Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Har du tittat närmare på Indoctro sonen Sheraton? Lite spännade att kombinera de holländska stammarna som visat så god förvärvning :)
Både Indoctro (9:e plats) och Emilion (21:e plats) är placerade bland top 30 på WBFSH ranking lista för hopphingstar.
Nu kommer han förvisso ha förkortat avelssäsong iår pga tävling, men personligen tycker jag det är spännade med en tävlande hingst på väg uppåt i klasserna! Hörde att han vunnit en klass och placerat sig i en annan nu senast i Laholm.
Lite kul också att han är under samma ryttare som Empire själv :)

 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Det kommer gå att få skickat från schockemolle. Jannike säger att han år jättefin ö ridbar. En avkomma kom 2 å i en loshoppningstavling. Jag skall tä en ordentlig titt på honom. Han år tydligen ädel.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Det där med konditionen tror jag är från sto till sto,mina ston är/har varit tävlingshästar i avel,dom har alltid varit i full kondition,tagit på första inga problem.

Ang Nintender,så är han väl inte GK här än + att han står på fryst för oss här i landet då PS inte skickar TAI hit,går dock utmärkt att få TAI i DK :idea:
Annars kan du få "låna" mina strån ;)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Ja, det kan säkert vara olika från sto till sto. Stationsveterinären som undersökte stoet som har många års erfarenhet av att kolla ston, sa att det var större risk att de ej tar sig om de är i tävlingskondition.

Jag inte börjat så sent med ett sto som man inte vet hur hon är.

Vis av erfarenheten från förra året så vet jag vad det kostar att försöka en hel säsong och ändå inte få dräktigt, och det är inte kul, de pengar man lägger på station/veterinär är bortkastade, och oftast även språnget.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Har du tittat närmare på Indoctro sonen Sheraton? Lite spännade att kombinera de holländska stammarna som visat så god förvärvning :)
Både Indoctro (9:e plats) och Emilion (21:e plats) är placerade bland top 30 på WBFSH ranking lista för hopphingstar.
Nu kommer han förvisso ha förkortat avelssäsong iår pga tävling, men personligen tycker jag det är spännade med en tävlande hingst på väg uppåt i klasserna! Hörde att han vunnit en klass och placerat sig i en annan nu senast i Laholm.
Lite kul också att han är under samma ryttare som Empire själv :)



Emilion går ju inte riktigt att ta på min lilla häst då det blir för nära i stammen då ju Empire är efter den hingsten.
Sheraton ska jag absolut kika på. Det är ju en hel djungel med hingstar.... Ska samla på mig några stycken som jag ska kika närmare på.
Tack för tipset!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Det kommer gå att få skickat från schockemolle. Jannike säger att han år jättefin ö ridbar. En avkomma kom 2 å i en loshoppningstavling. Jag skall tä en ordentlig titt på honom. Han år tydligen ädel.

Ja jag har kikat på filmen flera gånger.... Superfin är han!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Jag förstår tankegångarna.... Men det är så himlans svårt då jag även vill hinna få några klasser på henne innan hon blir mamma. Tror det är bra för henne att få några tävlingar i kroppen som hon får smälta sen.
Några tips?
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Är du medveten om att om ditt sto fölar när hon är 5, fåt hon tävla som 5-åring året efter trots att hon är 6 år. Så egentligen "missar" du inget.

Jag är lite av den skolan att antingen avlar man eller så tävlar man, det brukar ofta bli krångligt med kombinationen. Dessutom är båda sakerna dyra och den ena saken KAN spoliera den andra och tvärtom.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Jag vet.... Men det hade ändå känts lite bättre med några klasser i kroppen på henne då jag av erfarenhet vet att det är bra för unghästar att få smälta nya saker i sin egen takt.
Tror du det är försent att börja betäcka i maj? Hennes stallkompis ska betäckas efter treårstestet.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Hon var 158 cm på treårstestet men ca 162 cm nu.... Växer nog lite till.
Hon fick 7 på typ pga storleken, annars 8 rakt av, 9-9 i löshoppn, 8-8-8 i gångarter.
Jag vill ha en avkomma som är ca 162-166 cm.
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Emilion går ju inte riktigt att ta på min lilla häst då det blir för nära i stammen då ju Empire är efter den hingsten.
Sheraton ska jag absolut kika på. Det är ju en hel djungel med hingstar.... Ska samla på mig några stycken som jag ska kika närmare på.
Tack för tipset!



Jag menade inte att du skulle betäcka med Emilion, utan Indoctrosonen Sheraton isåfall.

Roligt med både Indoctro och Emilion på listan :laugh:

Supergener från båda håll ;)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Jag menade inte att du skulle betäcka med Emilion, utan Indoctrosonen Sheraton isåfall.

Roligt med både Indoctro och Emilion på listan :laugh:

Supergener från båda håll ;)

Jahaaaa..... Du menade så ;) Ja jag är ju lite förvirrad för dagen.....
Han ser fin ut och bra stam också.... En undran bara.... Varför har han inte tävlat högre klasser än?
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

Ja jag har kikat på filmen flera gånger.... Superfin är han!

ja, ta honom!! så är det garanterat köpare som står på rad oim du nu skulle vilja sälja. Han kommer bli poulär internationellt. believe me!! Jag åker kanske ned till Lummen om min häst tävlar där o skall då nogrannt titta in honom. skall se nu förresten om jag kan hitta schockemölles sida så jag kan se vad de tar.

Jag är så sugen på honom oxå!!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja, ta honom!! så är det garanterat köpare som står på rad oim du nu skulle vilja sälja. Han kommer bli poulär internationellt. believe me!! Jag åker kanske ned till Lummen om min häst tävlar där o skall då nogrannt titta in honom. skall se nu förresten om jag kan hitta schockemölles sida så jag kan se vad de tar.

Jag är så sugen på honom oxå!!

Har redan kikat, 800 euro tar han ;)
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

vad fin nintender var på videon!Synd bara ryttaren är så hård i handen.Undrar hur han hoppat med mer eftergift!!!
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

vad fin nintender var på videon!Synd bara ryttaren är så hård i handen.Undrar hur han hoppat med mer eftergift!!!


Mmmmm...... Men enligt källor så ska han komma till Sverige och tävlas med en svensk tjej :banana:
 
Sv: Betäcka VDL Empiresto, vilken hingst??

ja, jannike skall tävla honom o han kommer till Lummen så då blir det premiär! :) Han borde alltså vara lättriden ;). Hon har suttit på honom en gång endast!

Någon som vet när hans son är färdig med 70 dagars?...pågår det en gång om året?
 

Liknande trådar

Avel Jag går i betäckarfunderingar (halvseriöst iaf), då jag har ett nordsvenskt sto med diplom som 3-åring och med idel klass 1-föl och...
Svar
12
· Visningar
2 702
Senast: Jordon
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: AmyPond
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 008
Avel Jag har 2 ston som är bestämt att dom ska betäckas i år. Den ena är ett sto efter Quasimodo Z - Quick Star, hon har inte gjort något vad...
2
Svar
22
· Visningar
3 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp