Han tyckte att det var ok att slå kvinnor.Men var har en imam med trådstarten att göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han tyckte att det var ok att slå kvinnor.Men var har en imam med trådstarten att göra?
Men du frågade ju varför de inte hade medborgarskapet i Europeiskt land X på plats. Svaret kan ju inte vara -för de hade inte planerat begå brott?Personer som arbetar och sköter sig tycker jag inte ska bli utvisade.
Ingenstans framkommer det att personen som tråden handlar om var religiös och i så fall vilken religion.Han tyckte att det var ok att slå kvinnor.
Nej det tänker jag verkligen inte har så mycket med saken att göra alls.Men du frågade ju varför de inte hade medborgarskapet i Europeiskt land X på plats. Svaret kan ju inte vara -för de hade inte planerat begå brott?
Nej, omedelbar utvisning och låt de som inte gör brott osv stanna istället.Mannen greps och häktades. Han nekar till brott, förutom ett par fall av misshandel som han säger att han inte minns. Han döms för grov kvinnofridskränkning till fängelse i 2 år och 9 månader. Domen tar hänsyn till att han suttit häktad i åtta månader.
Åklagaren yrkade på utvisning, eftersom mannen inte är svensk medborgare. Domen innehåller ett resonemang på fem sidor där tingsrätten kommer fram till att mannen inte ska utvisas efter avtjänat straff, eftersom han bott i Sverige sedan tre års ålder.
Han har 22 avsnitt i belastningsregistret och dömdes senast 2020 för våldtäkt och misshandel. Han återföll i brott kort efter att hans villkorliga frigivning löpte ut.
- - - - - - - - - -
Vad tycker ni?
---
Ändrad av admin:
Har kortat ner citaten från en nyhetsartikel:
https://www.sydsvenskan.se/skane/laste-ute-sambo-pa-balkongen-i-vinterkyla-fangelse-for-39-arig-man
Den här mannen hade begått typ 20+ brott? Hade man agerat redan vid första brottet/upprepad brottslighet hade han antagligen inte varit i Sverige så länge som han var. Och kunnat utvisa då. Det är vad jag förstod inte heller små brott han begått eller att han bara råkat begå dem.Men du frågade ju varför de inte hade medborgarskapet i Europeiskt land X på plats. Svaret kan ju inte vara -för de hade inte planerat begå brott?
Men nu är det inget land i världen som tycker att Sverige är rättsosäkert. Att vissa individer tycker det är ju betydelselöst. Alla har rätt att tycka i en demokratiOm demokratiskt valda personer stiftar lagar som gör att landet inte längre är ett rättssäkert, humant eller demokratiskt utifrån andra aspekter - så menar jag att man inte kan definiera landet som demokratiskt bara för att en konstellation i regeringsbildningen fått mest röster i ett val. Demokrati är inte så binärt som du framför. I så fall hade även nazi-Tyskland klassats som en demokrati eftersom de som skapade det var valda demokratiskt, och det kan vi väl ändå vara överens om det inte var och att det hade varit önskvärt att befolkningen inte hade röstat som de gjorde i de valen?
Men du undrade ju varför personer med utländskt medborgarskap inte fixade till det på 39+ år i Sverige. Det är väl exakt samma sak som när en svensk jobbar i Danmark och inte fixar Danskt medborgarskap. Dvs inget konstigt.Nej det tänker jag verkligen inte har så mycket med saken att göra alls.
Men hur kan du mena att detta är KulturellaBrottsligaLandX brott, när han inte bott i KulturellaBrottsligaLandX i hela sitt liv.Den här mannen hade begått typ 20+ brott? Hade man agerat redan vid första brottet/upprepad brottslighet hade han antagligen inte varit i Sverige så länge som han var. Och kunnat utvisa då. Det är vad jag förstod inte heller små brott han begått eller att han bara råkat begå dem.
Det ligger alltid en anledning bakom. Kan vara att man skiter i det bara men det är också en anledning.Men du undrade ju varför personer med utländskt medborgarskap inte fixade till det på 39+ år i Sverige. Det är väl exakt samma sak som när en svensk jobbar i Danmark och inte fixar Danskt medborgarskap. Dvs inget konstigt.
Ja och det är väl bra anledningar? Eller?Det ligger alltid en anledning bakom. Kan vara att man skiter i det bara men det är också en anledning.
Alla i min släkt är tex inte svenska medborgare men bott här hur länge som helst. Min moster har tex en tanke på att flytta tillbaka till sitt hemland men det lär ju aldrig ske. Hon har barn och barnbarn här. Vad ska hon ens där och göra?
Nu har denna person säkert utländska föräldrar från antingen ett arabiskt eller afrikanskt land. Där passar de in bättre om de ska misshandla kvinnor eftersom att det i många av dessa länder fortfarande är tillåtet.
Nja.. i hennes fall handlar det om en längtan härifrån. Till det land som inte ens finns längde så som hon minns det.Ja och det är väl bra anledningar? Eller?
Förvisso, men varför ska vi vurma för en som inte ens är svensk medborgare. Inte ens ett rejält straff fick han. Skamligt.Men hur kan du mena att detta är KulturellaBrottsligaLandX brott, när han inte bott i KulturellaBrottsligaLandX i hela sitt liv.
Så är det ju, min svärfar är från annat land. Han har väl också en önskan om att återvända men inser att det land han lämnade finns inte kvar. Han kan fortfarande språket men hans version av språket är extremt ålderstigen, eftersom han inte umgåtts med landsmän mer än flyktigt och inte talat språket. Han är för övrigt svensk medborgare om nån nu undrar. Och har inte begått brott.Nja.. i hennes fall handlar det om en längtan härifrån. Till det land som inte ens finns längde så som hon minns det.
Eftersom alla länder utvecklas. Det man lämnade är inte samma sen efter x antal år.
Håller helt med. Helt vansinnigt. Hon bidrar och är tacksam för att få komma hit och gör sin del. Han kostar och skapar problem för Sverige och medborgarna. Vem av dessa har Sverige nytta och glädje av?Nej, omedelbar utvisning och låt de som inte gör brott osv stanna istället.
Det är ju något som är fel när en 18 årig tjej utvisas ensam till Ukraina. Hon har utbildning, jobb, sambo och bostad. Men hon åker ut medan mannen får stanna trots att han gjort sig skyldig till flertalet grova brott.
Han tyckte att det var ok att slå kvinnor.