Finns det folk som lägger sig senare än 22 på vardagar alltså? Det gör alltid vi också för annars får man ju inte sova nåt när man ska upp kl 6![]()
Det är inte ovanligt att jag är uppe till 23. Klockan ringer 05.30
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det folk som lägger sig senare än 22 på vardagar alltså? Det gör alltid vi också för annars får man ju inte sova nåt när man ska upp kl 6![]()
Det är inte ovanligt att jag är uppe till 23. Klockan ringer 05.30![]()
Händer ibland att det blir närmare 23 för oss också. Men ytterst sällan, inte ens på helgerna. Men jag är ju trött som jag vet inte vad dagen efter då![]()
Tjing tråden!
Jag har läst här liute då och då men inte varit så kul att skriva när jag bara yogat varje dag, blir inte så mycket omväxling
Men igår löste jag gymkort! Gick på ett spinningpass direkt och det var så jäkla kulSen idag var jag där och gjorde ett litet styrkepass med knäböj, bänkpress, raka mark och skivstångsrodd
Tog det väldigt lugnt och låga vikter för kommer nog få träningsvärk så det räcker ändå, har ju inte styrketränat alls sedan... februari. Och inte regelbundet på ett par år
Känns riktigt kul att vara igång!
En tråkig grej är dock att jag fått ont i ryggen, det har jag aldrig haft innan. Har ont ganska långt ner i bröstryggen, mellan skulderbladen framför allt på höger sida"Ont" är väl också ett ganska starkt ord men lite molande stel- och trötthetskänsla. Var på massage och hon sa att jag hade mycket "knutar" typ, längs med hela skulderladen. Har iaf bokat tid till kiropraktor o ska se om de kan hjälpa mig, men det är först om ett par veckor tyvärr..
Oh well, kanske blir lite bättre av att jag börjar träna med+ får tänka på hur jag står/sitter vid datorn på jobbet!
Eller någon som har någon erfarenhet av såna här problem?
Jag känner verkligen igen det problemet, hade länge stel, molande värk mellan skulderbladen, antingen på båda eller en sida. Det kändes liksom som att jag "satt fast där", men hur mycket jag än stretchade så försvann det inte. Jag upplevde att det som hjälpte mig var dels ordentlig uppvärmning/rörlighetsträning, jag började yoga varje morgon, men det gör du ju redan. Och dels att använda en foamroller för ryggen och resten av kroppen (jag hade väldigt tighta hip flexors och rumpmuskler, vet inte om det också kan ha påverkat ryggen). Sen använde jag en liten hård boll för att fokusera extra på ryggen, bröst och axlar. I början gjorde jag det varje dag, nu räcker det med 1-2 gånger i veckan. Har inte haft problem sen dessTjing tråden!
Jag har läst här liute då och då men inte varit så kul att skriva när jag bara yogat varje dag, blir inte så mycket omväxling
Men igår löste jag gymkort! Gick på ett spinningpass direkt och det var så jäkla kulSen idag var jag där och gjorde ett litet styrkepass med knäböj, bänkpress, raka mark och skivstångsrodd
Tog det väldigt lugnt och låga vikter för kommer nog få träningsvärk så det räcker ändå, har ju inte styrketränat alls sedan... februari. Och inte regelbundet på ett par år
Känns riktigt kul att vara igång!
En tråkig grej är dock att jag fått ont i ryggen, det har jag aldrig haft innan. Har ont ganska långt ner i bröstryggen, mellan skulderbladen framför allt på höger sida"Ont" är väl också ett ganska starkt ord men lite molande stel- och trötthetskänsla. Var på massage och hon sa att jag hade mycket "knutar" typ, längs med hela skulderladen. Har iaf bokat tid till kiropraktor o ska se om de kan hjälpa mig, men det är först om ett par veckor tyvärr..
Oh well, kanske blir lite bättre av att jag börjar träna med+ får tänka på hur jag står/sitter vid datorn på jobbet!
Eller någon som har någon erfarenhet av såna här problem?
Almenäspokalen!Tänkte köra ett HIIT pass ikväll. Har inte bestämt mig på vilket sätt än. Eftersom jag är själv med ungarna tills i morgonkväll så kan jag inte ge mig ut och springa utan det får bli något ute på gräsmattan. Kanske hopprep
Önskar mig ett löpband....
Hur va den nu igen då?![]()
6 burpees
10 armhävningar
20 knäböj
200 m löpning
6 varv, ingen vila
![]()
Min bästa planeringspolare är min kalender i A5-format med gott om plats att anteckna saker och dagarna i liggande format istället för höga och smala. För att riktigt göra mig planeringsseriös ska den vara olinjerad, men i år är det tyvärr linjer i. Skriver dit träningsplaner, saker att göra, inbokade grejer, saker att komma ihåg, veckomatsedel osv.Måndag morgon here we go!Känner mig rätt pepp i allmänhet, det känns som att jag har bra rutiner på gång vad gäller både träning, mat och plugg. Har skaffat en anteckningsbok som i korta drag organiserar mitt liv (en variant på bullet journal), det hjälper mig genom att jag slipper hålla allt i huvudet.
Jag letade upp den förut och kördeDet var jobbigt! Jag vilade liiite
Och jag har ingen aning om jag sprang 200 m eller 100 m
Men som sagt jobbigt var det och jag kände mig nöjd efteråt
Nu har jag tränat 3 ggr den här veckan så jag har gjort det jag tänkt. Under helgen när maken är hemma igen så ska det bli ridning, promenader och en löprunda ocksåDåligt med riktiga promenader den här veckan när maken är borta och jag har ungarna själv. Men nästa vecka är allt som vanligt igen och jag och hunden kan ta våra morgonpromenader igen
![]()
Min bästa planeringspolare är min kalender i A5-format med gott om plats att anteckna saker och dagarna i liggande format istället för höga och smala. För att riktigt göra mig planeringsseriös ska den vara olinjerad, men i år är det tyvärr linjer i. Skriver dit träningsplaner, saker att göra, inbokade grejer, saker att komma ihåg, veckomatsedel osv.
Den senaste veckan har jag mest varit förkyld och inte gjort så mycket.
Är anmäld till Lidingöloppet så det var ju lite dåligt tillfälle att vara sjuk, men idag har jag äntligen sprungit en sväng och det kändes bra. Vila sig i form liksom
Imorgon ska jag rida snabbarödatravaren och så ska jag springa med en kompis i helgen.