Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det gympa för äldsta dottern efter dagis och jobb och när ungarna lagt sig tänkte jag köra styrketräning. Ska köra ett corepass tänkte jag :) Ska klämma in en kort promenad med hunden också.

1h gym efter jobb imorse! Armar/axlar/bröst blev det då det är fotbollsträning ikväll :D
Vaknade för en stund sedan och ska snart ut i värmen för att cykla och handla/posta paket! :up:

Tjing tråden! :bump:
Jag har läst här liute då och då men inte varit så kul att skriva när jag bara yogat varje dag, blir inte så mycket omväxling ;)
Men igår löste jag gymkort! Gick på ett spinningpass direkt och det var så jäkla kul:banana: Sen idag var jag där och gjorde ett litet styrkepass med knäböj, bänkpress, raka mark och skivstångsrodd:up: Tog det väldigt lugnt och låga vikter för kommer nog få träningsvärk så det räcker ändå, har ju inte styrketränat alls sedan... februari. Och inte regelbundet på ett par år :p Känns riktigt kul att vara igång!
En tråkig grej är dock att jag fått ont i ryggen, det har jag aldrig haft innan. Har ont ganska långt ner i bröstryggen, mellan skulderbladen framför allt på höger sida :down: "Ont" är väl också ett ganska starkt ord men lite molande stel- och trötthetskänsla. Var på massage och hon sa att jag hade mycket "knutar" typ, längs med hela skulderladen. Har iaf bokat tid till kiropraktor o ska se om de kan hjälpa mig, men det är först om ett par veckor tyvärr..

Oh well, kanske blir lite bättre av att jag börjar träna med :) + får tänka på hur jag står/sitter vid datorn på jobbet!

Eller någon som har någon erfarenhet av såna här problem?

Bra sleten och trött efter en dag med jobb, equiterapeutbesök och gympa med ungarna så jag hade ingen värre lust att tränta! Men jag tog mig samman och körde ett styrkepass ändå :up: Magen fick mest stryk. Har börjat hitta bra kontakt med musklerna i nedre delen av magen också.

Jag har läst här liute då och då men inte varit så kul att skriva när jag bara yogat varje dag, blir inte så mycket omväxling ;)
Men igår löste jag gymkort! Gick på ett spinningpass direkt och det var så jäkla kul:banana: Sen idag var jag där och gjorde ett litet styrkepass med knäböj, bänkpress, raka mark och skivstångsrodd:up: Tog det väldigt lugnt och låga vikter för kommer nog få träningsvärk så det räcker ändå, har ju inte styrketränat alls sedan... februari. Och inte regelbundet på ett par år :p Känns riktigt kul att vara igång!
En tråkig grej är dock att jag fått ont i ryggen, det har jag aldrig haft innan. Har ont ganska långt ner i bröstryggen, mellan skulderbladen framför allt på höger sida :down: "Ont" är väl också ett ganska starkt ord men lite molande stel- och trötthetskänsla. Var på massage och hon sa att jag hade mycket "knutar" typ, längs med hela skulderladen. Har iaf bokat tid till kiropraktor o ska se om de kan hjälpa mig, men det är först om ett par veckor tyvärr..

Oh well, kanske blir lite bättre av att jag börjar träna med :) + får tänka på hur jag står/sitter vid datorn på jobbet!

När va du på massage? Det är inte så att du är öm efter det? Bara en tanke..

Jag märker STOR skillnad på min rygg (kropp) när jag tränar regelbundet och när jag inte gör det! Jag har en del gamla skador i rygg/nacke mestadels orsakade av ridolyckor.. :angel: Och jag har gått till kiropraktor de senaste 12åren pga det.. Receptet för att jag ska må så bra som jag bara kan är kiropraktor + styrketräning! Kiropraktorn går jag till ca 1 gång i månaden, både i förebyggande syfte och vid akuta problem! Han är guld värd!
Hoppas det går över snart! :)

Det här har väl egentligen inte med tråden att göra, eller jo, med välbefinnande kanske? Hur gör ni om ni av någon anledning måste ingå i en grupp (det finns ju grupper som man inte så lätt tar sig ur, eller för all del har valt själv), där en eller flera personer inte gillar er? Utan klar anledning egentligen, och visst, man är olika och man kan inte älska alla och så vidare, men hur hanterar ni ett sånt läge? Där man måste fortsätta ha kontakt och ses, men där den/de personer som inte tycker om en inte precis döljer att de tycker så?

Jag känner verkligen igen det problemet, hade länge stel, molande värk mellan skulderbladen, antingen på båda eller en sida. Det kändes liksom som att jag "satt fast där", men hur mycket jag än stretchade så försvann det inte. Jag upplevde att det som hjälpte mig var dels ordentlig uppvärmning/rörlighetsträning, jag började yoga varje morgon, men det gör du ju redan. Och dels att använda en foamroller för ryggen och resten av kroppen (jag hade väldigt tighta hip flexors och rumpmuskler, vet inte om det också kan ha påverkat ryggen). Sen använde jag en liten hård boll för att fokusera extra på ryggen, bröst och axlar. I början gjorde jag det varje dag, nu räcker det med 1-2 gånger i veckan. Har inte haft problem sen dess :up:

Blev inget gymmat igår då jag fick ett spontant infall som jag sen ändå inte kunde genomföra. Pga jobbstress och lite stress över mitt infall stod jag sen ganska handfallen och tom i huvudetnär det inte blev nåt. Lasttränade hästen istället, tog det lugnt länge i stallet och åkte sen hem och kollade på film.

Ny dag nya tag, idag ska jag tömköra hästen så det får bli min motion. I helgen ska jag nog komma iväg till gymmet och även springa lite är tanken.

Tänkte köra ett HIIT pass ikväll. Har inte bestämt mig på vilket sätt än. Eftersom jag är själv med ungarna tills i morgonkväll så kan jag inte ge mig ut och springa utan det får bli något ute på gräsmattan. Kanske hopprep :)

Önskar mig ett löpband....

Det blev ett dressyrpass i paddocken idag. Lite spännande att se hur ponny skulle bete sig, hon gick ordentliga pass, varav två i paddocken, fredag-tisdag, och var riktigt, riktigt trevlig att rida i tisdags. Peppar peppar. Men så har vi ju problemet med att hon måste vila minst en gång i veckan, och den vilodagen blev igår. Hon var ganska dryg på vägen till paddocken, men mjuknade upp när vi var där och var helt okej när vi red tillbaka. Det är väl bara att inse att hon är en sån som måste aktiveras sju dagar i veckan, och stå ut till årsskiftet när hon blir sju.

6 burpees
10 armhävningar
20 knäböj
200 m löpning

6 varv, ingen vila

:D

Jag letade upp den förut och körde :D Det var jobbigt! Jag vilade liiite :p Och jag har ingen aning om jag sprang 200 m eller 100 m :p
Men som sagt jobbigt var det och jag kände mig nöjd efteråt :up:

Nu har jag tränat 3 ggr den här veckan så jag har gjort det jag tänkt. Under helgen när maken är hemma igen så ska det bli ridning, promenader och en löprunda också :) Dåligt med riktiga promenader den här veckan när maken är borta och jag har ungarna själv. Men nästa vecka är allt som vanligt igen och jag och hunden kan ta våra morgonpromenader igen :)

Måndag morgon here we go! :D Känner mig rätt pepp i allmänhet, det känns som att jag har bra rutiner på gång vad gäller både träning, mat och plugg. Har skaffat en anteckningsbok som i korta drag organiserar mitt liv (en variant på bullet journal), det hjälper mig genom att jag slipper hålla allt i huvudet.
Min bästa planeringspolare är min kalender i A5-format med gott om plats att anteckna saker och dagarna i liggande format istället för höga och smala. För att riktigt göra mig planeringsseriös ska den vara olinjerad, men i år är det tyvärr linjer i. Skriver dit träningsplaner, saker att göra, inbokade grejer, saker att komma ihåg, veckomatsedel osv.

Den senaste veckan har jag mest varit förkyld och inte gjort så mycket.
Är anmäld till Lidingöloppet så det var ju lite dåligt tillfälle att vara sjuk, men idag har jag äntligen sprungit en sväng och det kändes bra. Vila sig i form liksom:up:
Imorgon ska jag rida snabbarödatravaren och så ska jag springa med en kompis i helgen.

Jag letade upp den förut och körde :D Det var jobbigt! Jag vilade liiite :p Och jag har ingen aning om jag sprang 200 m eller 100 m :p
Men som sagt jobbigt var det och jag kände mig nöjd efteråt :up:

Nu har jag tränat 3 ggr den här veckan så jag har gjort det jag tänkt. Under helgen när maken är hemma igen så ska det bli ridning, promenader och en löprunda också :) Dåligt med riktiga promenader den här veckan när maken är borta och jag har ungarna själv. Men nästa vecka är allt som vanligt igen och jag och hunden kan ta våra morgonpromenader igen :)

Vad kul att du körde! Det är ett jobbigt pass men så enkelt! :) Måste köra den igen snart :D

Min bästa planeringspolare är min kalender i A5-format med gott om plats att anteckna saker och dagarna i liggande format istället för höga och smala. För att riktigt göra mig planeringsseriös ska den vara olinjerad, men i år är det tyvärr linjer i. Skriver dit träningsplaner, saker att göra, inbokade grejer, saker att komma ihåg, veckomatsedel osv.

Den senaste veckan har jag mest varit förkyld och inte gjort så mycket.
Är anmäld till Lidingöloppet så det var ju lite dåligt tillfälle att vara sjuk, men idag har jag äntligen sprungit en sväng och det kändes bra. Vila sig i form liksom:up:
Imorgon ska jag rida snabbarödatravaren och så ska jag springa med en kompis i helgen.

Ja jag har också en A5-anteckningsbok som hänger med överallt :) Olinjerat är klart bäst men jag fick också nöja mig med linjerat, men det är en väldigt fin bok :love:

Kul med Lidingöloppet! Bättre att du är sjuk nu än när loppet går :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka