Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
!)
Sprang Helsingborg maraton idag, tänkte först att jag ska springa snabbare än i Stockholm men den här banan är jobbigare (men superfin och rolig) så jag släppte alla tidskrav och bara njöt :laugh: de sista två kilometrarna sprang vi längs havet och det var så härligt.
Bra jobbat!

Gårdagen blev inte alls som planerat då jag fick åka till djursjukhuset med hunden :( Hon blev kvar i natt så jag vet inte hur den här dagen blir heller. Ska försöka röra på hästarna ikväll iaf. Kanske får till mitt styrkepass ikväll istället. Nån löpning blir det inte för jag vrickade foten (jäkla slappa fotleder) i fredags så jag har rätt ont nu.
Hoppas hunden och foten blir bättre snabbt!

Tack för tumhållningar, tyvärr inga goda nyheter än men vi håller hoppet uppe.

För att vara mer on topic så har jag varit och simmat idag, det blev 1450 m och på så vis gjorde jag klart icaklassikerns Vansbrosim :) Det tog sin lilla tid eftersom jag inte är någon van simmare, och det var jobbigt trots många pauser men det är ett trevligt motionssätt måste jag säga :)
Håller tummarna även jag! (och bra simmat både du och @Lillgrådis!)

Idag har jag plockat svamp och gått uppför ett berg och sett på utsikten.
Ikväll blir det en löprunda med en kompis.

Nu är jag 21 dagar in den här omgången av "100 dagar utan socker" och det känns bra :D Jag hoppade på första omgången vid nyår och under de hundra dagarna öppnades en helt ny värld för mig. Efter det föll jag tillbaka i gamla vanor, därför kör jag igen nu ;) Jag har upptäckt ny mat som jag aldrig skulle drömma om att äta förut, som oumph, bönpasta och linser, och den här gången bygger jag på ännu mer. Grönkålschips är något jag aldrig trodde att jag skulle tycka om, något jag nu älskar. Jag bakade muffins i helgen, och visst känns det lite bättre att trycka i sig muffins gjorda på bl.a. dadlar, mandlar och banan, och när det dessutom är mycket godare än vanliga! Win-win :D

När den här omgången är klar där i slutet av november funderar jag på att fortsätta sockerfritt till största del, men göra undantag när jag känner för det. Gå och fika, äta choklad om jag känner för det osv, men annars hålla mig till andra goda alternativ som vegansk rawfood glass, bakverk gjorda på dadlar och nötter samt grönkålschips eller hemgjorda potatischips där man har koll på innehållet. Helt enkelt välja de lite bättre alternativen till "fredagsmyset" som dessutom är minst lika gott.

Tråkigt bara att det ska vara mycket dyrare att äta bra än att äta skräp :cautious:

Något beach 2016 blir det inte för mig, men vill ändå ansluta mig till tråden. Är iaf 27, student och hästägare. Rider och tar hand om hästen sex dagar i veckan. Jag springer mycket också. Min bekvämlighetszon är 10km och siktar på nytt pb under 2016 (=under 49min). Men just nu tränar jag främst inför min första halvmara som jag ska springa med en kompis i början av oktober.

För tre-fyra år sen vägde jag 75 kg och gränsade till överviktig. Jag gick ner i vikt men fick under resans gång tyvärr problem med maten. Utvecklade något som snarast skulle kunna beskrivas som anorexia med subtyp hetsätning (även om jag aldrig blivit diagnostiserad). Jag håller iaf på att ta mig ur det och lära mig friskt ätande igen. Jag har 5 sista kg att gå ner innan jag är i mål på 56 kg. Jag vill nu göra det hälsosamt och långsamt.

Motion har aldrig varit svårt för mig. Älska att springa rida, vandra och vara aktiv. Min utmaning är maten; att inte äta för mycket eller för lite och att tillåta mig själv att äta allt. Tänkte lägga mig på 1,500 kcal per dag och sen så småningom öka på detta. Väger för tillfället 61,1kg. Kommer vara i mål i mitten av oktober ungefär. :)

Vovven är hemma och är mycket piggare tack och lov! Var riktigt orolig för henne igår morse.

Jag har motionerat hästarna idag. Tog unghästen som handhäst och tog ett varv i skogen och sen fick dom springa på grusvägen. Pigga pojkar :love:
Själv har jag nyss kört ett svettigt styrkepass med hantlarna och en stund på crosstrainern. Nu får det bli dusch och soffan :)

Något beach 2016 blir det inte för mig, men vill ändå ansluta mig till tråden. Är iaf 27, student och hästägare. Rider och tar hand om hästen sex dagar i veckan. Jag springer mycket också. Min bekvämlighetszon är 10km och siktar på nytt pb under 2016 (=under 49min). Men just nu tränar jag främst inför min första halvmara som jag ska springa med en kompis i början av oktober.

För tre-fyra år sen vägde jag 75 kg och gränsade till överviktig. Jag gick ner i vikt men fick under resans gång tyvärr problem med maten. Utvecklade något som snarast skulle kunna beskrivas som anorexia med subtyp hetsätning (även om jag aldrig blivit diagnostiserad). Jag håller iaf på att ta mig ur det och lära mig friskt ätande igen. Jag har 5 sista kg att gå ner innan jag är i mål på 56 kg. Jag vill nu göra det hälsosamt och långsamt.

Motion har aldrig varit svårt för mig. Älska att springa rida, vandra och vara aktiv. Min utmaning är maten; att inte äta för mycket eller för lite och att tillåta mig själv att äta allt. Tänkte lägga mig på 1,500 kcal per dag och sen så småningom öka på detta. Väger för tillfället 61,1kg. Kommer vara i mål i mitten av oktober ungefär. :)

Välkommen hit! :)

Min dag har börjat både bra och dåligt :p Först bra eftersom jag körde ett snabbt träningspass innan frukost, sen dåligt när jag körde av vägen med cykeln rakt in i en häck :meh: Jag klarade mig bra med endast smutsiga byxor men jag tror att cykeln fick sig en törn för den lät väldigt konstigt resten av vägen. Var tvungen att cykla vidare för att hinna med bussen, tyckte det lät misstänkt likt punka men däcket kändes bra när jag parkerade cykeln :confused: Får se om däcket är platt i eftermiddag när jag kommer tillbaka.

Nåja. Bättre att cykeln går sönder än att jag gör det :p

I lördags duschade jag ponny, sen gick vi en kort promenad på en 20-30 minuter för att hon skulle torka. Igår var det sen dressyrtävling hela dagen. Sämsta möjliga uppladdning då jag/vi fick ett hemskt besked på lördagskvällen och tillbringade resten av den kvällen i fullständig chock, men det kändes mer krångligt att avboka tävlingen än att åka, så vi åkte.

Vi startade två klasser, personbästa i den lätta, och ungefär samma procent i den svårare som på vårens sista tävling, men en jätteförbättring sen vi var på den tävlingsplatsen förra gången, i början på maj. En riktigt, riktigt fin känsla i slutet av andra klassen. Just nu är det extremt svårt att se någon ljusglimt med någonting, men en vanlig tävlingsdag hade jag dansat runt som en fåne.

I lördags duschade jag ponny, sen gick vi en kort promenad på en 20-30 minuter för att hon skulle torka. Igår var det sen dressyrtävling hela dagen. Sämsta möjliga uppladdning då jag/vi fick ett hemskt besked på lördagskvällen och tillbringade resten av den kvällen i fullständig chock, men det kändes mer krångligt att avboka tävlingen än att åka, så vi åkte.

Vi startade två klasser, personbästa i den lätta, och ungefär samma procent i den svårare som på vårens sista tävling, men en jätteförbättring sen vi var på den tävlingsplatsen förra gången, i början på maj. En riktigt, riktigt fin känsla i slutet av andra klassen. Just nu är det extremt svårt att se någon ljusglimt med någonting, men en vanlig tävlingsdag hade jag dansat runt som en fåne.

Det låter inge vidare med det hemska beskedet. Hoppas du orkar ta dig genom det :heart

Usch vad jobbigt :( Kram! :heart:heart

Och grattis till fina tävlingsresultat :)

@zassoo och @FengurLaugar, tack. :heart Det är väl i såna här lägen man verkligen förstår "att ta en dag i taget".

På ett sätt är det däremot skönt att ha stallet och hästen, för hon tvingar mig att göra något om dagarna. Jag kan ju inte bara skyffla över henne på någon annan.

Jobbigt med det tråkiga, men kul med lyckad tävling!

Idag är jag stalledig, och då jag har bestämt mig för att göra något åt det jag inte är nöjd med (kroppen) så tog jag tillfället i akt och cyklade till jobbet! Så ca 1 mil cykling blev dagens motion! :)

Fredagkväll blev jag sjuk och har mått riktigt risigt i helgen. Idag är jag fortfarande hostig och snorig, men det går åt rätt håll. Det suger verkligen att vara sjuk!

:heart

Kram! :heart

Ikväll blir det en löprunda med en kompis.[/QUOTE]

Det blev det inte, men mera svampplockning.
Idag var jag med två kompisar och körde tabata på skidstadion.
Mina veckoplaner verkar ju gå sådär halvbra för tillfället, men siktar på backintervaller imorgon och ridning på onsdag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka