Bett eller hackamore till a-ponny

Eligible

Trådstartare
Jag har en a-ponny hemma som jag letar bett till eller ev. ett hackamore. Är det någon som har tips på vart man kan hitta detta? Alla bett som jag hittat i stl 8,5 är alldeles för tjocka så han springer bara och gapar och tycker att det är väldigt obehagligt (vilket är helt förståeligt - vem vill ha en gigantisk metallbit i munnen?). Just nu rids han i grimma i brist på annat...

Sv: Bett eller hackamore till a-ponny

Finns det inte bridongbett i den storleken? De är ju rätt tunna?
Eller kanske ett rakt tränsbett? Jag köpte ett sånt till min lilla ponny, hittade inget som var exakt i storleken men med ett par bettskivor blev det perfekt. Med ett rakt bett så gör det ju mindre om det är en smula för långt än om det är ett delat bett :)

Tack för ditt svar!
Han har ett rakt bett som jag testat på honom, men problemet är tjockleken på bettet. Ah, bridongbett var en bra idé. Det ska jag kolla upp!

Det är ett globus som jag har till min lilla, ett rakt. Det är då verkligen inte tjockt alls.
Såna finns att köpa i princip överallt :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 219
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 289
Senast: Bri
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 034
Senast: Juli0a
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i... 2 3
Svar
49
· Visningar
9 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka