Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kanske du skall uttala dig lite mer nyanserat.Nej men många.
Och om det inte är nöje finns troligtvis andra färdsätt. Som dock tar längre tid.
Nej men miljön går åt pipsvängen...Ja, pengar är viktigare för ett företag, för utan pengar blir det konkurs och då får vi skyhög arbetslöshet istället, inte helt säker på att det är det bästa här.
Hade folk lyssnat på de som varnade när miljörörelsen bildades, kanske det hade gått att göra något. Nu är det bara att försöka minska effekterna av att mänskligheten utplånar sig själv.Nej men miljön går åt pipsvängen...
Bra att det finns jobb
Så sant.Hade folk lyssnat på de som varnade när miljörörelsen bildades, kanske det hade gått att göra något. Nu är det bara att försöka minska effekterna av att mänskligheten utplånar sig själv.
Jag bor i Norrland. Läget verkar kunna bli rätt besvärligt, bl.a. en väg som stängs ibland när det är för snöigt och blåsigt. Ändå tar sig folk till jobbet med småbilar utan fyrhjulsdrift, förutom då i extremväder med avstängda vägar (och då hade ingen fyrhjulsdrift hjälpt, bandvagn kanske?).Tillägg, jag menar landsbygden i Norrland. Där är fyrhjulsdrift ofta till stor fördel om man vill få sig till jobbet alla dagar under vintern.
Obs ironi:Jag bor i Norrland. Läget verkar kunna bli rätt besvärligt, bl.a. en väg som stängs ibland när det är för snöigt och blåsigt. Ändå tar sig folk till jobbet med småbilar utan fyrhjulsdrift, förutom då i extremväder med avstängda vägar (och då hade ingen fyrhjulsdrift hjälpt, bandvagn kanske?).
2 km går ju jättesnabbt att cykla?Utan bil ingen ridning för min del då det är över 2 km till bussen från stallet
hade vi haft lite nyare bilar hade vi tankat HVO, dvs fossilfritt, undra hur mupparna ska beskatta det
Min erfarenhet efter att ha bott 10 år på landsbygden är att de flesta inte arbetar lokalt (med jord/skogsbruk, elproduktion eller liknande) utan arbetspendlar och det finns säkert statistik på det som jag dock inte orkar leta fram.Du glömde de som behövs för elproduktionen, skogsprodukter, gruvprodukter samt många entreprenörer som bygger hus, vägar, vindkraftverk etc...
Städerna är körda om landsbygden läggs ner.
Energimyndigheten, som jag litar på, publicerar sin statistik vartannat år. Siffrorna för 2018 har inte kommit än. Exakt vilken artikel är det du syftar på egentligen, debattinlägget i DN?Ja? Jag förstår inte vad det är du protesterar mot. Jag har inte sagt det ena eller det andra kring vår elförbrukningstrend. Ditt inlägg innefattar dock inte 2018, vilket det tidigare handlat om. Men om det generellt gått upp tyder det ju på att det var "speciella omständigheter" 2018 som gjorde att energiförbrukningen var lägre (under förutsättning att faktan inte var vriden för artikelns syfte) och inte att trenden är att vår energiförbrukning går ned, vilket är exakt vad jag har påpekat är en möjlig situation.
Och om alternativet är att landsbygden läggs ner så är det nog inte bensinpriset det är fel på utan att värderingen av ovanstående produkter är helt fel om det krävs subventionerade drivmedel till anställda för att de verksamheterna ska gå runt.Du glömde de som behövs för elproduktionen, skogsprodukter, gruvprodukter samt många entreprenörer som bygger hus, vägar, vindkraftverk etc...
Städerna är körda om landsbygden läggs ner.
Vi har en Mountainbuggy terrain som joggingvagn. Stor fördel är att den har högt handtag, handbroms och är trehjulig (man låser framhjulet vid löpning) Den rullar otroligt lätt, stor skillnad mot en fyrhjulig vagn.
2 km går ju jättesnabbt att cykla?
Mupparna?
Tja, jag bor här utan bilObs ironi:
Går det inte ta buss eller tunnelbana![]()
2 km tar ca 20 min att gå i normal takt, det är inte så farligt. Dock inte kul i skitväder.Här kör vi motorstarka 4-hjulsdrivna dieselbilar, min drar 0,6 på långkörning
har 1,5 km till bussen, kunde haft närmare men den vägen går inte bussen då den måste passera skolan varje tur
Mannen och jag samåkte när jag jobbade och det var då betydligt billigare än att åka buss
Utan bil ingen ridning för min del då det är över 2 km till bussen från stallet
hade vi haft lite nyare bilar hade vi tankat HVO, dvs fossilfritt, undra hur mupparna ska beskatta det
En kvarts promenad till bussen då, det är ju inte mycket. Miljömupparna kan ju inte hjälpa att du har så ont om tid.Mupparna, miljömupparna 4% av befolkningen röstade på
har först 1,5 km till bussen hemma som går en gång i timmen, sedan åka buss 15 min och sedan 2 km till stallet
kör jag bil tar det mig 8 min
Nej, så menade jag icke! Jag tycker att man kan bo på landet oavsett om man "producerar" något eller ej (själv gör jag det inte), men det känns lite skevt att det här skulle vara ett argument för att sänka bensinpriserna. Jag förstår inte logiken. Om det gick att baka ihop alla fördelar med att bo i stan och alla fördelar med att bo på landet i en plats, då tror jag att alla hade velat bo där. Som det är nu får man väl väga för-och nackdelar mot varandra och välja utifrån vad som känns bäst för en själv.@glittra framställde det som om det bara var bönder på landsbygden som producerade något, det var det jag vände mig emot. Dessutom bor väldigt många inom de andra uppräknade näringarna på landsbygden eftersom det i de flesta fall skulle bli för långt att ta sig till jobbet annars.
Ja, eftersom det var vad jag kommenterade.Energimyndigheten, som jag litar på, publicerar sin statistik vartannat år. Siffrorna för 2018 har inte kommit än. Exakt vilken artikel är det du syftar på egentligen, debattinlägget i DN?