Bukefalos 28 år!

Bli av med fd foderhäst!!

Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Just därför att sådana här situationer kan uppstå.
Har man inte tid för sina djur ska man egentligen inga ha, då är det lika bra att sälja, särskilt om man har dåligt med pengar så man kan betala tillbaka sina skulder.
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Men du vet ju inte bakrunden till det som har hänt här.
Ägaren ska inte ha djur och verkligen inte något annat heller...
Men varför klagar du på Russin8 att hon är elak mot ägaren?
Ägaren hade chansen men försvan snabbt då hon inte hörde av sig.
Hör man inte av sig på 6 månader så får man skylla sig själv...
Och föresten... 100:- om dagen? Är det mycket?
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Jag tycker detta säjer mer om dej än om mej.

Nej det gör det inte, jag menar just som jag skriver för med din syn på det här är jag glad att ingen behöver utsättas för dig som ägare till foderhäst eller fodervärd....

Russin8
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Det kan jag iaf lova att det ska alla slippa, mina hästar bor hos mej. Skulle vilja att hästäharen gav sin syn på saken. Detta är ju bara din version och jag skulle kunna dra åtminstone 10 foderhästhistorier som är lika absurda som den här.
men det var väl det du skrev i första inlägget, ta aldrig en häst på foder och låna aldrig ut en häst på foder.
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Nej det har du rätt i, det skulle vara ytterst intressant att få ett inlägg av hästägaren också.
Egentligen vore det väl bättre att koppla in en jurist isf att skriva här på Buke där dessutom bara en av parterna har fått chansen att uttala sig i frågan.
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Nej det har du rätt i, det skulle vara ytterst intressant att få ett inlägg av hästägaren också.
Egentligen vore det väl bättre att koppla in en jurist isf att skriva här på Buke där dessutom bara en av parterna har fått chansen att uttala sig i frågan.

Skulle gärna be henne göra det men hon går inte att få tag i:confused: :smirk: Och det finns inget som hindrar henne från att uttala sig...

Sen att kronofogden går på min linje säger väl en hel del. Men dom är väl partiska dom med??
 
Senast ändrad:
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Nu är det så att en jurist har givetvist frågats. Denna har rekommenderat att ta det via fogden då det enligt h*n inte är några konstigheter.
Den här hästägaren är en sådan person som gärna överlåter sina djurproblem på andra har det visat sig. Om Russin8 vetat vad hon vet idag om hästägaren så hade hon inte tagit ponnyn på foder.
Så nu har Russin8 fått gått den hårda skolan om att inte ta foderhäst.
Men lik förbaskat står hon med en ponny som hon inte vill ha.
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Kom på en sak. Du svarade aldrig på det ZanMiguel skrev. Det att ägaren inte hört av sig på 6 månader, det visar ju hur mycket hon bryr sig om hästen. Och om du tycker att 100kr/dygn för full skötsel inkl skoning och foder är en oskälig summa?

Russin8
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Hej.
Jag har köpt ett färdigt kontrakt på fodervärdsavtal och i det står att om hästen inte är A1försäkrad så upphör kontraktet gälla och hästen åker hem til ägaren.

Det tycker jag är jättebra...
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Ja det är bra. Men om inte man får kontakt med fodervärden eller denne inte ville hämta eller man inte vet var man kan lämna hästen så blir det problem. Det kontraktet som du köpt kan ställa till det här som Russin8 råkat ut för.
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Hej.
Jag har köpt ett färdigt kontrakt på fodervärdsavtal och i det står att om hästen inte är A1försäkrad så upphör kontraktet gälla och hästen åker hem til ägaren.

Det tycker jag är jättebra...

Har ett sådant kontrakt på hästen, men det hjälper inte när ägaren inte går att få tag på! Det är just det som jag vill varna för. Man tror att man är skyddad bara för att man har kontrakt. Men tyvärr är man inte det. Jag kan inte bli av med hästen, ägaren har inget stall, och jag är skyldig enligt lag att ta hand om henne...

Så se till att ägaren har ett stall, så det finns någonstans att lämna tillbaka hästen till.

MVH Russin8
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Skickar över lite pepp till russin8:crazy: .

Eftersom jag har dåliga erfarenheter av fodervärd av samma kaliber som foderhästens ägare så rekomenderar jag folk att prata med djurskyddet innan man lånar eller lånar ut hästar.

Min ponnys fodervärd hade ju allvarliga brister i sin djurhållning och med tiden visade det sig att alla hästar i stallet inte var värda sitt foder...
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Skickar över lite pepp till russin8:crazy: .

Eftersom jag har dåliga erfarenheter av fodervärd av samma kaliber som foderhästens ägare så rekomenderar jag folk att prata med djurskyddet innan man lånar eller lånar ut hästar.

Min ponnys fodervärd hade ju allvarliga brister i sin djurhållning och med tiden visade det sig att alla hästar i stallet inte var värda sitt foder...

Tackar för det:bow:
Nästa gång jag (om jag någonsin tar foderhäst igen) kommer jag att kolla med fogden, djurskyddet och även skriva in i kontraktet att om ägaren inte tar tillbaka hästen efter korrekt uppsagt kontrakt så skall hästen tillfalla fodervärden. Och kan jag inte hitta en ägare som skriver på det så kommer jag inte ta hästen... Tyvärr är det sådana här ägare som gör att man blir tveksam till foderhäst, som annars är ett bra sätt att kunna ha häst.

Det finns ju många ägare som vill kunna låna ut sina hästar av olika anledningar. Men inte vill sälja. Då är ju foder ett bra alternativ. Så det är synd att det måste finnas röt ägg överallt.

Jag har även en shettis på foder, och hennes ägare är helt underbar. Inga problem:)

MVH Russin8
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Nej det har du rätt i, det skulle vara ytterst intressant att få ett inlägg av hästägaren också.
Egentligen vore det väl bättre att koppla in en jurist isf att skriva här på Buke där dessutom bara en av parterna har fått chansen att uttala sig i frågan.

Värst vad du verkar tycka synd om den osynlige ägaren...En bekant eller??
 
Sv: Bli av med fd foderhäst!!

Äh, nonchalera Ecila. Hon gör bara bort sig :smirk:
Låt henne sitta här och prata för sig själv :angel:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: Diabetikern
·
Ekonomi & Juridik Behöver verkligen era tips och erfarenheter gällande detta ärende. Min vän lånade ut sin häst sep 16 - sep 17. Jag och min vän har...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Pudlan
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: Gnist
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett minst sagt svårt problem. Jag blev medryttare på en häst i ett trevligt stall och allt var frid och fröjd. Jag betalade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 074
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp