Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingenting.
Polisen ville lägga ner utredningen för dom ansåg att det inte var något brott eftersom hundägaren inte kunde veta att hunden skulle bita, så jag ringde dom och var ganska irriterad. Då upptäckte dom plötsligt att jo men det fanns ju papper på att hunden bitit innan... Så utredningen togs upp igen, men jag har inga förhoppningar om att det ska leda någonvart.

:rage: Man måste väl ha koll på sin hund? Dvs inte ha den lös om man inte har kontroll på den?

Ingenting.
Polisen ville lägga ner utredningen för dom ansåg att det inte var något brott eftersom hundägaren inte kunde veta att hunden skulle bita, så jag ringde dom och var ganska irriterad. Då upptäckte dom plötsligt att jo men det fanns ju papper på att hunden bitit innan... Så utredningen togs upp igen, men jag har inga förhoppningar om att det ska leda någonvart.

Meh! :banghead: :turd:

Idag red jag och pålle ut på en "joggingrunda" imorse, avslappnat och fint! :)

Efter lunch lastade jag och brorsan cyklarna och drog till Söderåsen, det ska finnas en mtb slinga på ca 5km där, men den hittade vi inte och när vi för första gången stötte på en karta var vi 1,3mil från där vi startade.. :rofl: Har cyklat genom otroligt härlig natur, över kalhygge och genom kohagar, lövskog och barrskog, stigar med massa rötter, stenar och mjuka skogsstigar, bredvid vattendrag och över vattendrag.. Hittade en del roliga backar trots att vi var lite "off".. Men det var ganska skönt när vi hittade bilen igen :D
Så ca 2mil cykling blev det, minst hälften genom skogsterräng.. :up:

Jag åkte på ett riktigt sjukt jäkla insektsbett på midsommar så midsommardagen svullnade hela min högerfot upp och det gjorde ont att bara stå på den. Hade planerat yoga som vanligt + lite löpning på söndagen men det fick bli soffan och typ hela senaste säsongen av Orange is the new black istället (OMGGGG på slutet!! Riktigt bra serie :up: *tips*).
Men idag är den faktiskt ganska ok igen, fortfarande stort rött märke runt bettet men inte sån sjuk svullnad iaf :p Så idag innan jobbet hann jag med både en löptur innan frukost samt ett yogapass innan lunch :bump: Provade idag att springa ner för hela åsen, sen några km på plan mark och sen heeela vägen tillbaka upp såklart! Upp/ner från vårt hus är det alltså drygt 1 km. Och riktigt brant på sina ställen.. Går inte att fuska med backträningen längre iaf :D :cautious:

Jäklar! Hur många mil är det de får gå som max egentligen?
Vad har du för några nu? :D

Jag har sprungit i ett par gamla sletna unbranded skor som jag köpte på nån outlet som egentligen nog inte ens är en löparsko... :o
Sedan köpte jag ett par mer trail-skor att ha när jag springer i terrängen, men de blir väl stumma att springa på grus med alltså.. Hoppas att Lunargliden kan passa bättre till det ändamålet :D

Vet inte men det vore intressant att veta :) Jag både springer, promenerar och använder dom lite annars också så det gör några mil per vecka. Känner att de börjar bli lite slappa på foten och sitter inte riktigt lika bra längre så därför tror jag snart dom gjort sitt som löparskor iallafall. Det är ett par Asics av någon modell jag inte minns :angel: Gillar Asics så risken är att det blir det igen sen.

@WS6 åh avis, älskar söderåsen! :love:

Kl

Tog mig till gymmet! Körde ett litet helkroppspass med egen vikt, boll och 2 kg hantlar. Var riktigt kul, la in övningar jag inte brukar göra och skippade de tyngsta prehabövningarna för knäna som jag oftast hatar att göra. Kan börja med dem längre fram när jag känner mig något starkare. :) Tränade benen på annat vis istället.

6 km löpning blev det ikväll utöver en liten promenad med familjen med ena ungen på cykel och andra i vagnen :) Så himla go sommarkväll och det kändes som jag skulle kunnat springa hur länge som helst :love:

I morgon pay & ride med ena hästen. Möjligen en vovvepromenad också men vi får se :)

Ikväll ska jag ut och springa. Insåg igår att det är bara två månader kvar till Tjejmilen, och ska jag klara mitt mål måste jag komma igång att träna bättre omedelbums!

Aaaah, träningsvärken! :laugh: Tur jag stoppade mig själv igår och inte gjorde mer än jag borde. :p Hjälper ju inte att jag blivit pigg på kvällarna och somnar alldeles för sent, känner mig lite överkörd just nu hehe.
Tog med mig joggingskorna till jobbet så har iaf lagt upp det för promenad hem sen. Tror kroppen skulle uppskatta det. :) Tar ca 25 min att gå hem, alldeles utmärkt vardagsmotion.

:rage: Man måste väl ha koll på sin hund? Dvs inte ha den lös om man inte har kontroll på den?
Ja det tycker jag också. Annars bryter man ju mot Lagen om tillsyn.
Hoppas innerligt att det leder någonvart nu, för annars måste jag försöka få till skadestånd på egen hand genom att skicka en faktura till hundägaren och hoppas att han betalar (annars blir det krångel via kronofogden och eventuellt tingsrätt för civilmål).

Jag orkade verkligen inte ta mig ut efter jobbet igår. Det var precis det jag var rädd skulle hända när jag började jobba eftersom jag står/går hela dagarna och bara sitter om jag måste ta bilen till affären (fem minuter max, men om jag skippar bilen och går den biten funkar det inte för dem som är kvar och behöver grejen vi skulle handla). Dessutom har jag jobbat över två timmar i söndags, 45 minuter i måndags och en timme igår, och den tiden gör så jäkla mycket när jag har så långt att köra till stallet. "Normalt" sett (om jag hade haft ett permanent jobb i stan) ligger stallet på vägen, men eftersom jag jobbar på min bostadsort blir det ju att sätta sig i bilen igen. Suck. Disciplin, tack.

Jag orkade verkligen inte ta mig ut efter jobbet igår. Det var precis det jag var rädd skulle hända när jag började jobba eftersom jag står/går hela dagarna och bara sitter om jag måste ta bilen till affären (fem minuter max, men om jag skippar bilen och går den biten funkar det inte för dem som är kvar och behöver grejen vi skulle handla). Dessutom har jag jobbat över två timmar i söndags, 45 minuter i måndags och en timme igår, och den tiden gör så jäkla mycket när jag har så långt att köra till stallet. "Normalt" sett (om jag hade haft ett permanent jobb i stan) ligger stallet på vägen, men eftersom jag jobbar på min bostadsort blir det ju att sätta sig i bilen igen. Suck. Disciplin, tack.

Det ger sig nog med lite tid, när du hunnit vänja dig vid belastningen på jobbet. Jag har taskig kropp och blir hyfsat ledbruten av sånt jobb, men på två veckor har till och med jag hunnit vänja kroppen och börjar orka med aktiviteter/träning utöver jobbet. Hang in there!

Det ger sig nog med lite tid, när du hunnit vänja dig vid belastningen på jobbet. Jag har taskig kropp och blir hyfsat ledbruten av sånt jobb, men på två veckor har till och med jag hunnit vänja kroppen och börjar orka med aktiviteter/träning utöver jobbet. Hang in there!

Jag hoppas du har rätt. Det är ju inte första året jag jobbar här, utan jobbade där med annan arbetsgivare under hela gymnasiet och så är det tredje sommaren nu igen. Men under den första omgången slutade jag redan vid fyra om dagarna, och då hade vi hästarna hemma på bete, och de senaste två åren har jag kunnat gå hem vid sex eller kvart över de flesta dagarna. Den timmen mellan sex och sju har verkligen varit den värsta.

Sen tror jag det knäckte mig lite att vi fick komplettera den där sabla gruppuppgiften precis nu också. När det är en gruppuppgift så känns det helt fel att jag inte kan göra något åt den när jag jobbar och inte hinner göra något direkt ens när jag kommer hem. Alla vill ju så klart bli av med den så fort som möjligt, men de andra i gruppen har bättre möjligheter att jobba med det om dagarna även om de jobbar.

Gym avklarat! Kändes riktigt trögt i början, men när det var dags för de sista två övningarna var det som att kroppen vaknade och jag kunde till och med öka på vikterna lite. Bra känsla i mage och rygg, börjar känna mig lite stabil för första gången sen innan hela den här få-barn-grejen.

Idag fick jag hem nytt bygellås, stänkskärmar och skoöverdrag (för framtida turer i dåligt väder). Sedan tidigare har jag "snabbspänne" till sadeln och pedaler här hemma. Så imorgon ska jag försöka montera saker och ting på cykeln. Och därefter försöka ge mig ut på en kort tur igen.
Har medvetet låtit bli de senaste två dagarna eftersom jag varit ute och rört på mig på annat sätt, och även behövt ta till kryckor för att kunna gå alls efter en stund. Inte riktigt läge att sätta sig och cykla då.
Men som sagt, morgondagen passar fint för då finns inget annat planerat = jag kan gladeligen ligga med benet i högläge resten av dagen vid behov :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka