Betäckningar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte dräktig här heller, semineras om i dag. Tredje brunsten, trodde det skulle bli lätt med ett yngre sto men är väl bortskämd med hennes mamma som var så lätt att få dräktig i flera år
 
Kollade Hedwig idag och hon var som väntat inte dräktig med tanke på vätskan. Så nu är hon sköljd ordentligt, baktprov taget, fått livmodersammandragande samt satt på hippotrim. Ska dit på torsdag igen och kolla om vi behöver skölja mer. Hade typ en liter drygt i livmodern.😝
 
Koll på 46 dygn idag och hon är fortfarande dräktig och allt ser bra ut 🥳🥰

20200729_080755.jpg
 
Nej, ingenting. Allt är bra förutom det. Enl vet tog hon sig men resorberade innan 17 dygn. Sen dess har hästen sparat sin gulkropp 😒
Usch en sådan otur. Har du bra förtroende för seminstation och veterinär annars? Avel är ett lotteri, och dyrt kan det bli också.
Hoppas verkligen att hon blir dräktig ❤
 
Kom på en annan fråga, Vaccinera mot abortvirus eller inte? 👀 tror det finns risk att det kommer vara lite hästar som är ute och åker en del.
 
Kom på en annan fråga, Vaccinera mot abortvirus eller inte? 👀 tror det finns risk att det kommer vara lite hästar som är ute och åker en del.
Ja det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?
 
Ja det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?
Det är inte något krav på vaccinering mot abortvirus i mitt bolag i alla fall. Tror inte att de andra bolagen heller har det kravet.
 
Usch en sådan otur. Har du bra förtroende för seminstation och veterinär annars? Avel är ett lotteri, och dyrt kan det bli också.
Hoppas verkligen att hon blir dräktig ❤
Tack! Ja, det känns värdelöst faktiskt. Efter denna hemska vår så ville jag verkligen ha något att se framemot men tyvärr har det gjort att jag hamnat ännu längre ner i träsket.
Jag åker till Huntley så jag känner de väl.
 
Ja det tycker jag är en god idé. Jag gjorde det med mina ponnyston när de var dräktiga, trots inte särskilt dyr betäckning. Du som har försäkring, är det inte ett av villkoren för att få ut på försäkringen- att stoet är vaccinerat mot abortvirus ?
Va inget krav från deras sida ✌️
 
Jag brukar vaccinera mot abortvirus, men känner typ ingen annan som gör det :p var dock glad för det vintern 2018/2019 då det blev en liten abortvirus-epidemi...
 
Ska se till att våran blir vaccinerad mot de då vi har tävlingshästar i stallet som åker en hel del, och nu när de flyttar in en till ny tävlingshäst så är de verkligen läge sen att se till att hon blir vaccinerad. Vi väntar på sista kollen, hade ju räknat fel de är denna Fredag de ska kolla på 30 dygn 🙈 :grin::angel:
 
Kollade Hedwig idag och hon var som väntat inte dräktig med tanke på vätskan. Så nu är hon sköljd ordentligt, baktprov taget, fått livmodersammandragande samt satt på hippotrim. Ska dit på torsdag igen och kolla om vi behöver skölja mer. Hade typ en liter drygt i livmodern.😝
Inte Pärlan heller så dom tog baktprov men inget fel. Nu har hon kommit i brunst o har tydligen jättefina ägg så seminerades igår o ska kollas imorgon. Jag har hoppet uppe än då det kvittar mig med ett sent föl bara det blir ett föl.
Men en fundering jag har till alla er erfarna där ute, jag har tänkt på att om hon inte tar sig denna gång, är det ett alternativ att åka till stationen där hingsten står istället? Är ju inte jättelångt för mig o hon är resvan. Vill ju maxa chanserna till dräktighet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 128
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
9 006
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fibusen
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp