Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt sto (Elmshorn-Fullblod) var dräktig på 17-dygn-kollen, med Mr Vain. 🥰 Duktig flicka som i vanlig ordning tar sig på första försöket. Ska kollas igen på 45 dygn i början av juli.
Jag har beställd en pappa-kopia dock kvinnlig. Stoet har dock bara lämnat hingstar hittills...

Då får vi hålla tummarna för att det äntligen blir ett sto =D
 
Gloria kollad på 40 dagar idag och allt såg bra ut! Blev lite nervös dock för veterinären (som är liten och tunn, stoet är stort och djupt) fick kolla länge innan hon hittade fostret. Det var träckbollar i vägen långt inne i tarmen, men till slut syntes det med ett litet hjärta som slog. :D
 
Efter mycket velande körde jag igår in min femåring (Luxus - Be My Cheif) och kompisens häst till stationen. Tur att jag inte väntade eller velade längre för min var redo att beställas semin till direkt. Är tre år sedan jag hade föl sist, då med detta stoet mamma, så det ska bli roligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 160
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 035
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
837
Senast: Fibusen
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp