Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag mest ägnat mig åt att återhämta mig. Men bestämde mig för att klämma till med lite yoga nu på kvällen/natten, vilket var skönt. Nu blir det snart sängen igen, så det blir lite ordning på dygnet. :D

Jaha, här trodde jag att jag skulle få sova ut och vila upp mig efter en intensiv vecka - tji fick jag :meh: Vaknade två gånger av illamående och sen vid 7 drog mensvärken igång som en jäkla tornado... Tack för den! Nåja, bättre att det händer när jag är hemma. Det blir en lugn dag... Däremot måste jag till stallet men det får vänta tills jag känner mig lite bättre.

Jaha, här trodde jag att jag skulle få sova ut och vila upp mig efter en intensiv vecka - tji fick jag :meh: Vaknade två gånger av illamående och sen vid 7 drog mensvärken igång som en jäkla tornado... Tack för den! Nåja, bättre att det händer när jag är hemma. Det blir en lugn dag... Däremot måste jag till stallet men det får vänta tills jag känner mig lite bättre.
Fy vilket trist sätt att börja helgen på! :(

Stackare!

Jag trodde väl inte att jag skulle få sova ut direkt, men jag hade hoppats på att klockan skulle ha hunnit bli lite mer än 06.00 (prick) innan "Mamma, mamma, mamma"... Ongen kan sova till åtta, jag vet att hon kan, så varför inte idag? Det är ju lördag!

Stackare!

Jag trodde väl inte att jag skulle få sova ut direkt, men jag hade hoppats på att klockan skulle ha hunnit bli lite mer än 06.00 (prick) innan "Mamma, mamma, mamma"... Ongen kan sova till åtta, jag vet att hon kan, så varför inte idag? Det är ju lördag!

:heart

Äsch, det är väl en naturlag rentav? När det finns tillfälle att sova ut kommer det alltid något eller någon och förstör den planen :D Däremot om du någon gång ska iväg tidigt på morgonen kan du ge dig sjutton på att den lilla ligisten snoozar förbi planerad avresetid :laugh:

Var så omotiverad att snöra på mig löpardojorna när det såg ut att börja regna närsomhelst, är nöjd att jag tog mig ut för molnen byttes snabbt ut mot strålande sol :D

Igår vimsade jag omkring på gymmet hemmavid lite grann, de har byggt om så nu är det riktigt nice, även om lite av den intima känslan försvann och blev mer.. tja, kedjelik. Försökte orientera mig och hitta vad som fanns, till slut gav jag upp på maskinerna och körde ett discopass med vikter och stänger framför spegeln, haha.

Men jag är väldigt nöjd över att jag numera känner mig så säker att jag inte har några problem att stå där och titta på mig själv när jag tränar - i början tyckte jag det kändes urlöjligt men nu tycker jag att jag ser ganska cool ut och gillar att se hur musklerna arbetar :D

Igår blev det 50 minuter ridning i alla tre gångarterna med hästen efter jobbet. Idag har hon planerad vilodag. Det är de dagarna hon vilar planerat (två i veckan) samtidigt som jag jobbar som ställer till det för en månadsutmaning för min del, hon vilar framför allt för att jag slutar så förbaskat sent. Nu regnar det också. Motivationen till att ge sig ut igen är alltså mindre än noll.

Dyker in i tråden för att tipsa om ett effektivt beach-knep: föd barn och amma! På 1,5 vecka har jag gått ner 12 kg och är 2 kg från pre-baby-vikt. ;) Jag är också positivt överraskad över magens skick - huden är fantastisk som kan återhämta sig så snabbt! Nu blir det bara barnvagnspromenader i ett antal veckor. Det är ljuvligt att kunna gå långpromenader igen, och att kunna gå i trappor utan att flåsa, men Gud så jag längtar efter löpning och styrketräning!

Jag fick ett helt enormt tränings-glädjerus efter ett kettlebell pass på gymmet igår förmiddag. Det var min vän och nyblivna gym buddy som inbjöd mig att hänga på, och guuuuuuuud vad jag har saknat att riktigt ta ut mig sådär med bra musik, kul övningar och en massa andra människor som gör samma sak! Det var något alldeles vansinnigt jobbigt dock, särskilt för mig som inte tränat på det sättet på länge, och idag har jag apont i ungefär varenda muskel utom vaderna :D

Sambons kommentar om min gångstil idag: "You look like liten gumma!". Fråga mig inte varför han kan just ordet 'gumma', men jag måste ha lärt honom det vid något svagt tillfälle...

Jag kan för övrigt rapportera att det är en sjukt dålig idé att ge sig ut och prova skor när man har årtiondets träningsvärk i ben och rumpa. Sitter för tillfället med en kaffe och tar igen mig lite grann.

Idag har ponnyn haft ytterligare ett hoppass med lilltjejen, och jag har alltså promenerat fram och tillbaka till ridhuset. Bortsett från att hästskrället skallade mig (jag har annars alltid hjälm när jag promenerar henne vid handen, men tog givetvis inte den idag när hon skulle rida...) så gick det bra och hästen verkar börja förstå vad hoppning går ut på. Stolt matte.

Gud så skoj! Vad gick möhippan ut på, vad utsattes du för?! :D

Först finfrukost hemma hos syrran och sen åkte vi in till stan. Där utförde vi olika uppdrag (uppstart med ledare, ipads och asroliga grejer vi skulle göra, activity hette grejen) i tre lag. Mitt kom sist. :p
Sålde bland annat blommor hos en torghandel, dansade midsommardans runt kopparmärra (staty i Göteborg) och lånade cykel av okänd kvinna för att cykla tre samtidigt och filma spektaklet.

Sen drog vi till en simhall för bastu, bubbelpool och varmbassäng.
Efter det hamburgare & drinkar följt av shuffelbord. Och sen gick vi till ett uteställe för lite dans och mer häng och drinkar.

Oerhört nöjd med dagen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka