Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde vi ett nytt försök med hoppträningen och idag gick det bättre. Jag fick mig en promenad på 20-30 minuter dit, sen bära bommar/bygga hinder och sen samma sträcka tillbaka igen. Gick nog däremot lite för mycket på dumt/ovant underlag i ridhuset för nu krånglar mitt knä. Idiotiskt nog det som inte är opererat.

15 km promenad i perfekt väder. Solen var ute och det var riktigt varma och starka vindar! Efter 5 km, när jag nådde slingan, så tog jag faktiskt av mig linnet och gick i bara träningsbehå och kortkorta shorts resten av promenaden. Så skönt!

Orka bry sig om vad andra tycker, min kropp är awesome och om jag är varm så kan jag väl oxå plocka av mig lite plagg!

Om en sisådär tre veckor ska jag simma Vansbro Tjejsim och idag simmade jag faktiskt några meter. :D Åkte ut till ett marmorbrott och testade min nyinköpta våtdräkt. Nu ska jag se till att ta mig ut och simma en stund åtminstone varannan dag så jag har en någorlunda rimlig chans att ta mig i mål...

Imorgon är det dock pass med PT som gäller. Vi ska hålla till vid ett utegym, ska bli skitskoj med lite omväxling. :bump:

Om en sisådär tre veckor ska jag simma Vansbro Tjejsim och idag simmade jag faktiskt några meter. :D Åkte ut till ett marmorbrott och testade min nyinköpta våtdräkt. Nu ska jag se till att ta mig ut och simma en stund åtminstone varannan dag så jag har en någorlunda rimlig chans att ta mig i mål...

Imorgon är det dock pass med PT som gäller. Vi ska hålla till vid ett utegym, ska bli skitskoj med lite omväxling. :bump:

Du måste skriva en rapport om hur jobbigt det var, jag börjar bli sugen på att göra en tjejklassiker, men är lite rädd för typ alla grenar :D

Här blir det inte mycket träning, förkylningen var bättre, men så blev jag febrig igår. Dessutom har jag ätit en massa skräp senaste veckan (tårta tre dagar, bland annat...).

Får bra benträning i ridningen dock, just nu pass med mycket lätt sits, det känns i benen!

Du måste skriva en rapport om hur jobbigt det var, jag börjar bli sugen på att göra en tjejklassiker, men är lite rädd för typ alla grenar :D

Kan säga att cyklingen är lugn, den har jag gjort förr. :D Lidingömilen är egentligen också lugn, blir man för trött kan man ju gå. Jag är rädd för simningen och skidåkningen...

Kan säga att cyklingen är lugn, den har jag gjort förr. :D Lidingömilen är egentligen också lugn, blir man för trött kan man ju gå. Jag är rädd för simningen och skidåkningen...

Jag tänker att Lidingö blir lättast! Cyklingen är jag lite rädd för faktiskt...Jag brukar undvika att cykla om jag kan :angel: Skidåkningen och simningen ja, känns nästan hopplöst... Skidåkningen kräver ju att man orkar staka, och jag är så klen i armar/axlar...

Hej från Berlin!

Ytterst obeachigt med Currywurst, schnitzel, burgare, pommes, hotellfrukost och öl...
Men, vi har det väldigt fint iaf! Och idag har vi gått 13,9 loggade kilometrar plus lite till som inte kom med. Så, det är ju bra iaf :p

Imorn åker vi hem, men flyger inte förrän 21.35 så vi har rätt gott om tid på oss att promenera vidare! :)

Det har varit rätt obeachigt för mig förra veckan :D
Sommarmöte/fest med jobbet onsdag och torsdag och sen minisemester till Kolmården med familjen fredag och lördag.
Tog mig en rask promenad på nästan 5 km igår kväll, det behövdes :p Nu får det bli skärpning igen! Till helgen är det midsommar och då är det massa grillat och alkohol igen haha! Men bara jag rör ordentligt på mig så går det att bra :)

Idag ska jag till läkaren, för att se vad hen säger om mitt ben. Har sedan igår kunnat gå inomhus utan kryckor större delen av tiden, så länge jag inte går för länge eller har legat i soffan/sängen direkt innan. Muskeln funkar dock fortfarande inte riktigt som den ska, rörligheten är nedsatt p.g.a. att det stramar i såren om man böjer i knät/sträcker i fotleden och det dunkar rejält i benet till och från. Att vara utan bandage är inte att tänka på, då gör det något fruktansvärt ont.

Igår sprang jag en tur med en kompis, första gången på sjuuukt många år jag springer med någon, och orkade hålla igång i jogg i 5,91 km! Nästan hela sträckan i alla fall, en del gång när vi skulle upp ur dalen, för jag orkar mentalt verkligen inte de där backarna just nu.

Hon fick springa i väldigt undertempo för sig, medans jag tänkte mest på uthålligheten och var glad jag hade någon som ens kunde tänka sig att göra mig sällskap! Det var ju SÅ mycket lättare att springa med någon! Fick lite bra tips på vägen också, vilket uppskattades.

Efter-läkaren-uppdatering:
Reaktionen var "det här ser inte roligt ut!", när hon först såg benet utan linda. Funktion och rörlighet är konstaterat nedsatt. Det ska läggas om igen av sjuksköterska på torsdag för att kolla om det blivit bättre, annars blir det eventuellt förlängd antibiotikakur. Sjukskrivning i ytterligare två veckor. Rörelse till smärtgräns (vilket inte innebär något mer än att gå inomhus samt till och från bilen i dagsläget).
Lägger en bild som spoiler, så dom som vill kan klicka och se den. Den föreställer benet direkt efter sköljning med koksalt, så inget slafsigt/blodigt mer än såren i sig, och det gula är blåmärket.
hundbett.jpg

Just nu vill jag bara att juni ska ta slut så jag inte måste motionera hela tiden:p

@cili Vilket piss! Jag håller tummarna att det ser bättre ut på torsdag.

Startade veckan med ett benpass, älskar att träna direkt på morgonen numera. Det gick skitbra, har till och med börjat lägga in lätta knäböj igen och höftböjaren har inte sagt ifrån. Och utfall, som jag hatar :p Det måste betyda att träningsandan är hög! Däremot så har jag inte fått in någon bra rutin på yogan än, jag har märkt att det liksom inte blir av av sig själv... Så det blir nästa mål. En gång i veckan ska ju inte vara så svårt tycker man :o Tror att jag ska prova att yoga på lunchen på måndagar, då har jag 6 försök till att lyckas den veckan om det inte blir av

Men fy fan vad tråkigt @cili :( Hoppas idioten till hundägare får ett kännbart straff!
Bra jobbat med milen i alla fall! Hoppas du snart kryar på dig igen.

Min fotled är fortfarande lite svullen men jag har inte ont så imorgon ska jag prova springa en kortare tur :) Om det nu skulle vara lite bättre väder än +7 och ösregn :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka