Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du och jag har lite liknande skodilemma, låter det som. :p Jag vet flera modeller från Adidas och Nike som är SÅ sköna på foten och det är som att gå på moln, men jag vet att jag snart blir tokig på att få så dålig respons från underlaget. Jag kan inte komma över den där svampiga känslan, vilket är synd för framförallt Nike har så många snygga skor. :angel:

Haha ja! Tror vi skrivit om det förut? Vad har du för skor som du gillar? Jag har vant mig vid att trampa runt i Nike Free till vardags, så skönt. Men skulle inte stå ut ens med en rask lite längre promenad. De modeller vars dämpning beskrivs som "bra, mjuk, jätteskön, fantastisk" brukar jag alltid tycka är alldeles för svampig. Och i de skorna jag går mest i vill jag verkligen ha dämpning, men inte tvättsvampar :wtf:

Haha ja! Tror vi skrivit om det förut? Vad har du för skor som du gillar? Jag har vant mig vid att trampa runt i Nike Free till vardags, så skönt. Men skulle inte stå ut ens med en rask lite längre promenad. De modeller vars dämpning beskrivs som "bra, mjuk, jätteskön, fantastisk" brukar jag alltid tycka är alldeles för svampig. Och i de skorna jag går mest i vill jag verkligen ha dämpning, men inte tvättsvampar :wtf:

Jag är en sucker för Sauconys dojor. Fastwitch, Mirage (görs inte längre :( ), Type A6, Kinvara, Hattori... Typ alla deras 0 och 4 mm drop-skor är trevliga i mitt tycke. :D Mizuno har också några som svarar bra mot underlaget.

Jag är en sucker för Saucony. Fastwitch, Mirage (görs inte längre :( ), Type A6, Hattori... Typ alla deras 0 och 4 mm drop-skor är trevliga i mitt tycke. :D Mizuno har också några som svarar bra mot underlaget.

Intressant. Har bara provat ett par Saucony och de ratades pga dämpningen som var bland det värsta jag testat, helt sjukt mjuka. Det var Guide 9, och jag tänkte att den var lätt och smidig för att ändå vara en dämpad sko med pronationsstöd men nä, gräslig. Behöver pronationsstöd i skor jag går i tyvärr. Droppet låter toppen, jag avskyr högklackade skor. Och ja, jag tycker tyvärr 10 mm känns högklackat :down:. Att hitta en något dämpad sko, med lätt pronationsstöd, som sitter bra i hälkappan, som har typ max 6 mm drop och som inte är som en tvättsvamp verkar omöjligt. Har du testat nån från Altra? Jag har inte gjort det än, misstänker att jag kommer tycka överdelen sitter dåligt (vill ha de mer som en handske) men är nyfiken på om det är tvättsvampsdämpning eller ej. Alla deras har väl 0 drop tror jag?

Jag överlevde men jag kommer nog aldrig spinna igen, fyfaan. Supervarm lokal med gapig instruktör. Dessutom så kommer inte mina privata delar överens med cykelsadlar. Aj. Men nu har jag testat iaf!

Intressant. Har bara provat ett par Saucony och de ratades pga dämpningen som var bland det värsta jag testat, helt sjukt mjuka. Det var Guide 9, och jag tänkte att den var lätt och smidig för att ändå vara en dämpad sko med pronationsstöd men nä, gräslig. Behöver pronationsstöd i skor jag går i tyvärr. Droppet låter toppen, jag avskyr högklackade skor. Och ja, jag tycker tyvärr 10 mm känns högklackat :down:. Att hitta en något dämpad sko, med lätt pronationsstöd, som sitter bra i hälkappan, som har typ max 6 mm drop och som inte är som en tvättsvamp verkar omöjligt. Har du testat nån från Altra? Jag har inte gjort det än, misstänker att jag kommer tycka överdelen sitter dåligt (vill ha de mer som en handske) men är nyfiken på om det är tvättsvampsdämpning eller ej. Alla deras har väl 0 drop tror jag?

Sauconys dämpade skor är väldigt mjuka, det håller jag med om. Lite dämpning och lågt drop verkar inte gå så bra ihop med pronationsstöd, nej. Saucony Mirage har lite, lite pronationsstöd men den görs ju inte längre (men finns lite här och där till bra pris just för att den är utgående). Ersättaren ska vara en som heter Zealot men jag vet ungefär noll och ingenting om den.

Altra har jag inte ens hört talas om!

Superaktiv fältdag idag! Har gått 20 000 steg/14 km. Mycket upp för branta berg, pust och stånk... Asjobbigt jäkla väder också! Regn, jättevarmt, regn, sol och jättevarmt, sol och jättefuktigt, regn... Skor och byxor dyngsura av allt blött gräs. Gå med gummistövlar funkar bara korta stunder för mig.

Nöjd på det stora hela dock trots sanslös svettning, fruktansvärt jobbig allergi och tusen muggbett. Mitt jobb är så glamoröst. :p Ska ägna semestern åt att träna tror jag, skulle ju helt klart vara skönare om man var mer vältränad. ;)

Superaktiv fältdag idag! Har gått 20 000 steg/14 km. Mycket upp för branta berg, pust och stånk... Asjobbigt jäkla väder också! Regn, jättevarmt, regn, sol och jättevarmt, sol och jättefuktigt, regn... Skor och byxor dyngsura av allt blött gräs. Gå med gummistövlar funkar bara korta stunder för mig.

Nöjd på det stora hela dock trots sanslös svettning, fruktansvärt jobbig allergi och tusen muggbett. Mitt jobb är så glamoröst. :p Ska ägna semestern åt att träna tror jag, skulle ju helt klart vara skönare om man var mer vältränad. ;)

Jag höll på att dö av irritation för att jag blev blöt på låren när jag hämtade in ponny från hagen, i högt gräs, och för att det läckte in regnvatten genom hålen för snörningen i stövlarna, men det här lät bra mycket värre. Jag var ju ändå torr om benen innan vi ridit klart, så egentligen var det ju bara fötterna som fick vara blöta lite längre.

Jag höll på att dö av irritation för att jag blev blöt på låren när jag hämtade in ponny från hagen, i högt gräs, och för att det läckte in regnvatten genom hålen för snörningen i stövlarna, men det här lät bra mycket värre. Jag var ju ändå torr om benen innan vi ridit klart, så egentligen var det ju bara fötterna som fick vara blöta lite längre.

Men det är ju rätt så jobbigt när man är blöt med ridbyxor på kan jag tycka! De är ju så tighta. Fjällrävenbyxorna är så grova och sitter löst så de slickas ju inte mot benen om de är blöta. Märks mest om man byter kängorna mot sneakers. Värre att fötterna är blöta tycker jag då. :p Det är så himla oskönt på något vis. Har tänkt att jag borde skaffa "chaps" (tror de kallas holkar eller nåt sånt) i plast, som går från skon upp till knäna. Perfekt när det är såhär varmt men blött i gräset! Kommer ju dock alltid på det först när jag står där på en blöt äng... :p
Just nu önskar jag dock livet ur min allergi, har tydligen spenderat kvällen med att klia sönder ögonen för det kändes ju som en bra idé. Såatteeeh. Känner mig riktigt allmänpåverkad av den i år, är trött och grinig.

Det blev 1h bomarbete med pålle i ridhuset imorse pga ösregn - han gick som en klocka! :love:
Sen sprang jag 6,3km i skogen :up: Även inhandlat nya fotbollsskor idag.. :D

Är några dagar i Bryssel på utbildning. Promenerar massor (ok, relativt mycket...) och njuter av det, eftersom jag kan göra det utan att svetten rinner och det är en Stad, med saker att titta på och parker att promenera i. Dessutom är det svalt (kallt) och skönt och det regnar! Jag njuter, men tänker bort att det egentligen är slutet av juni och borde vara mer somrigt.

Igår var det internationella yogadagen! Det firades på Halmstad Yogafestival inne i en vacker park i Halmstad där de hade ställt upp två stora tält med yogapass under hela dagen (alla pass gratis!) + en hälso-/ekomässa :up: Jag gick på ett pass Kundalini yoga på förmiddagen och sen ett pass Hatha yoga på eftermiddagen. Kundalinin var väldigt annorlunda mot vad jag brukar hålla på med, mycket mindre ansträngande positioner och inga direkt flows eller så utan lite olika rörelser integrerat med meditation, "chanting" och olika andningstekniker. Det var en jättefin o duktig instruktör så det var kul att prova på faktiskt :) Det finns ju så många olika anledningar att göra yoga, denna instruktören berättade att det var denna typ av yoga som hade hjälpt henne mest när hon mådde som sämst under en period i livet, men vill man också ha ut fysisk träning av yogan är det ju kanske snarare nåt åt Ashtanga/Vinyasa hållet man föredrar.
Hatha passet var helt ok men väldigt basic såklart, det var ju meningen att även nybörjare skulle kunna komma o prova på :) Men jättekul dag iaf!!

Idag startade jag dagen med 5 km jogg/pw, joggade väl 2,5-3 km iaf och det kändes jättebra. Vilken fantastiskt underbar sommarmorgon :love: Grönska, sol, ljumma vindar och massa fågelkvitter :bow: Ska köra ett litet yogapass med strax och sen är det jobb som gäller i eftermiddag :)

Vad har du för klocka att mäta med? :)

Jag har nog ungefär som du, jag hade ju i snitt 165 på gårdagens löppass och jag kände mig trött, men fick ingen direkt mjölksyra. Så för att öka upp kondition och förbränning behöver jag egentligen ligga högre än så alltså - typ intervaller?

Intressant! Tänker att jag borde kunna ta den pulsen som klockan mäter vid ca 05.30 några dagar i rad, och sedan ta något snitt på det?
Har en Garmin Forerunner 210. Men nu har jag precis beställt en ny (tror att jag nämnde det i något inlägg tidigare) av ett annat märke, måste dock testa den innan jag uttalar mig om den ;)
Ja för att komma någon vart är det bra att komma upp i högre puls och liksom tänja på gränserna, så kroppen måste börja anpassa sig :) Enklast och roligast enligt mig är intervaller, och dom går ju att variera i all evighet.
Det låter som en vettig idé för vilopulsen, bara du sen jämför med samma tidpunkt och förutsättningar framöver så du inte jämför det med en eftermiddag då du precis kommit hem från en stressig jobbdag ;)

Igår var det internationella yogadagen! Det firades på Halmstad Yogafestival inne i en vacker park i Halmstad där de hade ställt upp två stora tält med yogapass under hela dagen (alla pass gratis!) + en hälso-/ekomässa :up: Jag gick på ett pass Kundalini yoga på förmiddagen och sen ett pass Hatha yoga på eftermiddagen. Kundalinin var väldigt annorlunda mot vad jag brukar hålla på med, mycket mindre ansträngande positioner och inga direkt flows eller så utan lite olika rörelser integrerat med meditation, "chanting" och olika andningstekniker. Det var en jättefin o duktig instruktör så det var kul att prova på faktiskt :) Det finns ju så många olika anledningar att göra yoga, denna instruktören berättade att det var denna typ av yoga som hade hjälpt henne mest när hon mådde som sämst under en period i livet, men vill man också ha ut fysisk träning av yogan är det ju kanske snarare nåt åt Ashtanga/Vinyasa hållet man föredrar.
Hatha passet var helt ok men väldigt basic såklart, det var ju meningen att även nybörjare skulle kunna komma o prova på :) Men jättekul dag iaf!!

Idag startade jag dagen med 5 km jogg/pw, joggade väl 2,5-3 km iaf och det kändes jättebra. Vilken fantastiskt underbar sommarmorgon :love: Grönska, sol, ljumma vindar och massa fågelkvitter :bow: Ska köra ett litet yogapass med strax och sen är det jobb som gäller i eftermiddag :)

Låter som en härlig dag! Jag "firade" också internationella yogadagen genom två livestreamade pass med Adriene från NYC :)

Har en Garmin Forerunner 210. Men nu har jag precis beställt en ny (tror att jag nämnde det i något inlägg tidigare) av ett annat märke, måste dock testa den innan jag uttalar mig om den ;)
Ja för att komma någon vart är det bra att komma upp i högre puls och liksom tänja på gränserna, så kroppen måste börja anpassa sig :) Enklast och roligast enligt mig är intervaller, och dom går ju att variera i all evighet.
Det låter som en vettig idé för vilopulsen, bara du sen jämför med samma tidpunkt och förutsättningar framöver så du inte jämför det med en eftermiddag då du precis kommit hem från en stressig jobbdag ;)

Då ska jag nog prova att köra lite intervaller :) Jag springer ju nästan bara med hundarna, men tänker att intervaller borde vara bra för dem också, precis som för mig.

Haha, det roliga är att jag har jättelåg puls på eftermiddagen, typ vid 15.15 strax innan fikat på jobbet :D

Då ska jag nog prova att köra lite intervaller :) Jag springer ju nästan bara med hundarna, men tänker att intervaller borde vara bra för dem också, precis som för mig.

Haha, det roliga är att jag har jättelåg puls på eftermiddagen, typ vid 15.15 strax innan fikat på jobbet :D
Det brukar vara hundvänligt att kuta på lite :D

Haha är det då kroppen gett upp och gått i dvala?

Ja, de brukar gilla det :D

Haha, det är nog det! Innan 15-kaffet som kickar igång kroppen från halv-koman som inträder efter maten :D
Himla snygga hundar har du i alla fall! (jag har kollat igenom hela bildtråden på hund nu när jag ändå är invalid :p ).

Himla snygga hundar har du i alla fall! (jag har kollat igenom hela bildtråden på hund nu när jag ändå är invalid :p ).

Men åh, tack :love:
Jag läste om din skada för några sidor sedan, tycker så jäkla synd om dig :( Vet ju hur vansinnigt ont det kan göra om de råkar bita en när man leker, och hunden som bet dig lekte ju inte direkt..
Hoppas verkligen att det läker utan men!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur