Bukefalos 28 år!

Bota en narcissist?

Mitt förslag, om jag får komma med ett sådant, är att du idag träffar vederbörande på "normalt sätt".
Inte att du tar upp en diskussion om att bryta kontakten.

Utan att du bryter kontakten exempelvis via SMS eller liknande funktion sedan, när du inte har vederbörande framför dig.
Du har nog en poäng, tänkte på det sen och risken för aggressivitet är stor i detta tillfälle.
 
Tack för alla svar, jag läser dom om och om igen för att finna styrka❤
Jag har även börjat läsa olika böcker som ger bra stöd.
Jag känner mig så svag, jag skäms för att jag inte kan motstå att kontakta hen. Tyvärr är jag en person som analyserar mycket och behöver svar och avslut. Vilket jag vet är omöjligt med en narcissist.
Hen ska komma förbi hos mig sen och jag hoppas vid alla högre makter att jag har styrkan att avsluta detta en gång för alla
Kan du ha en vän eller anhörig där som stöd? Som peppar och ser till att det blir ett avslut?
 
Jag har haft en relation med sådan , bryt helt innan det är försent. Jag kom nyss därifrån. Det är supersvårt att lämna trots att man varit med om fysisk och psykisk misshandel. Dom vet precis vad dom ska säga och vilka knappar som fungerar.
Så bara var stark och stå på dig. Tänk på din egen framtid 🌸
 
Verkligen spot on.

"Vår" narcissist hade alltid fantastiska historier att berätta, som man med glädje och häpnad lyssnade på i början. För inlevelseförmåga, det fanns! Men samma historier drogs om och om igen varje gång vi hamnade i nytt sällskap, ett släktkalas, en midsommarfest, etc. Och små saker i historierna ändrades varje gång. :cool: Gjorde han misstag och dumheter var det min närstående som det var fel på istället - han vred och vände på allt. Mycket kvick i munnen.

Numera är han rejält insyltad i drogkretsar, där det även förekommit mord. Det är bara en tidsfråga innan han själv hittas död efter att ha dragit en lögn för fel person.
Exakt så är det dom funkar. Senaste narcissisten jag träffade på var när jag blev medlem i en förening som driver ett militärt museum. Ordföranden är fullblodsnarcissist och jag kom snart på att hans "kunskap" var ytterst begränsad eftersom jag har mycket kunskap inom området. Han skrämde styrelsen till tystnad genom sitt agerande och varför ingen sparkat ut honom är fortfarande en gåta. Mig försökte han skrämma till tystnad och absolut lydnad genom lögner men det gick inte så nu vet både kommun och räddningstjänst vad han sagt och vad han gjort (allting finns dokumenterat och jag har dokument från dag ett när föreningen startades) men ändå, fanskapet SITTER KVAR som ordförande och har utnämnt sig själv till "museichef" och tom. skrivit det på hemsidan och det får stå oemotsagt. :banghead:

Enda sättet att bli av med honom är troligen genom eget frånfälle för han kommer att hålla lekstuga och köra med hot och lögner tills han dör. :meh:

Mig uteslöt föreningen och meddelade kommunen att jag var "icke önskvärd" och det har jag papper på så tydligen är det "svågerpolitik" där också. :meh:
 
Beskriver min pappa perfekt, också. Uppväxten bidrog till att jag kunde det där språket alldeles perfekt. Träffade en likadan pojkvän men som var flitig med stryptag och knivar. Träffar inte min pappa sen många år tillbaka och förhållanden slapp jag ut från, innan det var för sent. Han fortsatte att misshandla i alla sina förhållanden. Nu lever han ihop med en gammal kompis till mig, som jag inte pratat med sen många år. Båda har barn sen tidigare. Lider med alla inblandade. Även han Faktiskt. Men barnen... stackars barn.
Ja den smak kärlet har det behåller det. Han kommer aldrig ändra sig.
 
Beskriver min pappa perfekt, också. Uppväxten bidrog till att jag kunde det där språket alldeles perfekt. Träffade en likadan pojkvän men som var flitig med stryptag och knivar. Träffar inte min pappa sen många år tillbaka och förhållanden slapp jag ut från, innan det var för sent. Han fortsatte att misshandla i alla sina förhållanden. Nu lever han ihop med en gammal kompis till mig, som jag inte pratat med sen många år. Båda har barn sen tidigare. Lider med alla inblandade. Även han Faktiskt. Men barnen... stackars barn.
I mitt fall var det min mor, gick i arv till min storebror, själv klarade jag mig från det värsta eftersom jag var yngst. En internetpolare kände igen mitt ovanliga efternamn på en profilsida på ett hundforum, jag kontaktade hen o bad hen ta bort efternamnet. Vi fick god kontakt, hen var mitt brorsbarn, vi talade massvis via telefon, nästan dagligen i över två månader Plötsligt ringer hens sambo o berättar att hen tagit livet av sig medelst sambons värk o sömntabletter. På nattduksbordet låg en tom karta Atarax, tog lång tid innan det klarnade att det var starkare saker inblandade. Hen dog o jag var förkrossad. Av hens sambo o hens mor fick jag veta att de sista veckorna i hens liv varit de bästa, tack vare kontakten med mig.

Jag var den första hen stötte på som trodde på hen, som såg o kunde bekräfta hens upplevelse av sin uppväxt, som kunde spegla o lämna tbx i en tuggad form som inte var överväldigande o destruktivt.

Jag sörjer fortfarande en vänskap som aldrig blev av.

Om någon känner till detta IRL så får ni låta bli att outa oss. Syskonkontakten upphörde för över 30 år sedan.
 
Exakt så är det dom funkar. Senaste narcissisten jag träffade på var när jag blev medlem i en förening som driver ett militärt museum. Ordföranden är fullblodsnarcissist och jag kom snart på att hans "kunskap" var ytterst begränsad eftersom jag har mycket kunskap inom området. Han skrämde styrelsen till tystnad genom sitt agerande och varför ingen sparkat ut honom är fortfarande en gåta. Mig försökte han skrämma till tystnad och absolut lydnad genom lögner men det gick inte så nu vet både kommun och räddningstjänst vad han sagt och vad han gjort (allting finns dokumenterat och jag har dokument från dag ett när föreningen startades) men ändå, fanskapet SITTER KVAR som ordförande och har utnämnt sig själv till "museichef" och tom. skrivit det på hemsidan och det får stå oemotsagt. :banghead:

Enda sättet att bli av med honom är troligen genom eget frånfälle för han kommer att hålla lekstuga och köra med hot och lögner tills han dör. :meh:

Mig uteslöt föreningen och meddelade kommunen att jag var "icke önskvärd" och det har jag papper på så tydligen är det "svågerpolitik" där också. :meh:
Möjligtvis medlem på en annan internetplattform o sajtvärd på ett par sajter där med anknytning till militären?
 
Jag kan berätta en sak till om min "käre" far, eftersom han var svag för smicker som alla narcissister är så började han snickra åt folk och åka runt och "hjälpa" dom så han slapp vara hemma mer än nödvändigt. Eftersom han "kunde allt" så hade han kunnat vara polack-snickare av tveksamma typen för fuska, DET kunde han. Huvudsaken ytan var fin, underarbetet kunde vara lite hur som helst och eftersom jag "inte kunde snickra" enligt honom och var allmänt värdelös så försvann intresset helt så jag satsade på mekanik och metallbearbetning för då kunde han inte kritisera mig. Sen jag flyttade ut på landet har jag snickrat också, intresset kom och även livslusten.

Den här fönsterkarmen jag snart ska montera ihop och som jag ska ha till nya bostaden har jag fällt trädet till, kört hem stockarna, sågat upp på mitt egenhändigt byggda sågverk och nu gjort fönsterbåge av men hade farsan sett den hade jag "inte snickrat på riktigt" eftersom jag inte hyvlat och sågat för hand utan i maskiner, sanningen var att han KUNDE INTE hantera maskiner alls så därför satsade han allt på att trycka ner mig.

Så funkar narcissisten, trycka ner och skrämmas är fin-fina redskap tydligen och helt okej för att få "vara bäst". :meh:
Visa bifogad fil 21784
 
Möjligtvis medlem på en annan internetplattform o sajtvärd på ett par sajter där med anknytning till militären?
Jajjemen, en riktigt läskig typ fast mig lyckades han inte skrämma och det var INTE bra, jag funderade på om jag skulle släppa storyn till media men dom sitter ju i knät på varann så det är lönlöst. Kanske Kalla fakta i så fall så får dom nåt fint att gräva i. :devil:
 
Inget

Inget specifikt. Det är ett förhållande på 2 år som redan tidigt utvecklade sig m både psykisk å fysisk misshandel. Hen har dock nu gått m på terapi å jag undrar mest om chanserna att en person m dessa drag kan 'botas...
Nej terapi kommer förmodligen inte hjälpa i ett sånt läge. Kanske långsiktigt men du ska absolut inte stanna i relationen i väntan på en möjligförändring.
Skydda dig själv i första hand. Lämna och låt sedan personen reda ut sina egna problem på egen hand. Finns ingen anledning till att du ska finnas där under tiden.
 
Tack åter igen allihop för att ni stöttar och delar med er av egna livserfarenheter. Ni är alla väldigt starka❤
Eftersom hen var på besök hos mig på lunch valde jag efter funderingar att inte ta upp ämnet om att avsluta.
Det blev småkonflikter ändå och jösses vad det suger musten ur mig varje gång att hela tiden förklara/ursäkta/förlåta/ tvivla/oroas etc etc.
Vi ska inte träffas på hela helgen så jag ska ladda batterierna och skicka ett sms med avslutandet. Imorgon efter jobbet kommer en god vän hit som vet hur jag har det och hon stöttar mig på ett bra sätt😊
Tack alla härliga människor❤❤❤❤
 
Tack åter igen allihop för att ni stöttar och delar med er av egna livserfarenheter. Ni är alla väldigt starka❤
Eftersom hen var på besök hos mig på lunch valde jag efter funderingar att inte ta upp ämnet om att avsluta.
Det blev småkonflikter ändå och jösses vad det suger musten ur mig varje gång att hela tiden förklara/ursäkta/förlåta/ tvivla/oroas etc etc.
Vi ska inte träffas på hela helgen så jag ska ladda batterierna och skicka ett sms med avslutandet. Imorgon efter jobbet kommer en god vän hit som vet hur jag har det och hon stöttar mig på ett bra sätt😊
Tack alla härliga människor❤❤❤❤
Lycka till, och se till att your way is the highway! :up::up::up:
 
Tack åter igen allihop för att ni stöttar och delar med er av egna livserfarenheter. Ni är alla väldigt starka❤
Eftersom hen var på besök hos mig på lunch valde jag efter funderingar att inte ta upp ämnet om att avsluta.
Det blev småkonflikter ändå och jösses vad det suger musten ur mig varje gång att hela tiden förklara/ursäkta/förlåta/ tvivla/oroas etc etc.
Vi ska inte träffas på hela helgen så jag ska ladda batterierna och skicka ett sms med avslutandet. Imorgon efter jobbet kommer en god vän hit som vet hur jag har det och hon stöttar mig på ett bra sätt😊
Tack alla härliga människor❤❤❤❤

Skickar styrka och hoppas det går bra nu!❤️❤️❤️
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 129
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 517
Senast: hundtant
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 363
Hästvård Som många av er känner till fick jag ju en fölunge med senkontrakturer i början på maj. Pga Engemycinet han fick mot kontrakturerna blev...
2
Svar
36
· Visningar
5 216
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp