Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
För det är äntligen FOTBOLL ikväll!! :love: :D

Jobbade över 1h imorse pga pucko-kollega (det var min gym-timme som rök där.. :rage: ) så efter 13h jobb åkte jag ut till pålle och så red vi ut ett bra pass, som han gick! Fina pålle! :love: Red förbi ett så otroligt fint litet föl! Jättesöt!! Näääästan så att man blir sugen på en fölunge igen.. nästan.. :p

Jag är så jävla sur på mig själv. Ikväll hade jag planerat en springtur i skuggan i skogen, så taggad på att komma igång igen! Men så får jag ett sms om att det är dags att ge blod så jag skyndar dit efter jobbet. 30 grader varmt och jag har druckit typ två dl, plus gått en timme i solen en timme innan, och ätit en-två dl yoghurt till lunch. Efteråt hinner jag knappt halvvägs hem innan jag får kasta mig av tunnelbanan för att spy i en papperskorg, alldeles skakig och kallsvettig. Efter x antal spyor senare fick jag ge upp och ringa mamma och ynkligt be om att hon ska komma och hämta mig. Nu står hon och kokar vätskeersättning som jag ska pina i mig, och jag ligger alldeles skakis och svag på soffan med extrem kramp i halsen.

Så nej, det blir ingen springtur idag heller :cry:

Lika mycket som jag älskar fotbollen och att träningarna har börjat igen, lika mycket hatar jag mina nya fotbollsskor just nu.. :turd: :rofl: :angel: Men jag vet också att det blir bra, förr eller senare.. ridstövlarna var fan inte heller sköna i början.. haha! :p

Det var inte direkt mjukstart idag, sprang coopertest (spring så långt du kan på 12min).. på gräs, kortsida till kortsida över fotbollsplanen.. :up: Sen fortsatte konditionstemat hela träningen igenom men med boll :D
Cyklade dit och hem = ca 1mil cykel!

Jag är så jävla sur på mig själv. Ikväll hade jag planerat en springtur i skuggan i skogen, så taggad på att komma igång igen! Men så får jag ett sms om att det är dags att ge blod så jag skyndar dit efter jobbet. 30 grader varmt och jag har druckit typ två dl, plus gått en timme i solen en timme innan, och ätit en-två dl yoghurt till lunch. Efteråt hinner jag knappt halvvägs hem innan jag får kasta mig av tunnelbanan för att spy i en papperskorg, alldeles skakig och kallsvettig. Efter x antal spyor senare fick jag ge upp och ringa mamma och ynkligt be om att hon ska komma och hämta mig. Nu står hon och kokar vätskeersättning som jag ska pina i mig, och jag ligger alldeles skakis och svag på soffan med extrem kramp i halsen.

Mammor är bäst! :)
Men för din egen skull så måste du börja tvinga i dig mer vätska mer regelbundet, varje dag!
Jag vet att det är skitsvårt, jag vet att det är äckligt och jag vet hur mycket bättre man mår!
..för jag har själv varit precis där du är just nu..

Jag tror på dig! Krya på dig! :)

Men herregud kära du, det där låter verkligen inget bra! Att de inte kollade upp dig mer på blodcentralen tycker jag, både före och efter? Jag trodde att de var väldigt noga med att se till att dagsformen var tillräckligt god för att det skulle gå bra hela vägen!

Ta hand om dig och vad underbart att din mamma kunde rycka in! :heart

Jag känner också att jag inte hinner med. Jobba med mina arbetstider, ha häst på ett så stort pendlingsavstånd och dessutom hinna göra somriga, sociala saker, det går inte.

Igår hakade vi i alla fall på en stallkompis och red ett kort dressyrpass i paddocken. Hästen har definitivt inte mått dåligt av att ha två lugnare veckor, varav den ena berodde på hennes skadade ben, men min ridning har mått betydligt sämre.

Idag trampade jag givetvis på en geting det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet. Sen dess har jag linkat fram som ringaren i notre dame. Underbart. :turd:

De är noga på blpdcentralerna men det är ju ändå ens eget ansvar att äta och dricka. De rekommenderar också att man avbokar tiden om man haft en stressig dag eller annat som påverkar hälsan, även om man är frisk så att säga. Ta hand om dig @Mumfie och hoppas du mår bättre nu!

Joggingtur nummer tre ikväll! Sprang utan musik och det var så skönt. Det hjälpte mig också att inte bli för peppad och springa för fort. Har alltid haft musik annars för att få orken och jag gillar adrenalinet som pumpar lite extra tack vare musiken. Nu är jag dock mer sugen på att fortsätta utan musik, det var ju superbehagligt att jogga i pinsamt långsamt tempo så jag orkade springa längre men utan att bli i närheten så andfådd som jag annars blir. :) mindre gött att jag bränt mig i solen idag, hur jag än försöker så lyckas jag varje år!

Joggingtur nummer tre ikväll! Sprang utan musik och det var så skönt. Det hjälpte mig också att inte bli för peppad och springa för fort. Har alltid haft musik annars för att få orken och jag gillar adrenalinet som pumpar lite extra tack vare musiken. Nu är jag dock mer sugen på att fortsätta utan musik, det var ju superbehagligt att jogga i pinsamt långsamt tempo så jag orkade springa längre men utan att bli i närheten så andfådd som jag annars blir. :) mindre gött att jag bränt mig i solen idag, hur jag än försöker så lyckas jag varje år!

Härligt jobbat med joggingen! :up: Mindre härligt att bränna sig...

Semestermode har påbörjats, och det enda beach-aktiga som pågår här förutom ridningen är intag av rosévin. Visst är det okej att dricka vin varje dag på semestern? :angel:

Borde verkligen ta tag i löpningen med, ska ju trots allt springa lopp om tre veckor. Första dagen jag hinner/orkar denna veckan kommer vara lördag, då är det 2,5 vecka kvar... Vet inte riktigt hur jag ska överleva det där loppet...

Paddlade SUP idag, trodde det skulle bli en skön och avslappnad vilodag. Skönt var det visserligen men jobbigare än jag trodde, jag hade mest tänkt glida omkring och göra balansövningar. Gick sådär, paddlade ut mitt på sjön men det blåste en del så snabbt som fan var jag tillbaka vid stranden om jag inte paddlade. Sen är jag inte så bra på att paddla om det inte är som i kajak där man paddlar med en sån som har paddel i båda ändar (öh?), såna där man paddlar på ena sidan gör att jag svänger fram och tillbaka hela tiden. Är iofs ingen stjärna på kajak heller :angel:. Mest förvånande var att det faktiskt kändes i benen, men man fick ju parera lite för vågor så det kanske var det.

Härligt jobbat med joggingen! :up: Mindre härligt att bränna sig...

Ja det suger att jag lyckas med det varje år! Vet precis när det hände och det var ingen lång stund, men jag satt stilla. Har annars mest rört på mig och bara haft solskydd en gång i sommar, på stranden häromdagen. Och inte bränt mig. Men så sitter man en liten stund där och ser sedan ut som en röd marsipangris. :rage: (både färg och känsla stämmer). Som plåster på såren har jag shoppat en solresa till oktober idag och då ska jag ha så mycket solskydd att det blir pinsamt. :D Och ja rosévin varje dag låter som semester!

Mammor är bäst! :)
Men för din egen skull så måste du börja tvinga i dig mer vätska mer regelbundet, varje dag!
Jag vet att det är skitsvårt, jag vet att det är äckligt och jag vet hur mycket bättre man mår!
..för jag har själv varit precis där du är just nu..

Jag tror på dig! Krya på dig! :)

Mammor är jättebäst! Jag ska verkligen försöka nu, hur äckligt det än är. Såhär vill jag ju inte må igen, någonsin. Att det ska vara så jäkla svårt att göra något livsnödvändigt :confused:

Men herregud kära du, det där låter verkligen inget bra! Att de inte kollade upp dig mer på blodcentralen tycker jag, både före och efter? Jag trodde att de var väldigt noga med att se till att dagsformen var tillräckligt god för att det skulle gå bra hela vägen!

Ta hand om dig och vad underbart att din mamma kunde rycka in! :heart

De är noga på blpdcentralerna men det är ju ändå ens eget ansvar att äta och dricka. De rekommenderar också att man avbokar tiden om man haft en stressig dag eller annat som påverkar hälsan, även om man är frisk så att säga. Ta hand om dig @Mumfie och hoppas du mår bättre nu!

De är supergulliga och noggranna på blodcentralen, absolut inte deras fel! Jag mådde bra när jag var där så då är det ju omöjligt för dem att veta, helt mitt eget ansvar. Nu har jag lärt mig en läxa iallafall, till nästa gång ska jag sätta personligt rekord i att dricka :up: Eftersom jag alltid dricker dåligt tänkte jag liksom inte på det, men det här glömmer jag nog inte i första taget haha..

Blev ett styrkepass ute i trädgården med gungställningen och sandlådan till hjälp :D Mina armar lär kännas sen när dom vaknat till liv haha!

Idag vet jag inte riktigt vad det blir faktiskt. Får se hur varmt det är :)

Semestermode har påbörjats, och det enda beach-aktiga som pågår här förutom ridningen är intag av rosévin. Visst är det okej att dricka vin varje dag på semestern? :angel:

Borde verkligen ta tag i löpningen med, ska ju trots allt springa lopp om tre veckor. Första dagen jag hinner/orkar denna veckan kommer vara lördag, då är det 2,5 vecka kvar... Vet inte riktigt hur jag ska överleva det där loppet...

Eftersom jag tycker att det är helt okej att äta glass typ varje dag för att det är sommar (och för att det är enklast att äta när jag jobbar, och för att det är det enda min hals inte dödar mig för just nu...) så ja, rose' borde också vara okej. :angel:

Svalare idag så det blir nog både ridning och löpning idag :) Om inte maken är sugen på att ta hästen en tur för då får jag klara mig med löpning :D

@Chili @Mumfie Aha, nä det har ni ju rätt i förstås. Jag har aldrig varit där, så jag vet inte hur det funkar. Menade inte alls att lägga någon skuld på dem, jag hade nog i tankarna att det syntes eller märktes på Mumfie att hon inte mådde bra men så behöver det ju inte alls vara inser jag nu :)

Gästspelat i Crossfitboxen igen. Längesen sist, körde dock mitt PT-pass så jag tränade själv, men tillsammans med folk jag saknat. Gött. :)

Förra veckan blev bra. Tre styrkepass, två konditionspass och en promenad på 6 km.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka