Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är tillbaka i Sverige igen, underbart :meh: Det är härligt med tidsskillnad alltså, jag känner mig typ bakis. Trött, ont i huvudet och lätt illamående. Det blir en kul dag på jobbet :up: Det blev iallafall en halvtimmas promenad nu på morgonen, men det är nog allt det blir :p

Idag är den värsta dagen hittills med den här skadan. Tar inte ett steg på vänsterbenet utan kryckor, för det känns som att någon karvar i benet med kniv.
Trots att det är 2,5 dygn sen det inträffade blöder det igenom kompresserna fort. Tar jag av lindor/kompressionsstrumpa så känns det som att benet håller på att spränga sig själv inifrån. Fy fan vad jag önskar att det här aldrig hänt. Smärtan är värre än allt jag tidigare upplevt.

Idag är den värsta dagen hittills med den här skadan. Tar inte ett steg på vänsterbenet utan kryckor, för det känns som att någon karvar i benet med kniv.
Trots att det är 2,5 dygn sen det inträffade blöder det igenom kompresserna fort. Tar jag av lindor/kompressionsstrumpa så känns det som att benet håller på att spränga sig själv inifrån. Fy fan vad jag önskar att det här aldrig hänt. Smärtan är värre än allt jag tidigare upplevt.

Usch vad jag lider med dig! :( Hoppas verkligen att läkningen går snabbt! Du har haft nog med bekymmer med din kropp tycker jag!

Sitter och försöker samla energi till en löprunda. Det går sådär :p
Men, ut ska jag. Ska bara packa väskan inför en helg i Berlin, och låta frukosten sjunka lite. Sen så! :)

Ridningen gick skitkasst, haha! Hästen stannade på varje hinder men jag åkte inte av iaf:p

Typiskt :p

Här är det allergitider! Näsblod varje dag och ljuvliga nysattacker. Borde ta mig tid att få lite starkare medicin, men ja... Tycks ju aldrig komma iväg till läkaren.
Har haft utsläpp i stallet och pysslat lite med hästen, inget vidare ansträngande men rörelse iaf. 1,5 km enligt telefonen. Känner mig rätt dämpad av allergin så det får väl vara lite lugnt med motionen, försöker skärpa upp maten istället. :)

Så jäkla tråkigt :( du har mina sympatier! Hoppas det börjar kännas lite bättre snart.

Så jäkla tråkigt :( du har mina sympatier! Hoppas det börjar kännas lite bättre snart.
I wish ;)
Idag kan jag komplettera med att magen gör ont + vagt illamående p.g.a. mängden tabletter. Brukar reagera rätt snabbt på ipren, och behöver äta snäll mat konstant för att det ska ge sig vilket inte riktigt varit möjligt.
Kan fortfarande inte gå utan kryckor och inatt har jag bara lyckats sova 4 timmar :(

Men blä, hoppas att det snabbt blir bättre så du slipper ha det sådär jobbigt!
Och för övrigt, detta kanske kan höra till "hälsa" i alla fall, och jag får ofta lusten att berätta för folk om denna sjukt smarta grej: menskopp! Hur många här använder det/har provat? Jag köpte nog min första menskopp för kanske... 5 år sen och har varit jättenöjd med den fram till för någon månad sen då jag råkade glömma den på plattan när jag skulle koka den (desinficering) och ja, den blev lite bränd. Köpte nu en ny på apoteket och denna är ju ännu bättre! Mjukare och lättare att sätta in och ta ut :up:
Man kan bada med den utan problem, sova med den i och jag tömmer den bara morgon och kväll + att den är inte så jäkla uttorkande som typ tamponger.
Dessutom mycket mer miljövänlig än en massa bindor och tamponger :up: Bättre på alla sätt helt enkelt :D Ok, lite krångligt i början innan man får in tekniken på att sätta in/ta ut bara :p
*TIPS*
Låter ju fantastiskt! Kan bli smått tokig på alla dessa halvpålitliga och obekväma jävla grejer det ska krånglas med en vecka i månaden:down:

Igår körde jag ett multisportsprintlopp! Det började med 5 km på cykel, sen var det löpning med härligt stela ben i 2,5 km. Slutligen 1,5 km jobbig luftmadrasspaddling, fast det var skönt att vila benen lite:D. Tycker cyklingen är svårast för jag tycker det är läskigt när jag inte har full kontroll.

Jag gav mig iväg innan och planerade att springa 6-7 km. Men energin var som bortblåst. Både kondition och ben kändes som de tillhörde en 80-åring. Var ute totalt knappt 10 km, men sprang nog bara 3-4 km totalt. Fick iaf med en jogg upp för mördrarbacken här i närheten.

Igår hade hästen planerad vilodag och jag hade tänkt ta mig ut själv, men hoppade av när det började ösregna. Besviken på min egen inställning, men har idag promenerat ponnyn i runt 40 minuter istället.

Laste precis om vad som hant @cili, usch vad ledsen och upprord jag blir for din skull! Jag tror knappt att jag vet nagon som haft sa mycket olycka och besvar som du :( Skickar allt stod och krya pa dig-halsningar jag bara kan och hoppas att hundagaren far vad han tal i slutandan! Hur ar det med koppeltvang i Sverige, rader inte det overallt? Skulle han inte pa nagot vis kunna fallas for att bryta mot det i sa fall, om inget annat?

Vad rekommenderas for lopskor till en san som mig? Jag springer lite da och da men inga langre strackor och vill kunna anvanda samma skor till pass pa gymmet, langpromenader och sa vidare. Lagger helst inte mer an 800-1000 kr. Har ett par Asics Gel Kyano 18 just nu men sprang lerlopp idag, sa de ar "lite" ledsna :p

Vad rekommenderas for lopskor till en san som mig? Jag springer lite da och da men inga langre strackor och vill kunna anvanda samma skor till pass pa gymmet, langpromenader och sa vidare. Lagger helst inte mer an 800-1000 kr. Har ett par Asics Gel Kyano 18 just nu men sprang lerlopp idag, sa de ar "lite" ledsna :p

Tycker det är knepigt med samma skor till allt detta. Gymmet vill man ju inte ha så dämpade på (blir ostabilt), långpromenader vill i alla fall jag ha bra dämpning eftersom man slår i hälen först. Nu har du ju en sko för överpronation (jag gissar att du menar kayano?), så om du behöver det så är det ju en sko med visst pronationsstöd du behöver. Kayano har också ett rätt rejält drop, värt att tänka på om du trivs med den skon.

Då svarar jag direkt de jag köpte i förra veckan :D Asics GT 1000 :up: Kostade 900 kr på nätet och är en lite enklare Asics-sko. Inte lika uppbyggd och dämpad som GT 2000 eller Kayanon, men jag springer inga långa sträckor så då känns det inte som det behövs direkt :) Jag gillar dem!

http://www.loplabbet.se/store/loparskor/dam/asics-gt-1000-4-dam-38245.html

Laste precis om vad som hant @cili, usch vad ledsen och upprord jag blir for din skull! Jag tror knappt att jag vet nagon som haft sa mycket olycka och besvar som du :( Skickar allt stod och krya pa dig-halsningar jag bara kan och hoppas att hundagaren far vad han tal i slutandan! Hur ar det med koppeltvang i Sverige, rader inte det overallt? Skulle han inte pa nagot vis kunna fallas for att bryta mot det i sa fall, om inget annat?
Jo, det är koppeltvång den här tiden på året. Brottsrubriceringen är numera både vållande till kroppsskada och brott mot lagen om tillsyn av hund och katt. Hoppas innerligt att det inte läggs ner.

Fick mig en transportpromemad igår kväll på ca 2,5+2,5 km. :) Superskön kväll! Idag har jag en skön hemmadag, första gången på flera veckor som jag inte behövde gå upp tidigt för jobb eller stalltjänst. Sköööönt. Bakade scones till frukost och sitter nu och jobbar och pysslar hemma lite simultant. Vädret passar perfekt, mulet med risk för regn. Dagen blir vad den blir, har jag tid och ork ska jag peta in lite träning. Blev sporrad av min vän som berättade om några övningar som bara tar 5 min och hade gett gruvlig träningsvärk. :) Känner att benen måste få sin träning så knäna sitter kvar på sin plats...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka