jättelugnt då jag tidigare haft en tendens till benhinne-problem om jag går för snabbt fram, idag var jag ute en halvtimme med omväxlande jogg och promenad. 12 grader när jag stack hemifrån vid 7.30, helt vinsdtilla och strålande sol :love:
Så underbart härlig luft att springa i! Sprang ju en del i Thailand när jag var där men vilken skillnad, 30 grader och hög luftfuktighet var inte alls bra joggluft imo :p

Joggingskorna: Asics GT-1000 4. Jag har alltid haft GT-2000 innan som är mer uppbyggd och dämpad men eftersom jag är lite low on cash så provar jag dessa istället, en billigare variant ;) men kändes bra!
20160609084942-78.69.182.76.jpg

Sen var jag på ett yogapass igår igen! 1,5 h Vinyasa Flow :up: Ska yoga en halvtimme innan lunch idag med är planen, sen jobb i eftermiddag/kväll :)

Blev också sugen på nya löpskor nu ju! :angel: :D Och egentligen är det dags att byta ut de jag har.. och så hittade jag ju ett par snygga (nej de behöver ju nödvändigtvis inte vara snygga så länge dem passar, men det är ett plus! ;)) när jag googlade runt.. bara hitta en butik som säljer dem så jag kan prova strl!
Men någon här vet kanske någon butik som säljer asics gt 2000 3 (dam)?

Tack allihopa för stöttande ord och ilska!
Känns mycket bättre nu. Särskilt efter te och praliner med sambon... :p

Men fy fasen alltså. Tror inte jag kommer bli rädd för att springa ute eller så, men lär nog tänka på det igen framöver...

Första massagekunden avklarad, och första grunden till ny cykel är lagd.

Som en update kan jag säga att exakt samma modell som jag hade finns kvar i ett exemplar - i Norrköping. En annan variant som tydligen ska vara väldigt lik finns i ett exemplar i Västerås, så den är undanlagd till i helgen så jag kan testa den när jag kommer upp.
Var även iväg på XXL här och testade en tredje variant, som jag föll ganska hårt för. Den hade dessutom en betydligt bättre sadel (den på dom andra är för bred, men som tur är hann jag aldrig byta den), och säljaren sa att det blir ett rätt stort hopp kvalitetsmässigt om jag går upp till den cykeln. Men den finns också i Västerås, så jag kan testa både nr 2 och 3 där när jag kommer upp.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om båda känns lika bra i helgen. Priset skiljer också en del: om den jag hade kostar x, så kostar nr 2 x+500 och nr 3 x+2500. Men så får man ju lägga till bensinkostnad för Norrköpingscykeln samt 4h bilresa så alternativ 1 hamnar nånstans mellan 2 och 3 i pris om man ser det så :cautious:

Första massagekunden avklarad, och första grunden till ny cykel är lagd.

Som en update kan jag säga att exakt samma modell som jag hade finns kvar i ett exemplar - i Norrköping. En annan variant som tydligen ska vara väldigt lik finns i ett exemplar i Västerås, så den är undanlagd till i helgen så jag kan testa den när jag kommer upp.
Var även iväg på XXL här och testade en tredje variant, som jag föll ganska hårt för. Den hade dessutom en betydligt bättre sadel (den på dom andra är för bred, men som tur är hann jag aldrig byta den), och säljaren sa att det blir ett rätt stort hopp kvalitetsmässigt om jag går upp till den cykeln. Men den finns också i Västerås, så jag kan testa både nr 2 och 3 där när jag kommer upp.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, om båda känns lika bra i helgen. Priset skiljer också en del: om den jag hade kostar x, så kostar nr 2 x+500 och nr 3 x+2500. Men så får man ju lägga till bensinkostnad för Norrköpingscykeln samt 4h bilresa så alternativ 1 hamnar nånstans mellan 2 och 3 i pris om man ser det så :cautious:

Heja! Snart har du en cykel igen! Önskar bara att du ens slapp fundera på att skaffa en!

Sedan jag kom till Japan har vi gått i genomsnitt 2 mil om dagen :up: Så motion blir det iallafall, mer än det brukar bli när jag har semester. Mest gick vi för ett par dagar sedan när vi var på Disney Land, då blev det över tre mil :D Dock åt man kanske inte jättenyttigt där ;)

Blev lite glass efter middagen hos svärföräldrarna igår och sen gjorde vi rabarberpaj med vaniljsås när vi kom hem :angel: Men jag tog bara lite så jag var nöjd med mig själv ändå faktiskt :) Hade ju ändå varit ute och sprungit på morgonen och sen fortsatte vi bygga på lösdriftstaket så då blev det många steg, klättrande och bärande.

Idag har jag egentligen ingen plan men skulle behöva ta en promenad ikväll :)

Idag har jag varit på blodgivarcentralen och skrivit in mig som blodgivare. :) Fick ta blodprov och sen ska jag tillbaka och ge blod första gången i augusti om inget väldigt knepigt dyker upp från blodproven. Rätt smart egentligen; man hjälper till och får en hälsokoll, fika och poäng man kan köpa t.ex. biobiljetter för. :up: Så det får räknas till hälsokontot tycker jag.

Jag har även ordnat en bättre stegräknarapp till telefonen. Ville ha en där jag kan se mer statistik och denna verkar bra (Pacer). Den känns mer peppande och framförallt så fungerar den. :up:

Idag ska jag ägna mig åt att packa grejer som ska med upp till Västerås. Vill även få tag i en låda böcker som är längst in i förrådet, så det blir nästan styrketräning för att komma åt den ;)
Ska i alla fall försöka låta bli att gå för mycket. Ena knät har svullnat upp helt vansinnigt efter de senaste dagarnas promenerande.

Två massager genomförda. Typ 30 kvar innan en ny cykel har finansierats. Lär få snygga benmuskler med allt gungande i krigarposition ;)

Red ett cavalettipass med pålle imorse och skrittade ut en sväng efteråt, han är värd mycket idag!
Gick som en klocka! :love:

Sen efter lunch drog jag till skogen för att springa lite.. planen var 6km.. det blev milen på 58min.. :angel: :D
Promenerade nån km tillbaka på skakiga ben.. haha! :p

Jag är nöjd med idag, nu sitter jag på jobb och har 11h kvar.. woop woop!

Jag är ju sämst på att slå på endomondo när jag är ute och går. Nåja, det är ju viktigare att jag faktiskt rör på mig än att jag kommer högt i tävlingen. Eller...?

Jag älskar (fortfarande) min nya Garminklocka med inbyggd stegräknare. Moves-appen i telefonen säger att jag gick 0,2 km eller 425 steg i går. :D Men Garmin, som till skillnad från telefonen var på och med mig hela dagen, vet att jag knåpade ihop drygt 11 700 steg.

Dessutom hetsar den mig att inte bryta min fina sammanhängande svit på över 10 000 steg/dag, så igår när jag fattades nästan 5000 steg var det bara att dra på skorna strax efter 22 på kvällen och gå ut och gå fem km.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur