Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttfjärt :love:

10748110_731654010238308_1247517270_n.jpg


Göte insåg till slut att fönsterbädden inte var så pjåkig ändå, så nu kanske han kan sluta trängas med ljusstaken :p

10818067_728653710562945_1425882214_n.jpg
 
@gul_zebra Oj, håller den suget på fönstret bra? Blir nyfiken då jag inte skulle våga ens prova hänga på den för att se om den håller för en katts vikt :p
 
@Asko Ja den håller finfint! En propp lossnade idag när lillfjärt var där och grejade, han drog väl i en flik på den. Men annars har den suttit hur bra som helst hela tiden, även med båda två på, totalt 6-7 kg. 10 kg ska den klara av. Det som inte syns så tydligt är väl dock att det går snören uppåt till ytterligare två sugproppar, totalt är det fyra sugproppar av industrityp :)
 
@Asko Nä tror jag inte, blir det det så är det väl bara att tvätta bort. Har aldrig varit med om att sugproppar gjort bestående märken :p

Oh indeed! ^^
 
Här kommer en liten bildbomb på min blivande lilla tjej som jag får hem om en dryg vecka. En liten Doris! Jag längtar efter henne så, och jag tror att både Sally och Alice här hemma längtar också. Sally efter leksällskap och Alice efter leksällskap till Sally, så att hon slipper :).

Bilderna är från uppfödaren och hon är 10 veckor på bilderna. Hon blir 12 veckor på söndag och vi hämtar henne på Lucia :).







 
Haha, ja! Hon ser nog fram emot att bossa hos sina nya tjänare. Jag har ju inte träffat henne, men uppfödaren säger att hon är jättegosig och jättebusig :love:

O_o.png

Du menar att uppfödaren låter dig köpa kisse utan att träffa dig innan?? Och du menar att du vågar köpa katt utan att träffa den innan?
Djärvt i så fall. ;)
 
O_o.png

Du menar att uppfödaren låter dig köpa kisse utan att träffa dig innan?? Och du menar att du vågar köpa katt utan att träffa den innan?
Djärvt i så fall. ;)
Kan verka djärvt, men ja. Det är väldigt vanligt gällande avelskatter mellan olika uppfödare. Där importerar man ju katter stup i kvarten och då funkar det inte att åka och hälsa på innan man ska hämta katten :).

Jag har följt uppfödaren och gillat hennes katter väldigt länge. Hon har väldigt bra rykte och vi har haft mycket kontakt. Hon har varit väldigt noga med att höra hur jag är och vilka värderingar jag har när det gäller katter och uppfödning, eftersom det är en katt till avel. Hon har exporterat och sålt mycket katter så för henne är situationen inte onormal på något sett. Sen har jag fått bilder under hela Doris uppväxt på hur hon utvecklats och uppfödaren har varit väldigt öppen med Doris svagheter. Nu är hon ju tingad men jag har full rätt att ångra mig när jag kommer dit om någonting inte känns helt bra. Då är det bara tingningsavgiften som är förbrukad.

Uppfödaren frågade om jag ville ha Doris levererad då hon hade en bekant som skulle åka förbi mig, men jag vill själv komma dit och träffa både uppfödaren och hennes katter i deras hemmiljö. Det känns tryggast för mig. Nu tror jag inte att det kommer vara några oklarheter när jag kommer dit, men jag vill veta var min katt kommer ifrån. Jag bor 33 mil ifrån uppfödaren. Jag fick gärna hälsa på innan och jag funderade på det, men det passade inte tidsmässigt och jag tyckte bilderna på henne och samtalen med uppfödaren var tillräckligt :).
 
th_blackcat-02.gif

Ser riktigt ut som en drottning @Marty den där kommer du att få problem med :D:love:
Haha, och det ser jag såååå fram emot. Sally behöver nog också en liten tuffing här hemma. Sedan Kitty flyttade (och hon var en RIKTIG tuffing) så har inte Sally riktigt haft någon att leka med. Alice gillar inte hårda tag. Lekproceduren brukar se ut såhär:
Alice försöker få igång Sally.
Sally är inte sen med att hänga på.
De springer fram och tillbaka i lägenheten 2-3 ggr.
Sally hoppar på Alice och börjar brottas.
Alice tycker inte det är roligt längre och börjar fräsa och leken är förstörd...

Alice har inte förstått det här "ger man sig in i leken får man leken tåla". Jag hoppas en lillasyrra med lite klös i är lite roligare för Sally :) :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 076
Senast: skiesabove
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
64 65 66
Svar
1 317
· Visningar
51 525
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 761
Senast: Modest
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp