Besökaren kan ändra storlek :(

Husmusen

Trådstartare
Nu börjar min hemsida äntligen bli klar...

Problemet just nu är att i Explorer så blir det något konstigt med fönstret, dels kan man ändra på storleken själv (det ligger framme två jättefula streck över hela sidan) och dels är det en scroller på framsidan även fast jag lagt in scrolling="no" där.

Jag är verkligen jättetrött nu (satt uppe till kl 07:30 imorse och försökte göra klart den = inte mycket sömn där ;) ) så om ni vill får ni gärna gå in och se vad jag menar istället: Raderat av moderatorn

*Det är som sagt dom två långa vita strecken som gör att man kan röra på sidan (testa så får ni se :crazy: )

*Sen är det det svarta strecket under namnet i info-rutan (detta stör mig dock minst för tillfället)

*Och sen är det den otroligt irriterande scrollinglisten som vägrar att försvinna - även om jag minskar ner inforutan eller lägger in scrolling="no"-kommandot.

Om någon orkar kolla på det här så skulle jag bli väldigt väldigt glad.
Är som sagt ordentligt trött nu så ber om ursäkt för dåliga förklaringar...

*tackar på förhand* :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Det här med att det går att ändra storleken borde gå att åtgärda om du lägger in noresize i framekoden, samma som du har scrolling="no"-kommandot i. På tal om det, jag ser ingen scrollbar?
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Tittar du via Explorer?
Det är nämligen bara där det inte funkar som jag vill...

Tack för noresize-tipset, ska testa det genast :bow:
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

En sak måste du fixa i alla fall: i den fil som menyn ligger i har du glömt avslut-taggar för tabellrad, tabell, body och html-element!

I menyfilen har du två body-taggar, ingen avlsut-tagg för länk-elementet, bodyn och html-elementet. Dessutom ligger det avslut-taggar för tabellcell och tabellrad längst ned som inte har någon början eller någon tabell som de hör till - ta bort dem!

Börja med att fixa detta så kanske det blir rätt sen...
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Den enda scrollinglist jag ser har du själv lagt in som:

<frame src="mitten.htm"
scrolling="yes"
name="visa">

Du har dessutom väldigt förvirrande rowspan i tabellen i mitten.htm. t.ex. ett rowspan="2" i tabellcellen som citaten ligger i (det ser inte ut som det SKA vara ett rowspan över två rader där?). Titta över det.

I mitten.htm har du också mixmatchat taggarna. Du måste avsluta dem i omvänd ordning mot hur du startade dem. du har t.ex. (lite förenklat):

Kod:
<body>
  <font>
    <table>
      <center>

[--snip--]

      </table>
    </center>
  </font>
</body>

där det borde vara

Kod:
<body>
  <font>
[COLOR="Red"]    <center>
      <table>[/COLOR]

[--snip--]

      </table>
    </center>
  </font>
</body>

(Center-taggar får heller inte finnas mellan table- och tr-taggar, utan bara utanför table eller innanför td/th-taggar)

Du verkar också ha glömt en hiskelig massa avslut-taggar på p-element och font-element.
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Börja med att fixa detta och titta över din kod lite allmänt så att strukturen stämmer. När du gjort detta och det fortfarande inte fungerar - fråga igen så försöker vi hjälpa dig!
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Tack så hemskt mycket för all hjälp :bow:

JAG HAR FÅTT BORT SCROLLERN!!! (tyvärr så försvann den även på dom två platserna där den behövdes :p - upplägg & priser, men jag hoppas verkligen att komma på hur man fixar det snart! )

Har ändrat om så att allt kommit i rätt ordning (allt jag hittat iaf!) + ordnat avslut på <font> m.m.

Tyvärr så är dom två dumma linjerna som dels förstör utseendet (inte för att det är så mycket utseende att stajla med, men ändå ;) ) och dels så att dom gör så att besökaren kan ändra sidan fortfarande kvar.
Någon idé på hur man får bort dom?

Jag testade förresten att ta bort rowspan="2" men då blev det en stor svart lucka över halva sidan, så jag ändrade tillbaka det lite snabbt ;)

Verkligen, tackar för all hjälp som går att få. Usch, jag är i ett såntdär snart-bryter-jag-ihop-tillstånd, men bara att ordna någon liten grej gör att allt genast känns mycket lättare och så orkar man kämpa lite till ;) .

Såg förresten att adressen plockats bort, men om någon är intresserad av att försöka hjälpa till, minsta lilla, så får ni jättegärna pm:a mig så skickar jag adressen direkt (antar att det är mycket lättare att hjälpa till om man ser den framför sig).

Tack igen :bow:
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

Hihi, neej, det är för att moderatorn plockade bort adressen (kanske kan räknas som reklam lr nått?) så man måste pm:a mig ;)

Alla:
TACK ni som har hjälpt mig :bow: :bow: :bow:

Nu är det bara två småsaker kvar, vilket är:

*Hur jag får scrolling på två av fönstrena (upplägg + priser) och

*Hur man får bort det svarta strecket på förstasidan under: "XnamnetX - Din ...X"

Obs! Jag har verkligen inte gett upp själv, letar som bara den efter svaren men är tydligen bara helt värdelös på att hitta några :crazy:

Tack vare Er så kommer jag t.o.m. att lugnt kunna gå till sängs nu (flera timmar tidigare än igår :) ) men imorgon kommer jag sitta här och slita mitt hår igen, så om någon har några idéer till dess så är dom mer än välkomna.

Tack och GodNatt!
 
Sv: Besökaren kan ändra storlek :(

I all xhtml måste ALLA taggar vara slutna (även t.ex. img-, br- och script-taggar). Jag är så inkörd på det så jag har väl glömt av att html är lite slappt. :) Å andra sidan är det lika bra att lära sig att sluta alla taggar med en gång, för det är ändå xhtml man vill lära sig om man nu ändå lär sig koda webbsidor. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 763
Senast: Lupin
·
IT & mobiler Snabbguide till Photobucket Så här skaffar du dig ett konto. *Gå till www.photobucket.com *Klicka på Join Now! *Fyll i dina...
Svar
19
· Visningar
3 569
Senast: Fazer
·
Bukefalos Detta är en beskrivning av hur man kan göra om den användarbild (avatar) man vill ha är för stor för det nya forumet. Nuförtiden får ju...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 037
Senast: Ceta
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp