Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är helt galet vad tiden går fort!

Haft två veckors semester och jag har inte tränat ett dugg, bara njutit av ledigheten! :D I lördags överraskade tjejerna mig med en fantastiskt bra möhippa.:love: De hade verkligen tänkt på vad jag uppskattar (ex kakbuffe till lunch;)). Söndagen spenderades i sängen, jag klarade endast av att äta ett knäckebröd och en halv banan, haha! Nytt löfte: JAG SKA ALDRIG MER DRICKA.:angel:

Och nu när jag tittar på datumet så ser jag att jag snart ska gifta mig! Panik! Hur ska vi hinna? Så träningen får stå tillbaka lite just nu:p

Åh, jag känner samma! Har varit så himla lugn innan, men nu känner jag lite panik i magen faktiskt. Har nog en hel del kvar att göra... :p

Kul med möhippan!! :)

Jag knatar på med pokemonpromenader just nu. Då kan jag masa mig fram i lugnt tempo, rehaba mitt ben och ändå inte dö av uttråkning :up:.
Skulle vilja ta mig ner till gymmet och köra igen, men har inte varit så sugen på det nu när herrn har semester och är hemma om dagarna. Det känns viktigare att träna på gången dessutom, eftersom vi ska iväg utomlands om två veckor och då vill jag kunna gå så bra som möjligt. Får nog bli ett armpass innan veckan är över dock, dom har fått snygga muskler av kryckhoppandet!

Jahopp... äntligen toppenväder igen och jag försöker bestämma mig hur jag ska träna efter jobbet. Helst vill jag ut och sätta mig i solen bara, men måste dessutom förbi terminalen och hämta ut paket.

Så... funderar på vad jag kan göra för schysst och ganska snabbt pass här på gymmet före jag åker och hämtar paket och före balkongen.. någon som har förslag på ett snabbt och intensivt träningspass?

Aktiv dag idag! Började med att skyffla ett lass gödsel på gödselspridaren med pappa, tung träning för armar och rygg! Sen har jag målat detaljer i vardagsrumstaket med pensel vilket också var jobbigt för armarna (och nacken, fick huvudvärk). Ska fortsätta med rollern i morgon. Nu har jag precis kommit hem från ca 45 min skogspromenad med hästen i bra tempo och jobbiga backar och igenvuxna vägar. :)

Kan konstatera att andra människor inte nyttjar mina favoritstigar samt att skogen vuxit rejält de åren jag inte varit här... ibland får man bara satsa, blunda och gå rakt genom granarna. :p tur att hästen är fyrhjulsdriven! ;)
Nu blir det öl och grillat!

Varit ute och joggat. En kompis som inte tränar så mycket (känns sjukt att jag plötsligt blivit en sån som tränar) var med, och hon tyckte jag var superwoman för att jag gjorde det jag sa att jag skulle göra (dvs jogga 4 min, gå 1, gånger 10). Det gjorde inte så mycket att hon inte sprang lika mycket. Det var väldigt varmt ute och benen var trötta, så det var rätt lagom att jogga i hennes promenadtempo. Tror det kanske till och med var bra för mig, annars hade jag nog haft lite svårt att faktiskt köra ett lugnt pass idag.

Borde verkligen yoga lite ikväll, men vi får se om det blir av. Tänker att om jag skriver det här är det lite mer press att faktiskt göra det också. ;-)

Blev ett snabbt litet cirkelpass med burpees, kettlebell squat jumps, man makers, rygglyft och TRX-rodd.

Sedan åkte jag och hämtade mitt paket med 23 kg kattmat - det roliga var att när jag kom till terminalen och fick mitt paket så tittade utlämningskillen lite på mig när han hivade upp det och undrade om jag klarade det. Jajemen sa jag och lyfte upp paketet som ingenting och knatade iväg med lätta steg, haha :D

Sprang tre kilometer i förmiddags och sen har jag gjort... Ingenting. :D Legat i solstol hos svärföräldrarna, badat lite och nu på kvällen har jag och maken gjort lite god mat och tittat på "The Martian". Avkomman råkade bli kvar hos svärföräldrarna, så stackars jag måste ut dit igen imorgon och sola och bada... :angel:

Började som sagt dagen med ett träningspass med hästen. Efter lunch har vi kört hö. Jag har staplat 544 balar (ca 5 ton) och sen tog jag en liten kvällspromenad med hunden.
Lite sliten nu :D

Tänkte rida tidigt i morgon också och sen blir det förhoppningsvis att köra mera hö.

Minnen från barndomen att köra hö. :love: nu är jag så allergisk att det nog inte hade gått. Det är ett hederligt kroppsarbete det. :D

Började som sagt dagen med ett träningspass med hästen. Efter lunch har vi kört hö. Jag har staplat 544 balar (ca 5 ton) och sen tog jag en liten kvällspromenad med hunden.
Lite sliten nu :D

Tänkte rida tidigt i morgon också och sen blir det förhoppningsvis att köra mera hö.

Åh, vad härligt det låter! :D

Och @Tassetass dag lät inte heller helt fel :p

Nu ska jag äta frukost. Sen blir det en promenad för att fixa lite ärenden. Sen lite städning.
Ska springa också, men Ian nog bli att det får vänta till kvällen pga tror det kommer va varmt.

Efter 12h jobb blev det 1h gym innan jag åkte ut till pålle och red, hade på känn att det skulle bli varmt idag så ville motionera honom innan den värsta värmen! Vi jobbade ute idag och han skötte sig fint!
Nu har jag nästan precis vaknat och ska tydligen ut och fånga pokémon till cykel med min bror.. :D

Igår åkte vi upp till Storulvån för 13 km promenad där :love:. Jag vill gå hela triangeln men det vill inte sällskapet, dessutom är det väl egentligen lite för mycket folk där nu tycker jag.
storulvan01_zpsa2bsuywr.jpg

Jag hade en av de värsta dagarna ever i jobbrelaterade sammanhang i söndags, tänk er allt som kan gå fel och sen gånga det med tio, typ. Orkade inte göra någonting när jag kom hem halv åtta (var på plats strax innan tio, och då har vi inga raster utan måste jobba/vara där hela tiden). Måndagen var lugnare, men efter mardröms-söndagen orkade jag verkligen inte med den långa pendlingen till stallet, att hämta hästen i hagen (det tar bortåt 40 minuter bara att hämta/lämna), och givetvis finns det andra där som tittar till dem om någon inte åker ut, så det blev en lugn kväll med mina kusiner istället.

Nu har jag varit ledig i två dagar, och det har varit kanonväder, underbart att bara kunna tanka energi. Igår var ponny och jag ute och red i lite mer än en timme själva i alla gångarter. Dagens I-landsproblem är att det har varit för varmt att rida innan, och så tråkigt att behöva rida sent en dag när jag är ledig (det är sträckan i bilen/tiden det tar att hämta/lämna i hagen som knäcker mig mest, bara det tar runt två timmar), men det får bli någon form av motion här under kvällen.

Sådärja, det blev i alla fall 30 minuter promenad med hästen ikväll. Transportpromenaden mellan hagen och parkeringen inte inräknad.

Fy satan vad jag cyklat idag. Svetten har runnit, jag har trampat på som attan varvat med att åka försiktigt över håligheter för att inte orsaka mer ont i benet än nödvändigt.
Men jäklar vad jag är på gång! Över fyra mil har det blivit idag, fördelat på tre tillfällen. Det verkar funka bra, för jag har inte mer ont nu än innan :up:. Vill så gärna komma upp i långa distanser igen, så det här känns som ett bra upplägg där benet får vilopaus men ändå mängdträning.

Fy satan vad jag cyklat idag. Svetten har runnit, jag har trampat på som attan varvat med att åka försiktigt över håligheter för att inte orsaka mer ont i benet än nödvändigt.
Men jäklar vad jag är på gång! Över fyra mil har det blivit idag, fördelat på tre tillfällen. Det verkar funka bra, för jag har inte mer ont nu än innan :up:. Vill så gärna komma upp i långa distanser igen, så det här känns som ett bra upplägg där benet får vilopaus men ändå mängdträning.

Men shit! Fan vad bra du är!! :D Heja!

Blev ingen löpning idag, men däremot en konditionspass i vardagsrummet.
Fyra varv, fem övningar. Varav sista är 20 burpees. Så vidrigt.
Jag är verkligen usel på burpees nu mot när jag träna crossfit regelbundet :p
Hade svettfest här hemma, så även om jag borde sprungit, så var detta inte fy skam.

Imorgon ringer väckarklockan 05.30.
Målsättningen är att orka med ett gympass då, även om risken finns att jag ställer om klockan en timme och tar passet efter jobbet... Det passar mig dock mindre bra :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka