Bojkotta varor

Beställt det mesta från Tyskland, blir inte tull inom EU.
Har inte beställt det allra billigaste utan det har varit äkta grejer till lägre priser än i Sverige :)

Finns ju vissa som beställt på tyska ebay, men som åker på tull ändå, då säljaren köper in från Kina och skickar direkt därifrån. Men bra, då ska jag kolla vidare!
 
Men vad dumt! Borde inte spela roll om man får hem eller hämtar på utlämningsställe. Konstig regel 👎
Det är väl ingen regel egentligen utan fullt normala leveransalternativ. Apoteket har helt enkelt inte samma alternativ som tex Apotea som vore perfekt att beställa från med Early bird, om det inte vore för just Klarna.
 
Det är väl ingen regel egentligen utan fullt normala leveransalternativ. Apoteket har helt enkelt inte samma alternativ som tex Apotea som vore perfekt att beställa från med Early bird, om det inte vore för just Klarna.
Jag beställer från apoteket och får grejerna i brevlådan. Kan välja 14 dagars faktura som inte är klarna. Men kanske missförstår?
 
:eek::eek:
/brevbäraren i ett område där annat än brevinkast är en ovanlig lyx...
Alltså i dörren? Inte boxar i porten? På ett ställe jag bodde för ganska många år sedan byttes det ut för att brevbärarna inte skulle behöva springa runt till varenda dörr i hela porten så trodde det i princip var borta nu.
 
Alltså i dörren? Inte boxar i porten? På ett ställe jag bodde för ganska många år sedan byttes det ut för att brevbärarna inte skulle behöva springa runt till varenda dörr i hela porten så trodde det i princip var borta nu.
Precis, i dörren. När det byggs nytt så måste det finnas postfack (boxar precis vid porten), men det är inte så många av de gamla husen som det har bytts på. Trappspring är fortfarande vardag. På en av de längsta portrundorna så roade jag mig en gång med att räkna hur många trappor det blev under den dagen, kom upp i ca 400 (ja, trappor, inte trappsteg). Som tur är kör jag inte den rundan längre :cautious:
 
Precis, i dörren. När det byggs nytt så måste det finnas postfack (boxar precis vid porten), men det är inte så många av de gamla husen som det har bytts på. Trappspring är fortfarande vardag. På en av de längsta portrundorna så roade jag mig en gång med att räkna hur många trappor det blev under den dagen, kom upp i ca 400 (ja, trappor, inte trappsteg). Som tur är kör jag inte den rundan längre :cautious:
Fy vad drygt. Jag delade ut tidningar för längesen och mestadels var det på landet men hade några 2-3 våningshus i en liten by och det tog ju så jävla lång tid med trappspringandet. Tyckte det var jobbigt att ens behöva kliva ur bilen 😅.
 
Fy vad drygt. Jag delade ut tidningar för längesen och mestadels var det på landet men hade några 2-3 våningshus i en liten by och det tog ju så jävla lång tid med trappspringandet. Tyckte det var jobbigt att ens behöva kliva ur bilen 😅.
Haha! Ja, jag kör som tur är villarunda varannan dag och portrunda varannan dag, och jag har väldigt få springportar på mina portrundor, de flesta har åtminstone hiss så att jag bara behöver springa nerför. Eller ja, springa och springa... Jag går. Vägrar slita ut knäna på trappspring.
 
Precis, i dörren. När det byggs nytt så måste det finnas postfack (boxar precis vid porten), men det är inte så många av de gamla husen som det har bytts på. Trappspring är fortfarande vardag. På en av de längsta portrundorna så roade jag mig en gång med att räkna hur många trappor det blev under den dagen, kom upp i ca 400 (ja, trappor, inte trappsteg). Som tur är kör jag inte den rundan längre :cautious:
Herregud! Jag som tyckte så synd om mig själv när hissen här renoverades så vi var utan hiss några veckor. Brevbäraren lär ha det värre :cautious:
 
Det är väl ingen regel egentligen utan fullt normala leveransalternativ. Apoteket har helt enkelt inte samma alternativ som tex Apotea som vore perfekt att beställa från med Early bird, om det inte vore för just Klarna.

Early bird har jag ingen aning om vad det är. Men apoteket har ju hemleverans, det var det jag trodde du menade.
 
Det är tidningsbud som tar med på sina rundor. Får det inte plats i inkastet så hängs det på ytterdörren. Jättesmidigt :)

Har också fått det några gånger. Kommer tidigt och inte som PostNord som kommer vid 15-tiden. Och snart bara varannan dag. Har funkat bra. Trots att de aldrig någonsin lagt en tidning i lådan.
 
Har använt EarlyBird en gång och gör det inte igen. Hade beställt böcker från Adlibris, de var enligt företagen levererade. Men inga böcker dök upp hos mig.
Min slutsats är att någon granne har tagit mitt paket när det var utanför min dörr. Bannade mig själv lite för att jag använde en sån osäker leverensmetod när jag bor i ett trapphus med så många som går förbi min dörr.
EarlyBird är säkert jättebra om man bor ensligt eller så att man känner grannarna väl.
 
Har använt EarlyBird en gång och gör det inte igen. Hade beställt böcker från Adlibris, de var enligt företagen levererade. Men inga böcker dök upp hos mig.
Min slutsats är att någon granne har tagit mitt paket när det var utanför min dörr. Bannade mig själv lite för att jag använde en sån osäker leverensmetod när jag bor i ett trapphus med så många som går förbi min dörr.
EarlyBird är säkert jättebra om man bor ensligt eller så att man känner grannarna väl.
Ja bor man med såna grannar så blir det såklart inte bra. Själv bor jag högst upp med bara en granne vägg i vägg, så det är inte en massa spring utan man får ha grejerna ifred :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 875
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 413
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 976
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 558
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp