Bukefalos 28 år!

Binda elpris eller ej?

Jag är SÅ nöjd att jag redan i höstas tecknade nytt då vårt tidigare (37 öre/kwh) gick ut sista januari iår och jag fattade ju att det inte var smart att invänta. Band då på 60 öre i 3 år. Ville egentligen inte binda på så lång tid, men det är jag ju väldigt glad för nu.. Elområde 3 och typ 40 000 kwh/år. Nu har vi bergvärme sen en månad tillbaka så det borde ju också bli mindre framöver..
Jag har ett förslag - du säljer din insparade el till mig för sådär 80-90 öre per kWh? Win-win-win?
 
Jag var så arg på mig själv som band på 137 öre (inkl. allt utom fasta kostander) på 3 år. Nu känner jag en otrolig lättnad då jag har en mindre gård och gör av med 14-15000 per år. Jag skulle aldrig ha råd med dubbla eller tredubbla. Bor i zon 4.

Det känns dock mindre kul att bensinräkning (till och från jobb, handlar när jag passerar och låter bilen stå lediga dagar) och el under vintern lär ligga på knappt 10 000 kr tillsammans.
 
Jag var så arg på mig själv som band på 137 öre (inkl. allt utom fasta kostander) på 3 år. Nu känner jag en otrolig lättnad då jag har en mindre gård och gör av med 14-15000 per år. Jag skulle aldrig ha råd med dubbla eller tredubbla. Bor i zon 4.

Det känns dock mindre kul att bensinräkning (till och från jobb, handlar när jag passerar och låter bilen stå lediga dagar) och el under vintern lär ligga på knappt 10 000 kr tillsammans.
På ämnet bränsle
Så hoppas jag verkligen man ser över reseavdragen nu, så de som verkligen behöver bilen för att ta sej till arbetet kan få kompensation för bränslepriserna.
För oss blir det som dej, bränsle och el kommer upp över tiotusen trots att vi snålar 🙄
 
På ämnet bränsle
Så hoppas jag verkligen man ser över reseavdragen nu, så de som verkligen behöver bilen för att ta sej till arbetet kan få kompensation för bränslepriserna.
För oss blir det som dej, bränsle och el kommer upp över tiotusen trots att vi snålar 🙄
Det är ett måste som jag ser det men det är sällan jag och de som bestämmer är överens. :D

Tyvärr kommer de pengarna lite för sent, jag skulle helst se att de både sänker bensin/diesel-kostnaden till under 20 kr/ litern och höger avdraget. Det suger att betala så stor del av lönen till dessa två poster!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 792
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 111
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 969
Senast: lundsbo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 655
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp