Billig pälsglans...

pinky

Trådstartare
Börjes har pälsglans från Emin, kostar 67,50 för en liter.

Är den bra?
Vill gärna veta innan jag köper, det är inte så billigt om den ändå inte funkar... :smirk:

Jag har tidigare använt Foxfire, Hydrophane och nåt i brun dunk som skulle späs ut ( :confused:), hur är den jämfört med dem?
 
Jag använder bara pälsglans nån gång ibland, och då bara i svansen, men jag tycker Foxfire (orange flaska) är den helt klart bästa!



/Jossan
 
kan bara tänka på det jag läste i expressen igår, om stjärnor, bland annat hon som e med i sex and the city brukade använda pälsglans i sitt eget hår, för att det skulle glänsa mera :smirk:

någon som har testat? ;) :p :D
 
jag använder super shine... tror jag den heter... har haft den i 2 år... är superdryg... men kostar lite mer...
 
Har provat Emins,köpt från Börjes. Kan ju säga att det var den dåligaste pälsglans jag köpt, svansen kändes alldeles kladdig efteråt :mad: Jag tömde ut den och köpte hederliga foxfire istället
 
Den suger hårt! :mad: Tänkte att jag skulle vara lite ekonomisk för några månader sedan och köpte billigare glansmedel, först från Eclipse och sedan från Emin och det var de sämsta jag någonsin provat! Föredrar Mane & Tale Conditioner från Canter men Foxfire fungerar också riktigt bra!
 
Jag har köpt den en gång och den är totalt värdelös. Svansen blir bara kladdig och äcklig och blir inte ett dugg lättare att borsta ur :(
 
Tack för alla svar!! :bow:

Jag tror att jag lägger några kronor till på en bättre variant... :smirk:
 
foxfire e den bästa som e "billig" lr vad man ska säga...

Fick en jättebra från verdus,men när jag såg prislappen så var den definitivt inte värd alla de pengarna..
 
Jag tycker att Super Sheen från Veredus är underbar och värd alla pengar. :) :love:
 
Gör det enkelt istället - och inte fasen är det lika dyrt heller ;).
Jag har en pålle som är fullständigt helkär i de där lerpölarna, vilket resulterar i grå man och svans (snyggt på en fux :crazy:) varje dag. Det går åt myyycket pälsglans....tills fodervärden till min andra häst tipsade om att blanda balsam och vatten istället.
Ha - tio gånger bättre än det man köper! :bow:
 
Foxfire är helt klart den bästa sorten ;)...jag betalar 98kr för en flaska (vet dock inte hur mycket som är i,men skulle chansa på 1liter) :bump:
 
Köp INTE Emins pälsglans, den är värdelös!

Lägg till lite pengar och köp Foxfire, den är i särklass bäst!

Immer
 
kan bara tänka på det jag läste i expressen igår, om stjärnor, bland annat hon som e med i sex and the city brukade använda pälsglans i sitt eget hår, för att det skulle glänsa mera :smirk:

någon som har testat? ;) :p :D

Japp! funkade så där. Mitt vanliga är bättre men så mycket dyrare! Den största nackdelen med häsens var lukten :crazy:
 
emins är värdelöst! köpte en liter för att prova och den är helt verkningslös! Foxfire är min absoluta favorit!
 
Tycker inte Emins är bra. Använder Foxfire till vardags och på utställningar har jag en westernspray som glänser som attans! Men den är dyr.
 
Emins pälsglans är väldigt billig - men det är just vad det låter : PÄLSGLANS! Sprutar du på man och svans klibbar den ihop allt till en enda röra istället för att reda ut, men att spruta på resten av kroppen ger en fin lyster.

Köp hellre Fox Spray från Börjes, den är kanon till trassliga manar och svansar, och en av de bästa på marknaden.
 
Var kan man köpa westernsprayet? Och hur blandar man till sin egen pälsglans?
 
En kompis till mig som också har shetland tipsade mig. Dom är ganska svåra att få tag på. Det beror väl på vart man bor. Jag köper från en liten hästaffär som fixar hem det till mig. Kolla på westernaffärer, dom brukar ha liknande sprayer.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 037
Senast: Smurfoff
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 506
Senast: Guldaskig
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp