Bukefalos 28 år!

Att minska storleken på användarbilden

Sv: Att minska storleken på användarbilden

vad är det för skillnad på användar bild och avatar bild?var visas de båda?
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Om du klickar på mitt namn här så får du upp min profil, då ser du bägge.

Om du skrollar uppåt i den här tråden ser du att jag svarat på den här frågan tidigare. M.a.o är det bra att läsa igenom tråden INNAN man ställer sin fråga ;)
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

jo läsre det men fattade inte:)
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Kan du förklara var för det står så här : Notera: Den maximala storleken på din bild är 80 gånger 80 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst). Vadå 19,5 KB som är MINST ? Ska bilden vara max så stor ?? sen fattar jag inte vad man kollar pixlar å sånt.
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Kan du inte skriva saker på svenska...jag har inga engelska menyer....fattar inte allt du skrivit...tex vart är: Edit”-menyn och välj ”Resize”??
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Nu tar jag mig friheten att svara för både mig och gern!

Mynta2 skrev:
Kan du förklara var för det står så här : Notera: Den maximala storleken på din bild är 80 gånger 80 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst). Vadå 19,5 KB som är MINST ? Ska bilden vara max så stor ?? sen fattar jag inte vad man kollar pixlar å sånt.

Har du LÄST samtliga av mina inlägg i den här tråden?
Om inte, gör det, för där står svaren.

Mynta2 skrev:
Kan du inte skriva saker på svenska...jag har inga engelska menyer....fattar inte allt du skrivit...tex vart är: Edit”-menyn och välj ”Resize”??

Programmet gern gjort guiden till är det engelska programmet han länkar till i punkt 2.
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Men självfallet...jag brukar läsa åtminstone flera ggr innan jag lägger in ett inlägg..och då är det för jag absolut INTE fattar ÄNDÅ...Ibland skrivs det så fackmannamässigt..och ibland förstår jag inte alla ord. Visst hajjar jag det finns korrekta benämningar på saker och ting, men det hjälper ju inte mig som inte kan alla ord TROTS genomläsning av alla inlägg flertalet ggr. Nu struntar jag i någon bild eftersom jag trots upprepade läsningar samt sökning på egen hand inte förstår ändå. Så himla viktigt är ju inte en bild, men det vore ju kul. Sist så har jag gjort alla punkter som står...men hittar fortfarande INTE vad de olika engelska menyerna finns...i vart fall finns dom inte här TROTS länkningen. Har vart in på sidan...gjort steg för steg..men fastnar då jag ej vet vad som är vad. Så är det.
 
Senast ändrad:
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Du tjejen!

Jag är verkligen ingen fackman, jag är helt självlärd när det gäller datorer ;)

I den här tråden beskriver vi hur du fixar användarbilden med tre olika program

I inlägg #3 och #4 förklarar jag steg för steg hur du gör i två av de vanligaste programen (Paint och Microsoft Photo Editor) för bildhantering, min steg för steg beskriving är på mycket enkel svenska. Där talar jag även om vad pixlar är.

Klarar du inte av att använda de programmen får du väl tala om vilket program du har och kan använda så kanske vi kan hjälpa dig.

Det är ju så att alla vi som är här är vanliga användare, ingen av oss är anställd för att hjälpa er. Jag precis som du surfar här för att det är kul (för det hoppas jag att du tycker).
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Varför använda en dålig webbsida?
Till och med microsoft photo editor är bättre, den finns också förinstallerad i Windows XP vilket jag antar dom flesta här har.
Själv använder jag endast Macromedia Fireworks MX, men det är lite mer avancerat, ungefär som photoshop.

// Pessimisten har talat...
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Hej Pessimisten ;)

Ganska många av användarna här kör fortfarande gamla versioner av Windows och är dessutom inte så duktiga på programhantering.

Och om du läser hela tråden så ser du att vi har gått igenom hur man gör i både Paint och Microsoft Photo Editor :angel:

//Anna-Karin
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Jag har faktiskt läst hela tråden, kände bara att jag var tvungen att säga min mening :banana:
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

På vilket sätt tycker du att webbsidan är dålig? Jag tycker att den fungerar alldeles utmärkt för det här ändamålet (även om det naturligtvis varit bättre om den varit på svenska och inte haft en massa irriterande reklam). Jag ville göra en beskrivning som fungerar för alla, oavsett vad de har för dator eller vad de har för förkunskaper. Många sitter på jobbet och får inte installera nya program på sina datorer. Andra vågar inte ge sig in på det.

Tänk på att datakunskaperna på ett sådant här forum varierar oerhört mycket. Om alla ska förstå räcker det inte att man skriver att man ska "öppna bilden", man måste tala om hur man gör för att öppna bilden. Det behövs alltså en väldigt detaljerad instruktion, men en sådan är svår att skriva om den ska fungera oavsett vilket operativsystem, vilka program och vilka språkinställningar användaren har.
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

Jag ser att du fått in din bild, så du behöver väl inte hjälp längre. Men jag svarar ändå ifall någon annan stöter på samma problem.

De har uppenbarligen ändrat lite på myImager. Därför får punkt 6 och 7 formuleras om lite:

6. Nu ska du välja hur stor du vill att bilden ska vara. En avatar får max vara 80 x 80 pixlar, men den får gärna vara mindre.

Alternativet maintain aspect ratio innebär att bildens proportioner behålls. Välj Yes om du vill att bildens storlek ska ändras lika mycket på höjden som på bredden. Välj No om du vill ha en så stor bild som möjligt och inte bryr dig om ifall bildens proportioner förändras.

I rutorna under New Size ska du tala om hur stor bilden ska vara:
* Om du valde No under Maintain aspect ratio så skriver du in 80 i båda rutorna.
* Om din bild är liggande (bredare än vad den är hög) så skriver du in 80 i rutan för Width. Det andra värdet räknas ut automatiskt.
* Om din bild är stående (högre än vad den är bred) så skriver du in 80 i rutan för Height. Det andra värdet räknas ut automatiskt.

7. Klicka på Submit.
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

alltså...antingen är det jag som är dum eller så funkar det bara inte...jag får inte upp nån profilbild :cry:
HJÄLP!!!
 
Sv: Att minska storleken på användarbilden

"The image file is not on the server" säger den om min bild, lyckades en gång men då la den på nåt filter så bilden blev svart? Fattar nada!!! Datakurs hitåt tack! ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 481
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 450
Senast: Artline
·
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 276
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 791
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp