Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh Kanada! :love: Ett av mina drömresemål!
Nu vill jag ju se bilder. Vad heter du på Instagram? :angel:

För fantastisk natur rekommenderar jag verkligen British Columbia, skulle kunnat resa runt där bra länge! Samt alla nationalparker i klippiga bergen. Kanada är ett häftigt land med trevliga människor :) Maten är kanske inget att skriva hem om dock, de verkar rädda för kryddor :p

sofiajohanna1 heter jag på instagram :)

Hej och välkommen hem! :D Såg ert flygkaos på instagram och är inte avis men skönt att ni tog er hem till slut! Hoppas du har gott om tid att sova ut nu. :) Och er resa verkade heeelt fantastisk, vilket land!

Hej och tack! :D Ja det var minst sagt kaos, och då har jag tagit den korta versionen på insta :crazy: Jag får sova ikväll, är just nu på väg in till stan för att åka på obligatoriskt studiebesök som ligger till grund för grupparbete... Hej zombie!

Resan var toppen! :) Hade som sagt kunnat resa runt bra mycket längre om bara tid och pengar fanns.

Välkomna hem! Har följt er på insta och varit rätt så himla avundsjuk. Ni verkar ha haft det helt fantastiskt! :love:

Tack! :) Det har varit jättebra, mycket häftiga upplevelser! Varvat med slappande, perfekt blandning ;)

För fantastisk natur rekommenderar jag verkligen British Columbia, skulle kunnat resa runt där bra länge! Samt alla nationalparker i klippiga bergen. Kanada är ett häftigt land med trevliga människor :) Maten är kanske inget att skriva hem om dock, de verkar rädda för kryddor :p

sofiajohanna1 heter jag på instagram :)

Hej och tack! :D Ja det var minst sagt kaos, och då har jag tagit den korta versionen på insta :crazy: Jag får sova ikväll, är just nu på väg in till stan för att åka på obligatoriskt studiebesök som ligger till grund för grupparbete... Hej zombie!

Resan var toppen! :) Hade som sagt kunnat resa runt bra mycket längre om bara tid och pengar fanns.

Tack! :) Det har varit jättebra, mycket häftiga upplevelser! Varvat med slappande, perfekt blandning ;)

Då stalkar jag dig nu :D

Välkommen hem!

Jag och L åt äppelpaj och vaniljsås till middag häromveckan. Det var sol och vi var ute på landet, det bara bleeeev så! :D

Haha ja det är ju stängningsdag på dagis idag så jag försöker jobba hemma ihop med två huliganer :D Baka kladdkaka kändes som en bra och snabb aktivitet att sticka mellan med. Sen jagade jag ut dom till sandlådan i väntan på att den skulle bli klar och jag fick jobba lite utan klängig bäbis på mig. Sen var vi ju tvungna att fika ute juuu :angel: Och helt plötsligt var det dags för lunch som ingen av oss orkade äta haha :p

Idag blev det inte planenligt! Det spöregnade och ingen tänkte dyka upp mer än jag och kollegan som skulle hålla passet, så vi gick på jobbets corepass istället. Funkade det med.
Fortsätter på temat lyckade plan B. Tanken idag var transportlöpning men pga ändrade planer hamnade jag på ett styrkepass istället. Klart godkänd nödlösning!

Lyssnar på Träningspodden nu (gammalt avsnitt) angående hur kosten kan påverka ens eget varumärke och hur ens arbetsplats kan stötta eller stjälpa goda kostvanor. Så blev nyfiken på hur ni har det. Hjälper er arbetsplats till att skapa goda vanor gällande kost och motion? Har de kopplat att god hälsa leder till bättre prestationsförmåga?
Inser när jag lyssnar på det här att jag är glad i min arbetsplats här. Det är ofta högt tempo, hög press, snabb utveckling osv. Men å andra sidan får vi både gymkort och friskvårdsbidrag, massör kommer till arbetsplatsen (kan få friskvårdspengar för det), det finns alltid frukostmackor och massor av färsk frukt och vi får bidrag till aktiviteter som vi arrangerar själva som alla kan vara med på, såväl inom kultur som sport eller underhållning. I slutändan skapar det för mig lite bättre förutsättningar även om man såklart inte alltid är på topp ändå, men det känns gött att veta att motion och hälsa främjas. Har dock inte tänkt på det innan i banan av ens eget "varumärke".

@Chili Intressant! Egentligen är det väl inte så konstigt, man tillbringar ju oftast rätt många timmar på jobbet, så det är klart man blir präglad. På min nuvarande arbetsplats är cola väldigt viktigt och dricks dagligen till/efter lunch. Visserligen är det en del av kulturen i landet och inte särskilt unikt för just arbetsplatsen. Det kändes iallafall lite socialt fel att alltid tacka nej i början. Nu har de vant sig och frågar inte längre. :D
Tyvärr får jag säga att min nuvarande arbetsgivare inte tar speciellt bra hand om sina medarbetare. Den fysiska arbetsmiljön är inte toppen och det finns inga friskvårds/hälsorelaterade förmåner, aktiviteter eller möjligheter. Synd på ett spännande jobb.

1 h pw med hunden avklarad! Nu väntar vi på att ungarna ska somna så vi kan gå ut och snickra på vedskjulet :) Sen blir det kvällsmat, dusch och sängen!

Upp kl 6 i morgon för en kort promenad med hunden innan dagis och jobb :) I morgon kväll ska jag rida. Tar nog med unghästen som handhäst för att spara tid. Blir nog ett spår åt hunden också. Ingen värre träning i morgon alltså :)

Idag har det blivit en promenad på lite mer än fem kilometer, och ikväll har lilltjejen hoppat min ponny. Min roll i det hela har varit att gå fram och tillbaka till paddocken, kanske en halvtimme tur och retur, och släpa på bommar och hinderstöd.

Hur gör ni när det börjar mörkna på kvällarna? I höst kommer jag vara borta mellan 06.30-18.30 och 18.45-20.15/21.30 varje vardag. Dem dagarna jag kommer hem senast räknar jag inte med att träna alls, men de andra dagarna skulle jag gärna komma ut och springa på. MEN! Jag tycker det är så himla läskigt att vara ute ensam i mörkret. Bor ganska avsides, visst finns det en del hus men inga mängder, och inga gatlyktor heller på stora delar. Alltså skulle vad som helst kunna hända utan att någon märker något :nailbiting: Så hur tänker ni?

1 h pw med hunden avklarad! Nu väntar vi på att ungarna ska somna så vi kan gå ut och snickra på vedskjulet :) Sen blir det kvällsmat, dusch och sängen!

Upp kl 6 i morgon för en kort promenad med hunden innan dagis och jobb :) I morgon kväll ska jag rida. Tar nog med unghästen som handhäst för att spara tid. Blir nog ett spår åt hunden också. Ingen värre träning i morgon alltså :)

Alltså, din "ingen värre träning dag" är nog mer aktiv än mina "idag har jag tränat dagar". :D Du verkar ha en god portion vardagsmotion, vilket inte ska underskattas. Heja heja!

Småland! :D Det var nog varmt temperaturmässigt, men lite ruggigt och blåsigt. Pålle har en tendens att bli lätt övertaggad när det börjar bli höst/vinter, och när det är hinder framme :D

Tack! :)

Aha :p Jo blåst kan göra det riktigt kallt även om det egentligen inte är det..

Mvh
Skåning :p

Så sjukt nöjd med att jag tog mig till gymmet som planerat. Eller inte riktigt som planerat, hade först tänkt träffa en vän och gymma efter det, men så blev hon tvungen att planera om, så då åkte jag hem istället, åt lite och var såååå nära att inte ta mig ut igen. Men jag sparkade igång mig och fick till ett rätt bra pass på gymmet. Absolut är den bästa träningen den som blir av, samtidigt som bättre kontinuitet nog hade gett bättre resultat. Kanske kan jag nån gång få till en rutin som funkar?

Jag fick dessutom en ny kompis på gymmet. En tjej som tyckte att jag kunde vara hennes franska konversationspartner, eftersom hon tycker att hennes franska inte är så bra. Hennes franska är helt ok (enligt mig) och nog för att jag kan babbla på på franska, men inte tusan vet jag om det är korrekt alltid. :angel: Jag tänker att hon kan lära mig lite skjyssta dans-moves och arabiska, så kan jag sätta ihop ett grymt intervallpass åt oss istället - jag är bättre på fysisk träning än konversationsträning, haha. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka