Bil som kan dra två hästar

Re: Kolla på Subaru!

Vart köper man den boken?

Gjorde du uppkörningen med egen bil och släp också? Vad är det för regler för släpet? Det måste vara ett täckt släp va, så att man inte ser bakåt?

/A
 
Re: Kolla på Subaru!

www.str.se kanske? det var inte jag som beställde, det var sambon :o

Ja täckt släp, lastat med halva lastvikten, rätt lastsäkrat.

körde i egen bil och lånade ett släp av en i stallet!
men enklast är nog att köra upp för bilskola, för det var ett helvete innnan vi hittade något att lasta i släpet. blev en vattentank med 300 liter vatten, plus torvbalar som förstängningar. sedan måste man kunna surra fast den oxå :crazy:
 
Tips: Ang Volvo och andra bilar.....

Något att tänka på är också hur mycket dragkroken är godkänd för. Jag vet att när det gäller Volvo så får man i regel dra 1500kg, men om man (iaf på vissa modeller) har förstärkt dragkroksinfästning så får man dra 1600kg. Förutsatt att man har rätt bokstäver på kortet osv.

Det är ju det här med 'svagaste länken' så kolla att själva dragkroken är godkänd för de vikter ni tänker dra.
 
Re: Tips: Ang Volvo och andra bilar.....

Det står ju i reg-beviset vad man får dra. Dom kollar ju dragkroken när man reg-besiktigar.
 
Re: Tips: Ang Volvo och andra bilar.....

man får inte dra mer än vad bilen får dra.
intressant med min bil som enligt pappret får dra 1870 kg men plåten på kroken säger 1840 kg :crazy: nu kommer jag inte dra så mycket med den eftersom jag bara har en häst.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 916
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 271
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag vrider och vänder på mina tankar om bilar :D Vad finns det för bilar som är pigga, snygga och får dra cirka 1 500 kilo? Sisådär 140...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 603
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 125
Senast: lillkillen
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp