Bränna filmer som går att se i DVD'n!?

M

Mulen

Bränna filmer som går att se i DVD\'n!?

Jag har laddat ner en film som är i mpeg2 format, går det att bränna den och sedan se den på dvd'n eller ska det vara mpeg1 för att det ska funka?

Om det måste vara mpeg1 - Någon som vet ett bra program för konvertering? :crazy:
 
Re: Bränna filmer som går att se i DVD\'n!?

Problemet löst - Imorgon går jag och köper sladdar och diverse tillbehör så att jag kan koppla datorn till tv'n och se min film!

Förbaskade besvärliga datorer, ju mer man lär sig ju mer sliter man sitt hår *grrr* :devil:

Men de enkla lösningarna är oftast de bästa! (säger jag nu, men imorgon får ni nog en tråd från en viss "Mulen" som trasslat in sig i sin tv-sladd och gråter efter hjälp) :angel::D
 
Re: Bränna filmer som går att se i DVD\'n!?

ser att du löst problemet nu... men i framtiden kan det kanske vara bra att veta att både mpeg 1 ocg 2 går att bränna ner och kolla på i dvd:n. Mpeg 1 som vcd och mpeg 2 som svcd.

Själv använder jag Nero att bränna filmer i. Funkar utmärkt.
 
Re: Bränna filmer som går att se i DVD\'n!?

Men när jag försöker bränna den (mpeg2 svcd) så säger nero att den är i fel format (mpeg2)
När jag väljer att nero ska göra om den till en giltig fil funkar det inte och nero säger att den inte får/kan göra detta... :confused:

jag blir bara mer och mer förvirrad!
 
Re: Bränna filmer som går att se i DVD\'n!?

Ibland kan man prova att ignorera det hela och bränna iaf, det har funkat flera gånger för mig.
Jag brukar prova att byta till vcd också. Ibland funkar det, fast då brukar det iofs inte stå att det är mpeg 2. Hmmm... jag skulle nog offra en skiva på att ignorera och chansa. Iaf om det är en film jag gärna vill. Går ju även att prova ta hem filmen från nån anna användare men det beror ju på hur vanlig den är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 562
Senast: hastflicka
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 099
Senast: Dentaku
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 244
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 565
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp