Jag ska försöka (igen!!) att blir bättre med maten, göra bättre val och inte småäta. Godis på helgen, inte annars. Ska räkna kalorier på ett ungefär i alla fall för att få ett bättre hum om mängd mm. Ingen strikt diet men smartare. Jag vill bli av med ca 3 kg och tajta till kroppen lite mer. Jag håller ju i styrketräningen än så länge men för viktens skull behöver jag göra något mer verkar det som
För övrigt så var jag iväg till klinik med hästen igår. Han får rätt vad det är låsningar i vänstra bäckenet som equiterapeuten får fixa. Nu bestämde jag mig för att kolla genom honom hos veterinär ifall den där spänningen kommer från något annat ställe. Han hade patellaupphakningar som unghäst så det var en teori. Men trots kläm, känn, böjprov runt om, longering bra länge i trav och galopp, springa, backa mm så visade han ingen smärta. Han trampar under sig väldigt långt och breddar då väldigt bak. Han ser ut som en travhäst
Kommer han i obalans så slår han skor och det kanske gör ont och skapar spänning som efter några månader slår till och låser honom igen. Väldigt skönt att veta att han inte verkar ha ont. Jag tror att ryttaren (jag
) är största problemet nu. Jag har varit sned i många år och det har ju gjort att jag är snedmusklad. Mycket svagare i vänster. Detta gör troligen att jag skapar spänning i hans vänstersida som måste parera upp mig och ihop med hans stora rörelser som kräver mycket styrka så får han låsningar ibland. Efter att ha pratat med veterinär och sett att han inte har ont så känns det väldigt logiskt.
Jag har ju som tur är tagit tag i styrketräningen och för hästens skull måste jag hålla i den nu. Sen ska jag gå till kiropraktor igen för att kolla om snedheten är kvar eller om han behöver knäcka mig igen. Det är som det brukar vara, det är ryttaren det är fel på, inte hästen!
För övrigt så var jag iväg till klinik med hästen igår. Han får rätt vad det är låsningar i vänstra bäckenet som equiterapeuten får fixa. Nu bestämde jag mig för att kolla genom honom hos veterinär ifall den där spänningen kommer från något annat ställe. Han hade patellaupphakningar som unghäst så det var en teori. Men trots kläm, känn, böjprov runt om, longering bra länge i trav och galopp, springa, backa mm så visade han ingen smärta. Han trampar under sig väldigt långt och breddar då väldigt bak. Han ser ut som en travhäst
Jag har ju som tur är tagit tag i styrketräningen och för hästens skull måste jag hålla i den nu. Sen ska jag gå till kiropraktor igen för att kolla om snedheten är kvar eller om han behöver knäcka mig igen. Det är som det brukar vara, det är ryttaren det är fel på, inte hästen!