Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt det låter, @FengurLaugar! Måste vara skoj att kunna träna så med sin partner :)

Vi har aldrig tränat ihop förr mer än löpning men nu har jag börjat komma igång med mer styrka så vi försöker att göra det ihop ibland. Lättare att få det gjort och så roligare :) Eftersom vi har två småbarn så får vi försöka få till något ute på gården så dom antingen kan vara med eller sover inne och vi har babyvakten bredvid oss :) Löpning får vi göra var för sig för att slippa skaffa barnvakt.

Gästspelat i Crossfitboxen igen. Längesen sist, körde dock mitt PT-pass så jag tränade själv, men tillsammans med folk jag saknat. Gött. :)

Förra veckan blev bra. Tre styrkepass, två konditionspass och en promenad på 6 km.

Trots hökörning och varmt som helvete så lyckades jag få till tre träningspass förra veckan också. Plus att jag får räkna staplingen av 11 ton hö utslaget på tre dagar som träning också antar jag :D Någon löpning fick jag inte till dock.

Är tillbaka på jobbet och blev en massa övertid genast. Men jag ska äta middag nu, sen vila lite och sen pallra mig ut och springa.

Det blev PT-pass imorse ändå, L:s farmor och farfar ställde upp som barnvakt medan maken jobbade vidare med brandbekämpningen.

Passet var roligt och tungt. Marklyft och sumomarklyft, jobbade mig upp till 90 resp. 80 kg. Första gången nånsin jag provar att lyfta tungt och jag är tydligen inte helt svag ändå. :D Har aldrig någonsin i hela mitt liv känt mig stark men nu börjar faktiskt en sån känsla infinna sig. :bump:

Igår blev det ett lite konstigt pass. Jag kom igång bra, men när jag hade ett par övningar kvar fick jag meddelande om att vår couchsurfare satt och väntade utanför lägenheten, så jag fick snabbt avbryta och svisha hem på cykeln. För tydlighetens skull brukar jag inte lämna folk i sticket, men hen hade fått nyckel på morgonen och hade flera sätt att kontakta mig på, så jag antog hen skulle höra av sig om det var något, typ ville veta när jag tänkte komma hem.
Nåja, den delen av passet som blev av blev bra, jag kände mig stark i övningarna och kan nog lägga på mer vikt nästa gång.

Idag har det blivit mycket mat och kommer bli imorgon också, vi har avtackningar på jobbet. På torsdag åker jag till Zanzibar :love:

Veckans första joggingpass avklarat. Kändes bra. Blev bara två pass förra veckan, ska verkligen försöka få in tre den här veckan. 53 dagar kvar till kistaloppet och jag kan springa kanske max 5 kilometer i dagsläget. Och inte fort.

Blev intervaller idag, puuuuuuh! Fördelen är dock att passet känns ganska snabbt gjort.

Var gött att få svettas rejält också. Och just nu är jag typ ensamt på gymmet mest hela tiden, vilket innebär att jag har fritt fram på musik och volym och kan dansa loss mellan mina set eller bara för mitt höga nöjes skull :D (okej, det skiljer sig inte jättemycket från i vanliga fall - men ändå!)

Idag blev det bara vardagsmotion bestående av att jaga ettåring, pyssla på med projekt ettåring-ska-få-eget-rum och promenad med ettåring i vagn. Imorgon blir det gym på morgonen, tänkte någon sorts axelövning och någon sorts benövning, oklart exakt vad ännu. På kvällen blir det eventuellt ett kort joggingpass. Under dagen ska tidigare nämnda projekt fortsätta med röjning i förråd och montering av hyllor och allmänt iordninggörande av sagda förråd.

Jag har känt mig fruktansvärt gnällig sista veckorna. Egentligen är det, så klart, jätteskönt att tjäna pengar, och egentligen trivs jag alldeles utmärkt med betet och de människorna som står där. Lite är det väl en del av ångesten, att jag inte rider alla dagar nu när jag slipper vägen som vi måste stå ut med på vintern. Men att aldrig kunna vara i stallet förrän åtta på kvällen är inte riktigt min tepåse (jag rider liksom hellre när det är snorvarmt än att rida på kvällen...), och sen har det känts som om halsen är full av rakblad i nästan en vecka med dålig sömn som följd.

Men idag var jag ledig, och red ut en timme med ponnyn. Vi har upplevt den "riktiga" ponnytiden igen och skuttat stockar ute i skogen och varit riktigt barnsliga. Skönt det också ibland.

Jag har känt mig fruktansvärt gnällig sista veckorna. Egentligen är det, så klart, jätteskönt att tjäna pengar, och egentligen trivs jag alldeles utmärkt med betet och de människorna som står där. Lite är det väl en del av ångesten, att jag inte rider alla dagar nu när jag slipper vägen som vi måste stå ut med på vintern. Men att aldrig kunna vara i stallet förrän åtta på kvällen är inte riktigt min tepåse (jag rider liksom hellre när det är snorvarmt än att rida på kvällen...), och sen har det känts som om halsen är full av rakblad i nästan en vecka med dålig sömn som följd.

Men idag var jag ledig, och red ut en timme med ponnyn. Vi har upplevt den "riktiga" ponnytiden igen och skuttat stockar ute i skogen och varit riktigt barnsliga. Skönt det också ibland.

Sånt gör jag och min pålle också ibland, bara busar ut i skogen och hoppar stockar och grejar. Ibland tar vi barbackagalopper också :D Jätteroligt, även om min häst är långt ifrån en ponny (ca 170 i manken) :D Mindre kul när han bockar när man valde att rida barbacka haha!

Idag skulle jag sprungit, men blev bars en halvtimme promenad. Skar mig ganska rejält i ett finger igår så ville inte att det skulle bli någon påfrestning alls på det (tänker att det ju blir "ryckigt" när en springer), men imorn får det nog bli gym ändå.
Blir till att sitta ett par dagar i receptionen nu, istället för att vara ute och jobba. Så jävla segt. Haha

Promenad och ridning avklarad :) Även lite bygge av hundgård. I morgon ska jag rida och förhoppningsvis göra ett litet styrkepass. Bygget av hundgården fortsätter också :D

Puh, började dagen med att springa en runda. Det var TUNGA ben idag. 3 km på 18.10 blev det i alla fall, nu hoppas jag att jag inte blir sjuk som alla andra gånger, så jag kan fortsätta!

Sånt gör jag och min pålle också ibland, bara busar ut i skogen och hoppar stockar och grejar. Ibland tar vi barbackagalopper också :D Jätteroligt, även om min häst är långt ifrån en ponny (ca 170 i manken) :D Mindre kul när han bockar när man valde att rida barbacka haha!

Jag har inte riktigt vågat göra sånt med min innan, hon är ju egentligen bara en bebishäst fortfarande, och när hon varit så rädd för bilar har det varit nästan omöjligt att rida ut på henne själv. Så jag är själaglad nu när jag hittat i alla fall två ridvägar där man kan rida i minst en timme i alla gångarter, men där det i princip aldrig är någon trafik. När jag kan vara i stallet först så sent på kvällarna är det ingen som vill rida tillsammans, så vi måste ju rida själva om vi ska kunna rida alls, så det här var välkommet.

Testade att simma igår. Förutom att jag helt tappade tron på min förmåga i början och inte vågade simma hela längden första varvet så gick det bra. Nöjde mig dock med 250 meter, för armarna började kännas så himla stumma. Snacka om ovan :p
Pojkvännen satt dessutom och väntade (han hade inte med sig några badkläder), så det var inte riktigt läge att vänta en stund och simma mer heller. Men jag är helt klart sugen på att åka till ett lämpligt badhus sen när vi kommit hem från Island, för då har skolorna precis börjat = det borde vara tomt där dagtid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet