Beach 2017 del II

Helkroppspass på gymmet i förmiddags och kanske 3,5 km långsam jogg nu i eftermiddag. :up:

Och helt OT så var jag på @lizans gamla arbetsplats igår, dvs Parken Zoo. Jag har alltid varit en enorm djurälskare och tycker att ungefär alla djur är helt fantastiska (utom kaniner, men det är personligt :p ). Det var en suverän dag med lite folk, bra väder och jag tror vi såg precis alla djur utom ett. Ungarna var glada, vi hann med både karuseller och glass och jag var inte så lite öm i fötterna när parken stängde.

Det absolut bästa hände dock vid lejonen. En lejonunge kom fram till glaset, satte upp tassarna och vi stod länge (kändes det som) med hand mot tass. Jag high-fivade en lejonunge! Jag dog tammefan sötdöden. :love: Tyvärr fastnade det inte på bild, men här är en annan bild på godingen:

18880316_976297222511958_9150909762208634654_o.jpg

Jag är ledig den här helgen. :love: Galet att man kan bli så glad för det, även om den här jobbperioden ändå hackats upp lite av att det var en ledig röd dag mitt i förra veckan och jag blev hemma i tisdags (hade jag ju visserligen gärna sluppit dock). Hästarna är ju ute om nätterna nu, så det blev till och med sovmorgon och slapp förmiddag hemma för första gången sen i januari. :eek: Efter det stallet hela eftermiddagen, med en ridtur på ungefär 80 minuter i varierade gångarter.

Blivit en hel del vardagsmotion hittills denna helg :) Igår löshoppade jag unghästen och sen promenerade jag med dottern när hon red andra hästen. Idag ska det städas, ridas, tränas och eventuellt påbörjas bygge av lekstuga! Vi ska köpa virke mm iallafall så beror det på vädret om vi kan börja sen eller inte:)

Helkroppspass på gymmet i förmiddags och kanske 3,5 km långsam jogg nu i eftermiddag. :up:

Och helt OT så var jag på @lizans gamla arbetsplats igår, dvs Parken Zoo. Jag har alltid varit en enorm djurälskare och tycker att ungefär alla djur är helt fantastiska (utom kaniner, men det är personligt :p ). Det var en suverän dag med lite folk, bra väder och jag tror vi såg precis alla djur utom ett. Ungarna var glada, vi hann med både karuseller och glass och jag var inte så lite öm i fötterna när parken stängde.

Det absolut bästa hände dock vid lejonen. En lejonunge kom fram till glaset, satte upp tassarna och vi stod länge (kändes det som) med hand mot tass. Jag high-fivade en lejonunge! Jag dog tammefan sötdöden. :love: Tyvärr fastnade det inte på bild, men här är en annan bild på godingen:

18880316_976297222511958_9150909762208634654_o.jpg
Nu taggade du fel person.

Oh crossfit Fabriken har ett lag i EM som går denna helgen o det går riktigt bra för dem! :up:
Kommer du uppåt Ängelholms-hållet så hojta till, det är där jag tränar! :up:
Ah, coolt! Hon är faktiskt iväg och tävlar denna helgen, men det är då rakt inte något EM! Kronan Scaled nånting...

Jag har definitivt planer på att åka upp till Helsingborg (för Museum of Failure) och Landskrona (för Ven) i sommar, så blir det tid för Ängelholm i den vändan lovar jag att hojta! Hade varit skitkul ju!

Ah, coolt! Hon är faktiskt iväg och tävlar denna helgen, men det är då rakt inte något EM! Kronan Scaled nånting...

Jag har definitivt planer på att åka upp till Helsingborg (för Museum of Failure) och Landskrona (för Ven) i sommar, så blir det tid för Ängelholm i den vändan lovar jag att hojta! Hade varit skitkul ju!

Ja verkligen, seriöst, hör av dig om du är i krokarna och har tid, hade varit jättekul! :bump:

Och satt precis och kollade sista eventet nu och Crossfit Fabriken vann sitt heat och är vidare till "VM" - Crossfit Games, megacoolt :up: :up:

Gjorde min styrkelyft-läxa igår vilket denna veckan var 8 tunga 1: or på 85-90% av max så jag jobbade på 65 kg. Gick riktigt bra :up: Tränade dessutom lite handstand walk i set-vilan vilket gick mycket bättre än sist! Klarade nog att gå typ.. 5 meter på händer. Mer än någonsin :D
Avlsutade med 1000 m rodd så fort jag kunde, landade på 4:14 :up:

Hade en tanke om att träna något litet idag med men det känns som jag hoppar det. Är lite trött och otaggad och har inte haft någon vilodag ännu denna veckan :)

Dagens motion blev dressyrtävling. Jag känner redan träningsvärken komma och funderar på om jag ens kommer klara att jobba imorgon. :p Började inte alls bra med att ponny blåvägrade gå in i transporten (har alltid varit löjligt lätt att lasta annars), tror hon på riktigt fick panik för att behöva åka tillbaka till gamla stallet för det var när det var som värst där som det här problemet började. Sen körde pappa fel på motorvägen och vi höll aldrig på att komma tillbaka till rätt spår (han kör samma sträcka när han kör till jobbet, så han körde rakt fram som han brukar när han skulle svängt av egentligen :p). Sen tror jag ponny fick en chock till av alla hästar och allt liv runtomkring när vi kom fram. Första klassen kändes inte alls bra, men vi tog revansch i andra och plockade personbästa i lätt B! :banana:
När vi skulle hem gick hon rätt på transporten också, så jag är mer än nöjd med avslutningen av tävlingen. Hon är ju enbart riden i skogen efter flytten och dessutom fick hon vila tisdag-onsdag när jag blev sjuk, så uppladdningen var kanske inte den bästa.

Gjorde min styrkelyft-läxa igår vilket denna veckan var 8 tunga 1: or på 85-90% av max så jag jobbade på 65 kg. Gick riktigt bra :up: Tränade dessutom lite handstand walk i set-vilan vilket gick mycket bättre än sist! Klarade nog att gå typ.. 5 meter på händer. Mer än någonsin :D
Avlsutade med 1000 m rodd så fort jag kunde, landade på 4:14 :up:

Hade en tanke om att träna något litet idag med men det känns som jag hoppar det. Är lite trött och otaggad och har inte haft någon vilodag ännu denna veckan :)

Låter klokt med vilodag, det behövs det med! Och häftigt att du kan gå på händer, det skulle jag vilja kunna! Eller ja, jag skulle vilja kunna stå på händer överlag men det verkar rätt assvårt :D

Idag har jag haft en så himla bra födelsedag! Gick upp tidigt för att hinna springa långpass, var ute knappt 90 minuter och hann då avverka 10 km i skogen i mycket lugnt tempo. Sista långpasset innan loppet och det gick riktigt bra :) I början var det lite trögt (men det verkar vara standard för mig, behöver komma igång lite) men mellan kilometer 5-8 typ så gick det riktigt bra, fick ett fint flow och bara sprang på. Jag tog gångpauser där det behövdes, typ branta backar eller där det var väldigt stenigt (vill inte riskera att stuka fötterna).

Sen har jag haft kalas här hemma, kombinerat födelsedags- och examenskalas :D Bara närmaste familjen men vi var ändå 14 personer... Vi hade köpt supergoda smörgåstårtor och igår stod vi och bakade tårta och cheesecake. Några gäster kom dessutom med en stoooor korg med frukt, ost, kex och grejer så ingen behövde gå hungrig om man säger så :laugh: Supermysigt i alla fall :love:

Fredag och lördag blev det inte så mycket träning, men på fredagen blev det en riktigt lång promenad på 2 timmar och igår en promenad på 1 timme plus att jag gjorde några set överkroppsträning på kvällen bara för att få ihop någonting :p Skalade armhävningar, rodd med kettlebell och bicepscurls. Bättre än inget :)

Idag har jag haft en så himla bra födelsedag! Gick upp tidigt för att hinna springa långpass, var ute knappt 90 minuter och hann då avverka 10 km i skogen i mycket lugnt tempo. Sista långpasset innan loppet och det gick riktigt bra :) I början var det lite trögt (men det verkar vara standard för mig, behöver komma igång lite) men mellan kilometer 5-8 typ så gick det riktigt bra, fick ett fint flow och bara sprang på. Jag tog gångpauser där det behövdes, typ branta backar eller där det var väldigt stenigt (vill inte riskera att stuka fötterna).

Sen har jag haft kalas här hemma, kombinerat födelsedags- och examenskalas :D Bara närmaste familjen men vi var ändå 14 personer... Vi hade köpt supergoda smörgåstårtor och igår stod vi och bakade tårta och cheesecake. Några gäster kom dessutom med en stoooor korg med frukt, ost, kex och grejer så ingen behövde gå hungrig om man säger så :laugh: Supermysigt i alla fall :love:

Fredag och lördag blev det inte så mycket träning, men på fredagen blev det en riktigt lång promenad på 2 timmar och igår en promenad på 1 timme plus att jag gjorde några set överkroppsträning på kvällen bara för att få ihop någonting :p Skalade armhävningar, rodd med kettlebell och bicepscurls. Bättre än inget :)

Grattis på födelsedagen!

Idag har jag legat i soffan fram till 21. Då tyckte jag upp mig och stack ut och sprang en sväng. 5 km på 30 min. Känns helt okej ändå, men tanke min ganska dåliga form :p

Haft en bra vecka iaf. Två löppass, tre promenader, ett pass Step/styrka och så innebandy på jobbet. Känns bra!

Förra veckan fick jag ihop tre styrkepass, ett hiit pass, några promenader och fyra ridpass. Nöjd med veckan :)

Denna veckans plan:

Mån: Eventuellt ridning beroende på makens planer ikväll
Tis: Styrka, ridning
Ons: Hiit, ridning, promenad
Tors: Ridning, styrka, promenad
Fre: Promenad ev löpning
Lör: Promenad, ridning, ev löpning
Sön: Promenad, ridning, styrka

Och så tränar jag mina mammamagemuskler varje dag :p

Kompisens unghäst ska kastreras i morgon så vi ska förbereda boxarna för att han och en av mina ska stå inne ett dygn. Sen ska vi dricka vin och äta chips :angel: Perfekt med röd tisdag i morgon!

Förra veckan bjöd på både positiva och negativa delar.
Måndag - 30 minuter skritt uppsuttet tillsammans med lilleman och hans lilla familj.
Tisdag - vila, jag blev sjuk.
Onsdag - vila.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - en timme ridning.
Lördag - 80 minuter ridning.
Söndag - dressyrtävling.

Jag har APONT i absolut hela kroppen idag. Ett tecken från högre makter att jag måste komma igång och röra mig även utanför ridningen? Jag har dock så himla, himla svårt att tränga in det i mitt schema, jag är glad att jag hinner med ridningen så bra. Men samtidigt får inte ridningen bli lidande.

Fick nyss ett sms av min kollega och vän som är instruktör i bland annat Body pump. Hon sa att jag kunde få komma och gästträna under hennes pass om jag ville :nailbiting: Alltså jag är inget fan av gruppträning och Body pump vet jag knappt vad det är för något haha!

Dagens motion blev dressyrtävling. Jag känner redan träningsvärken komma och funderar på om jag ens kommer klara att jobba imorgon. :p Började inte alls bra med att ponny blåvägrade gå in i transporten (har alltid varit löjligt lätt att lasta annars), tror hon på riktigt fick panik för att behöva åka tillbaka till gamla stallet för det var när det var som värst där som det här problemet började. Sen körde pappa fel på motorvägen och vi höll aldrig på att komma tillbaka till rätt spår (han kör samma sträcka när han kör till jobbet, så han körde rakt fram som han brukar när han skulle svängt av egentligen :p). Sen tror jag ponny fick en chock till av alla hästar och allt liv runtomkring när vi kom fram. Första klassen kändes inte alls bra, men vi tog revansch i andra och plockade personbästa i lätt B! :banana:
När vi skulle hem gick hon rätt på transporten också, så jag är mer än nöjd med avslutningen av tävlingen. Hon är ju enbart riden i skogen efter flytten och dessutom fick hon vila tisdag-onsdag när jag blev sjuk, så uppladdningen var kanske inte den bästa.

Grattis till personbästa! :) Ibland är det nog bra att värma upp med en klass före, inte minst för att dämpa eventuell nipprighet :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
112 621
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 602
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31