Bokrekommendationer till hästtjej

En 11-åring är väl lätt mogen för Svarta hingsten? Jag vill minnas att de var ganska lättlästa, jag läste dem (sträckläste!) i 10-årsåldern. Dock är de ju inte precis nyutgivna - serien skrevs mellan 1941 och 1971 (med någon enstaka, fristående bok efter det) och gavs ut något år senare på svenska. Jag läste dem i början på 80-talet.
Inte helt givet, det var därför jag ställde det som en fråga. Jag läste också dom i 10-årsåldern, men det är väldigt olika på barn i den åldern. Jag var en bokmal (är det än), min bästis var det inte.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 946
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 149
Senast: Robina
·
Äldre Apropå Britta och Silver tråden vilka andra hästböcker älskade ni? Jag tyckte om Nan Ingers böcker om Piglet och Dunet, Att vara flicka...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
23 233
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp