@Brandy11 Jag är nyfiken! Hur gick det till? Ni gick in i hästtransporten? Med eller utan kläder? Hur ser det ut där inne? Är transporten helt stängd? Hur lång tid tar det? Hur lång tid tog det innan du fick se resultat? Kan du (om du vill) ge exempel på några rätt maskinen hade?
Det finns mycket info på facebook och youtube om boxen så kolla där. Det har ju funnits i många år. tex https://www.google.com/search?q=equ...yJTlAhWLyqYKHYORDOcQ_AUIFCgD&biw=1600&bih=789
 
Men det är ju stor skillnad mellan att prova saker som åtminstone kan fungera i teorin och saker som baseras på helkonstiga hittepåsaker. En del nya saker är jättebra innovativa uppfinningar medan en del är nya just för att det är någonting ingen egentligen har användning för och därför inte brytt sig om att försöka tillverka tidigare. Tex vanliga magneter helt utan extern strömkälla och pulserande fält skulle jag aldrig få för mig att prova eftersom det i marknadsföringen påstås att det ska dra till sig syresatt blod eftersom hemoglobinet innehåller järn. Men i verkligheten är syrebärande hemoglobin inte speciellt magnetiskt vilket gör hela teorin omöjlig.

Sen kan saker förstås fungera ändå på något helt annat sätt än vad tillverkarna trott men då väntar jag hellre på studier som visar på effekt.
Jag brukar ha inställningen "jag provar, varför inte". Och om jag råkar vara nöjd så fortsätter jag. Om det visar sig vara bortslösade pengar så har jag kanske lärt mig något av det hela. (Varken magneter eller ice-vibes var något jag fortsatte med, BoT var dock något jag upplevde god effekt av)
 
Bot: back in track. Ber om ursäkt för att jag var otydlig!
Nja, jag tycker magneter var relativt nytt så jag testade det, eller så pratades det mycket om det. Kan dock vara typ 10 år sen? Jag menade att jag gärna provar olika saker och skulle alltså absolut tänka mig prova best box.

Back on track är inget nytt, behandla med värme har man förmodligen gjort sen stenålder, sen är materialet nytt men inte effekterna av det..

Magnetbehandling har använts i Kina och säkert andra länder i måååånga år.

Flertalet av de "nya" terapier som uppstår är inte så värst nya, min misstanke är att best box inte alls är så nytt, de använder ljusvågor enligt vad jag läste, inget revolutionerad.
 
Det finns mycket info på facebook och youtube om boxen så kolla där. Det har ju funnits i många år. tex https://www.google.com/search?q=equ...yJTlAhWLyqYKHYORDOcQ_AUIFCgD&biw=1600&bih=789
Jag har investerat nästan 3 timmar i googling av den här manicken men inte direkt fått svar på någon av mina frågor. Speciellt inte om hur det går till under en behandling (jag förstår inte tyska, finns ju bara en video på engelska) därav min fråga om hur behandlingen går till :)
 
@Brandy11 Jag är nyfiken! Hur gick det till? Ni gick in i hästtransporten? Med eller utan kläder? Hur ser det ut där inne? Är transporten helt stängd? Hur lång tid tar det? Hur lång tid tog det innan du fick se resultat? Kan du (om du vill) ge exempel på några rätt maskinen hade?
Ja precis... ser ut som en väldigt fräsch hästtransport invändigt. Människor sitter på en stol ( men kläder )
Tror scanningen i början tar några minuter , och sen så tar maskinen över och försöker behandla det som den kan korrigera. Efter ca 25-30 minuter scannas man igen för att se om något kunnat korrigeras..samt hur kroppen svarat på det...
 
@Brandy11 Jag är nyfiken! Hur gick det till? Ni gick in i hästtransporten? Med eller utan kläder? Hur ser det ut där inne? Är transporten helt stängd? Hur lång tid tar det? Hur lång tid tog det innan du fick se resultat? Kan du (om du vill) ge exempel på några rätt maskinen hade?
Några av grejerna jag fick svar på var bl.a parasitangrepp på en häst, obalanser i njurarna relaterat till kraftiga brunstproblem hos en annan.
Ett av valackerna hade inflammation i muskelfäste i höften.. ( boxen behandlar inte det, så vår veterinär gjorde det )
Det maskinen visade om mig själv tänker jag är lite mer privat 🙈🙈
 
Jag har investerat nästan 3 timmar i googling av den här manicken men inte direkt fått svar på någon av mina frågor. Speciellt inte om hur det går till under en behandling (jag förstår inte tyska, finns ju bara en video på engelska) därav min fråga om hur behandlingen går till :)
Kolla Facebook? Jag har sett en film när de är där inne och tar ut information från datorn och förklarar. På engelska. Ska se om jag kan hitta den igen.
 
Några av grejerna jag fick svar på var bl.a parasitangrepp på en häst, obalanser i njurarna relaterat till kraftiga brunstproblem hos en annan.
Ett av valackerna hade inflammation i muskelfäste i höften.. ( boxen behandlar inte det, så vår veterinär gjorde det )
Det maskinen visade om mig själv tänker jag är lite mer privat 🙈🙈
Men alltså, obalanser i njurarna? Obalans av vad orsakat av vad?
 
Några av grejerna jag fick svar på var bl.a parasitangrepp på en häst, obalanser i njurarna relaterat till kraftiga brunstproblem hos en annan.
Ett av valackerna hade inflammation i muskelfäste i höften.. ( boxen behandlar inte det, så vår veterinär gjorde det )
Det maskinen visade om mig själv tänker jag är lite mer privat 🙈🙈
Jag tänker att det vore fantastiskt i sjukvården där jag jobbar om jag kunde få veta var och vilket muskelfäste som var inflammerat! Varför används den inte i sjukvården?
 
Jag tänker att det vore fantastiskt i sjukvården där jag jobbar om jag kunde få veta var och vilket muskelfäste som var inflammerat! Varför används den inte i sjukvården?
Precis, det är verkligen en bra fråga!
Tror dock detta är , som många i tråden påstår, en metod med för lite evidens och forskning.. bara att ta fram ett nytt läkemedel tar åratal, och en sån här produkt som boxen är skulle nog ta många decennier innan den, eventuellt, skulle klarat alla tester osv osv.
 
Jag har investerat nästan 3 timmar i googling av den här manicken men inte direkt fått svar på någon av mina frågor. Speciellt inte om hur det går till under en behandling (jag förstår inte tyska, finns ju bara en video på engelska) därav min fråga om hur behandlingen går till :)
Ungefär samma som jag lyckats med.
 
Precis, det är verkligen en bra fråga!
Tror dock detta är , som många i tråden påstår, en metod med för lite evidens och forskning.. bara att ta fram ett nytt läkemedel tar åratal, och en sån här produkt som boxen är skulle nog ta många decennier innan den, eventuellt, skulle klarat alla tester osv osv.
Om den visar goda resultat och inga biverkningar så finns det ingen anledning att tro att det skulle ta många decenier. Det krävs förmodligen bevis på effekt för att sjukvården ska använda den och utan bevis räcker det inte med millenium.
 
Ngn typ av intoxikation som terapeuten trodde hade samband med stor hormonell obalans ( och stoet i fråga har mycket stora problem med sina brunster)...
Detta var dock Inget som boxen kunde behandla ..
Menade hen att hästen hade njursvikt? Orsakad av könshormoner?

Den typen av sensationella påståenden bör man kunna backa upp med något mer än att "min magiska låda sa det" om man vill ha någon som helst trovärdighet.
 
Om den visar goda resultat och inga biverkningar så finns det ingen anledning att tro att det skulle ta många decenier. Det krävs förmodligen bevis på effekt för att sjukvården ska använda den och utan bevis räcker det inte med millenium.
Tillverkaren marknadsför apparaten som "komplementärmedicin". Att det går att se i youtubeklipp att manöverskärmen indikerar "Harmonisierung der Chakren" gör att jag tror att det trots allt kan dröja litet tills vi ser boxarna på vårdcentraler.
 
Precis, det är verkligen en bra fråga!
Tror dock detta är , som många i tråden påstår, en metod med för lite evidens och forskning.. bara att ta fram ett nytt läkemedel tar åratal, och en sån här produkt som boxen är skulle nog ta många decennier innan den, eventuellt, skulle klarat alla tester osv osv.
Men ärligt, tror du verkligen på att en låda kan upptäcka ett inflammerat muskelfäste?
 
Menade hen att hästen hade njursvikt? Orsakad av könshormoner?

Den typen av sensationella påståenden bör man kunna backa upp med något mer än att "min magiska låda sa det" om man vill ha någon som helst trovärdighet.
Nix, hon menade inte att hästen hade njursvikt. Däremot att njurarna var belastade av att hästen i fråga kissade onormalt mycket....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 254
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 100
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 637
Senast: LovingLife
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 175
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp