Börjes Tingsryd

Sv: Börjes Tingsryd

Det blir en heldag imorgo! Först kör vi upp till Börjes och shoppar loss där. Sen blir det fika innan vi kör ner till Höör och går in på Teba för att handla ännu mer fast då till hunden. Sen blir det att köra in om Etan på betet eftersom det ligger på vägen hem sen.

Det blir nog en härlig dag tror jag! Ser fram emot att komma bort från stan också lite :).
 
Sv: Börjes Tingsryd

Nu e jag hemma igen! Vilken dag! Vi körde upp och när vi kom fram började vi med att fika . Sen styrde vi vår kos mot hästaffären. Där inne var vi som små barn. Rusade omkring från den ena hyllan till den andra. Där var massor med saker!

Den bomlösa sadeln som jag åkte upp mest för fanns inne och jag provsatt en i min storlek och den kändes toppen. Så det blev köp!

Sen köpte jag en massa annat ;).

På vägen hem körde vi in om Höör och Teba och där handlade jag ett långt svart läderkoppel och ett sånt där farligt nithalsband till Jason. Det blev lite godis och en dummy i plast också.

Det sista vi gjorde innan vi körde hem sen var att hälsa på Etan. Han var på ett strålande humör idag. Saknar honom så mycket nu, han var så kelen idag mitt lilla hjärta.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Vad kul, vad blev notan på?

SKÖNT att Etan var på bra humör idag, men jag vill se bilder!!
 
Sv: Börjes Tingsryd

Notan slutade på 3800:- inne på Börjes och sen handlade jag för 700 till Jason :D.

Jag ska skicka över länkarna till bilderna på Etan o hans polare med en gång.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Aha, inte så farligt!
JA, gör det!
 
Sv: Börjes Tingsryd

Kul att du hittade lite saker då! jag är ju som sagt där rätt ofta :angel: senast igår *hehe stammis*
vet inte hur stor man ska säga att affären är, men nog tkr jag den är rätt stor. de får ju plats med alla saker från katalogen plus en massa annat! sen finns ju stallbacken oxå (o övriga börjes-affärer).
jag handlar väl inte så mkt av de billigaste sakerna, utan köper gärna märkessaker där, för det är generellt sett mkt billigare än på andra ställen. sen blir det ju alla förbrukningsvaror oxå förstås o foder o sånt där.

Till Gbg tror jag det är rätt exakt 30 mil, eller 28 typ. Vi åker ju dit till scandinavium, så då får väl du komma hit till börjes :D kanske ullared i samma veva?

tror iaf inte att jag skulle bli besviken om jag åkte typ 30 mil till börjes för att handla, men det är svårt att säga. beror ju helt på vad man är ute efter för saker! sen är det väl alltid bra om man kan planera in några fler stopp på vägen.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag hoppas bara att sadeln passar honom nu. Är lite orolig för att den är för stor för honom på nått sätt. Eller att den klämmer vid manken. Smart som jag är så köper jag den när hästen är på bete också så det är inte lönt att prova den på honom nu iheller.

Jag provsatt en 15" och 17". Med min bak fick det bli 17". Kan man på nått sätt mäta eller se om sadeln kommer passa eller inte? Jag är helt ny på det här med bomlösa sadlar.
 
Sv: Börjes Tingsryd

Piggis_83 och andra med koll på läget: Vad finns det mer för senskydd på Börjes än de som finns i katalogen (alltså andra än Eskadrons vanliga samt Flexi-soft, Catago Pro, deras egna läderskydd samt billiga neoprene)? Är intresserad av Eskadrons cross-country eller eventuellt andra skydd beroende på vad som finns...
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag hade ändå tänkt beställa från börjes, men frakten plus förturspaket (vem orkar vänta??) blir ju nästan 200 kr och det är ju en stor del av bensinpengarna. Dessutom blir det årets semestertripp :D
Hinderskållorna för trä-hinderstöd kostar bara halva priset gentemot vad det kostar i affären här hemma, och nya sadelöverdrag vill jag ha och så allmänt lite pyssel och knalla runt och kika... Känna och klämma och så :D
 
Sv: Börjes Tingsryd

Jag har sett Cross-countryskydden där för ett tag sen.. men ring och hör annars!
 
Sv: Börjes Tingsryd

ja cross country skydd har de iaf haft. sen har dom veredus (både vanliga o dom med läderinsida), men de har kanske inte både i svart o brunt o inget "jättelager" hemma. men å andra sidan tror jag mest de är de billigare skydden som säljs.
bäst är om du ringer o hör innan du åker, för det kan va utplockat/slutsålt o dom kanske inte hunnit få in nya skydd.
jag kan kolla på skydden nästa gång jag ska dit om jag kommer ihåg (mitt minne e inte alltid det bästa :angel: )
 
Sv: Börjes Tingsryd

*kl*

Jag uppar en gammal tråd med frågan om Börjes brukar ha fler bett i butiken, än de som finns i katalogen?
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 880
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 349
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 019
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp