Bukefalos 28 år!

Beställa från annat land

M

martina

Har ni beställt utrustning från utlandet. Man hittar ju gudomligt fina saker på tex amerikanska sidor. Men jag blir lite orolig för det här med betalning och frakt.
Hur gör ni?
 
Jag har inga bra tips, tyvärr.
Men vad det gäller avgifter och dylikt bör du kontakta tullverket. Då får du reda på hur mycket som tillkommer i tull och moms.

Immer
 
Om du betalar direkt så att varorna skickas som "gåva" kan du nog slippa tull och moms.

Från EUland är det moms i landet du köper ifrån och sedan ingen i Sverige. Bankernas avgift att betala till utlandet kan vara ganska hög, men man kanske slipper det om man betalar med kort? Vet inte riktigt.
 
Jag har köpt en sadel från USA, betalade med bankkort. Det tillkom moms, tull och en administrationsavgift.
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 019
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Dagbok Var på begravningsbyrån idag, mådde nästan illa innan men det blev så bra. Haft sån ångest över att pappas bouppteckning inte blivit...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: cewe
·
L
Kläder & Bli fin Har nån här beställt från boohoo.com nångång? Var det bra isåfall? Och hur lång tid tog det? Jag kan inte ens hitta vilket land det är...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: BernT
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 378
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp