Bilddagboken - nu får ni förklara för mej!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 4 485
E

eiwo

Ser hela tiden folk på bdb som har fetstilad/kursiv text, större än vanligt och alla möjliga saker :p Så, kan någon vara snäll och berätta för mej hur man lyckas med det? :D

Sv: Bilddagboken - nu får ni förklara för mej!

HTML - är koder du kan använda för att bestämma hur en hemsida eller text på hemsida ska se ut. Är det HTML så är <b>= tjock</b> och <i>=kursiv</i>. :)

Tack båda två, jag fattar :D Haha! Och jag som håller på att lära mej webbdesign, och kan inte ens sånthär :o:angel:

Några enkla som jag kommer på just nu <i>kursiv text</i> <b>fet text</b> <u>understruken text</u> <font size="valfri siffra">du skriver i valfri siffra för att ändra storleken på texten</font> t ex <font size="6">Hej jag är en gris och jag kommer inte på något annat att skriva här för jag är jättetrött och ska sova!</font> :)

kl

kan någon förklara hur man kopierar bildtext på bdb? det går ju inte att högerklicka när man markerat..

Tryck ctrl z när du har markerat texten.

ctrl z är kopiera

ctrl x klipp ut

ctrl c klistra in

Nu kanske det är annorlunda, men i vanliga fall är ctrl-c kopiera och ctrl-v klistra in.

Nu kanske det är annorlunda, men i vanliga fall är ctrl-c kopiera och ctrl-v klistra in.

Jäklar ja, ctrl z är ju ångra... :rofl: var övertrött igår... :angel:

Alltså,

ctrl c - kopiera
ctrl v - klistra in
ctrl x - klipp ut
ctrl z - ångra

:idea:

Alternativt:

ctrl+ins - kopiera
shift+del - klipp ut
shift+ins - klistra in

Hur hittar man till bilddagboken då??

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 542
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
24 279
Senast: Görel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 436
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Vi som letar häst II