boots från hööks

L

lill_flesky

tänkte köpa ett par boots att ha på pållan i vinter så att hon inte trampar sig med broddarna. Eftersom hon bara ska ha dem i hagen så vill jag inte lägga ut alltför mycket pengar på dem.
Först funderade på jag sådanna neopren-boots från typ event men kom att tänka på att det antagligen fastnar en massa snö i dem.
Vill helst inte ha helt i gummi heller, så jag kollade lite på dom i höökskatalogen, ni vet dom där bruna för 129:-. Inte så fina, men dom ser ut att kunna sitt bra utan att åka runt och så. Och så lär det inte fastna ngn snö i dem? Eller vad tror ni? Någon som har ett par som kan ge utlåtande?
Har ni några boots som ni kan rekomendera?
 
Sv: boots från hööks

jag hade de svarta neoprenbootsen förra vintern.. det funkade kanoon men visst fastnade det snö...
nackdelen var att min häst trampade sönder dem ganska fort.. (puuh va skönt att det inte var hovarna som gick sönder). ska testa med gummi bootsen nu så fort brodden kommer på!
 
Sv: boots från hööks

lill_flesky skrev:
tänkte köpa ett par boots att ha på pållan i vinter så att hon inte trampar sig med broddarna. Eftersom hon bara ska ha dem i hagen så vill jag inte lägga ut alltför mycket pengar på dem.
Först funderade på jag sådanna neopren-boots från typ event men kom att tänka på att det antagligen fastnar en massa snö i dem.
Vill helst inte ha helt i gummi heller, så jag kollade lite på dom i höökskatalogen, ni vet dom där bruna för 129:-. Inte så fina, men dom ser ut att kunna sitt bra utan att åka runt och så. Och så lär det inte fastna ngn snö i dem? Eller vad tror ni? Någon som har ett par som kan ge utlåtande?
Har ni några boots som ni kan rekomendera?

Globus har ett bar "neopren" boots med blank utsida, inte bästa kvalité kanske men funkar mycket bra i hagen! Inte dyra heller, runt 100 kr på Eko!
 

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 015
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: LuckyMe
·
Utrustning Jag tänkte brodda min lilla pålle så fort som möjligt nu för det är omöjligt att rida när det är så halt på vägarna (eller ja, överallt)...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Immakim
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 086
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp