Bilbarnstol

Sv: Bilbarnstol

Om du bor i Stockholm så finns det en barnsäkerhetsbutik som säljer bilstolar, som är mer pålästa än många andra affärer.
Det är lite olika vilken stol som passar bäst i vilken bil.

Vändbara brukar inte vara tillräckligt bra framåt, så jag skulle köpt en som är gjord bara för bakåtvänt, det är bäst om de sitter bakåt tills de är minst 4 år iaf.

Jag var där igår och köpte min stol :bump: De var super!
 
Sv: Bilbarnstol

För några år sedan så fick jag se på två olika, en var okrockad och en krockad och jag såg ingen skillnad. Därför litar jag inte på begagnade :grin:
 
Sv: Bilbarnstol

Vi har två stolar. En Besafe IZi kid, den är superbra!! Men dyr. Sen har jag en Akta Cosmic, men den är jag inte nöjd med. Den sitter inte fast alls jämfört med Besafen. Hur man än drar fast den så ruckas den loss så man får kolla den ofta. Besafen sitter som en smäck och den flyttas inte. Dom är ungefär lika tunga och stora. Det skiljde ganska mycket på priset, och i detta fall så var det värt dom extrapengarna för att få en Besafe.

Snart ska Max gå över till nästa storlek och då är det Cosmicen som får stryka på foten snabbast, den andra är fortfarande rymlig. Och det blir nog bara Besafe hädanefter.
 
Sv: Bilbarnstol

Jag var inställd på en BeSafe izi kids men den funkade inte i vår bil! Jag köpte en acta graco, den var jättebra med isofixfästen och gick liksom inte att 'installera' fel. Den gick att tippa i olika lägen så man kunde ha den från nyfödd :) (iofs inte aktuellt för oss, Snorpan är 7 månader). Var jättebra för små bilar, och vi har ju en liten bil just nu ;)

De var väldigt bra i butiken, när vi sa vad vi hade för bil visste han genast vilka som passade och inte!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 518
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Precis som med barnvagnar så känner jag att det är rena djungeln gällande bilbarnstolar, så tänkte att vi kunde ha en tråd för detta...
2
Svar
36
· Visningar
4 003
Senast: Amha
·
Småbarn Jag tänkte försöka få tag på en ny bilbarnstol när jag är på semester i Sverige i sommar. Dock ska vi flyga upp , så vi kan inte testa...
2
Svar
31
· Visningar
1 949
Senast: MaRomer
·
Småbarn Hej! Jag ska snart åka till Sverige på lite semester och tänkte jag skulle köpa en bilbarnstol där, eftersom det endast finns...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp