Bukefalos 28 år!

Behöver råd av "bukeveterinärerna"

T

Tomaten

Behöver råd av \"bukeveterinärerna\"

När jag mockade åt min vbl valack i kväll nu så hittade jag blod i boxen och han hadde inte heller kissat vilket han gör VARJE dag*varje dag i drygt ett år nu*han verkar inte öm någonstans och har inga sår har gått runt honom o lyst me ficklampa på alla möjliga o omöjliga ställen.
Har någon nån aning om vad det kan vara.
Kommer ringa vet om han inte har kissat i morgon heller men jag vill ha lite tips vad jag skulle kunna gör nu.

//*oroliga mej*
 
Re: Behöver råd av \"bukeveterinärerna\"

Kan det vara urinvägsinfektion? :confused:
 
Re: Behöver råd av \"bukeveterinärerna\"

Kan ju vara en urinsten eller liknande. Jag skulle nog ta ut veterinär omgående om jag hittat blod i boxen och hästen inte hade kissat.

Kollade du tempen på hästen? Verkade han öm/svullen i skapet?

Åk ut tidigt imorgon, kolla boxen och skapet etc, och om han kissat. Ta även tempen. Om ngt skiljer från det vanliga, ring veterinär o rådfråga, eller om vet tycker att denne bör komma ut.

Det kan ju säkert vara ngt ofarligt också, men om det skulle vara urinsten så är det väldigt viktigt att det snabbt ordnas tillrätta.
 
Re: Behöver råd av \"bukeveterinärerna\"

tack för svaren, men det löste sig på morgon där på, han har blött näsblod förut och vi har kollat upp detta men de är ingenfara så det kan ju ha varit det, men nu löste siga llt bra! :love: :D :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 539
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp